• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

خط مسافری دریایی در مسیر ایران – قطر تا شهریور فعال می شود

  • کد خبر : 24688
  • 21 فروردین 1401 - 17:10
خط مسافری دریایی در مسیر ایران – قطر تا شهریور فعال می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خط مسافری دریایی از طریق سه استان جنوبی کشور تا شهریور به مقصد کشور قطر در راستای پشتیبانی از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ فعال می شود.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، علی‌اکبر صفایی روز یکشنبه در نشست بررسی توانمندیها و برنامه ریزی های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های مناسب در هرمزگان، بوشهر و خوزستان این مسیرها در این استان ها ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی این نوع حمل نقل از جزیره کیش به عنوان یکی از نقاط اصلی خواهد بود  اضافه کرد: هم اکنون نیز ۲ شناور دریایی در این استان ها برای حمل و نقل و تردد ایمن مسافران بکار گرفته شده و سعی می شود این خدمت را تا پایان شهریور در بنادر هدف با بکارگیری شناورهای بیشتر تقویت کرد.

صفایی با بیان اینکه تاکنون سه سند همکاری‌های مشترک حمل‌ونقلی در حوزه‌های بندری، دریایی و هوایی با کشور قطر در دولت سیزدهم به امضا رسیده‌ است، گفت: یکی از ظرفیت‌های مناسب کشور، استفاده از پتانسیل‌های بخش‌خصوصی فعال در این زمینه است که باید بسترهای فعالیت این حوزه را فراهم کرد.

وی از رفع مشکل پهلوگیری شناور در بندر بوشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: یکی از موارد تسهیل تردد هواداران فوتبال ایرانی، گرفتن مجوز کاپوتاژ خودرو است تا بتوانند با خودروهای شخصی تردد کنند.

امکان جابجایی ۴۰۰ مسافر دریایی از بوشهر به قطر فراهم است

استاندار بوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲۵۰ کیلومتر از ۷۲۷ کیلومتر مرز دریایی جمهوری اسلامی در بوشهر با کشور قطر است  گفت: فاصله این استان با کشور قطر از طریق دریا ۱۲۵ تا ۲۵۰ کیلومتر است که کمترین مسیر دریایی از ایران تا کشور میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است.

احمد محمدی زاده افزود: در کنار فرودگاه های استان بوشهر، هم اکنون ۲ کشتی مسافری با ظرفیت ۴۰۰ صندلی و یک کشتی هتلی با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ صندلی، ۴۰۰ اتاق و پارکینگ ۷۰۰ دستگاه خودرو در این استان فعال است که می توان این تجهیزات را در پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بکار گرفت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24688
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.