• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تشکر فعالان اقتصادی کیش از نمایندگان مجلس و وزیر اقتصاد

  • کد خبر : 24448
  • 15 اسفند 1400 - 10:51
تشکر فعالان اقتصادی کیش از نمایندگان مجلس و وزیر اقتصاد

فعالان اقتصادی کیش به خاطر حذف مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد از وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس تشکر کردند.

به گزارش کیشوندنیوز، صبح روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با حذف مالیات برارزش افزوده در برخی مناطق آزاد کشور موافقت کردند.

بر این اساس مناطق آزادی که محصور بوده، خارج از پوشش جمعیتی و تراز تجاری مثبت باشند (تراز تجاری مثبت الزاماً فقط صادرات مطرح نیست بلکه خدمات هم نیز محاسبه می شود) شامل معافیت مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

در این خصوص عصر روز شنبه ۱۴ اسفند نشست خبری با حضور نادر کشتکار رئیس هیئت مدیره و طهمورث قاسمی دبیرکل مجمع سازندگان کیش برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره مجمع سازندگان کیش اظهار داشت: هدف اخذ مالیات برارزش افزوده دریافت آن از مصرف کننده است و فرقی بین افراد در مناطق آزاد و سایر نقاط کشور وجود ندارد.

وی افزود: به دلیل ایجاد مناطق آزاد جدید در سالیان اخیر( به دلیل دارای نبودن استانداردهای مناطق آزاد، زیرا حدود و ثغور آن ها مشخص نیست و عملا امکان نظارت چندانی بر آنها وجود ندارد) به همین جهت قانون گذار به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی، این قانون را به تصویب رساند و اکنون بنابر مصوبه اخیر هر منطقه آزادی که حدود آن قابل احصا بوده و تراز تجاری مثبت داشته باشد از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج خواهد شد.

نادر کشتکار بیان کرد: هدف ما در مجمع سازندگان، حرکت رو به جلو با دوری از هیاهوی تبلیغاتی در جهت پیگیری مطالبات عمومی شهروندان و فعالان اقتصادی کیش است. در همین راستا، مبحث اخذ مالیات برارزش افزوده موضوعی بود که باعث ایجاد نگرانی برای فعالان اقتصادی در مناطق آزاد شده بود.

رئیس هیئت مدیره مجمع سازندگان کیش بیان داشت: به همین‌جهت مجمع تصمیم گرفت، با تشکیل جلسات متعدد با روسای فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس و وزارت اقتصاد، با بحث های کارشناسی شده ای که انجام شد، مدیران دولتی را مجاب کند که اعمال مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد مغایر با رشد و توسعه این مناطق می باشد.

وی عنوان کرد: اعتماد سازی و تعامل دوسویه و منطقی بخش خصوصی و حاکمیت باعث شد مسئولان و نهادهای تصمیم‌گیر با مطالبات بخش اقتصادی همراه و همدل شوند. در واقع حذف اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد نشان داد که در صورت همراهی و هماهنگی بخش خصوصی، صدای فعالان اقتصادی در نهاد های حاکمیتی شنیده خواهد شد.

کشتکار گفت: باعث تاسف است که عده ای در تلاشند که مناطق آزاد را زمین بزنند و ما به عنوان مجمع وظیفه خود می‌دانیم که با اعتمادسازی و ارتباط دو سویه با مسئولان زمینه‌ساز رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد باشیم.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: امید بر این است که در سال آینده و با اجرای توافق‌های جدید کشورمان با جهان، درهای مناطق آزاد دوباره به روی سرمایه‌های جدید و سرمایه گذاران باز شود و شاهد رونق و رشد اقتصادی در این مناطق باشیم و کیش دوباره پیشانی ارتباط ایران با جهان خواهد شد.

کشتکار در پایان از تلاش و همیاری آقای دکتر خاندوزی، وزیر محترم اقتصاد، دکتر پورابراهیمی، رییس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس، خانم دکتر پاشایی، رییس فراکسیون مناطق آزاد مجلس، مهندس جباری، نماینده محترم مجلس، اقای دکتر سعید محمد، مشاور محترم رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تشکر کرد که در این راه همراه بوده و از هیچ تلاشی برای حل این مشکل کوتاهی نکردند.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکررضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24448
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.