• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

حقوقی‌ها و بخشی از حقیقی ها مشمولان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

  • کد خبر : 24352
  • 29 بهمن 1400 - 12:25
حقوقی‌ها و بخشی از حقیقی ها مشمولان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

رئیس اداره امورمالیاتی جزیره کیش گفت: اشخاص حقوقی مشمول نظام ارزش افزده حقیقی‌ها نیز بخشی مشمول مالیات هستن و برخی مشمول نخواهند بود.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز کیش، حمیدرضا منتظری در خصوص چگونگی دریافت مالیات بر ارزش افزوده در صنف مراکز پذیرایی و رستوران‌ها گفت: مودیان مالیاتی و فعالان شاغل در این بخش باید تفاوت‌هایی میان اشخاص حقیقی و حقوقی قائل باشند.

وی افزود: فعالان اقتصادی شامل رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و بیرون بر‌ها که در قالب شخصیت حقوقی فعالیت دارند مشمول نظام مالیاتی ارزش افزوده هستند و مکلف به ثبت نام، دریافت برگه مالیات و ارائه اظهار نامه و واریز وجوه دریافتی به حساب‌های مالیات خواهند بود.

منتظری افزود: صاحبان تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها اگر در قالب شخص حقیقی هم فعالیت داشته باشند مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.

وی افزود:چلوکبابی ها، سالن‌های غذاخوری و سفره خانه‌های سنتی نیز اگر در قالب شخص حقیقی فعالیت داشته باشند مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

منتظری افزود: اغذیه فروشی‌های زنجیره‌ای با مالکیت واحد، نام و نشان تجاری فارغ از مساحت و کسب وکار و نوع مجوز نیز مشمول نظام مالیاتی ارزش افزوده خواهند بود.

رئیس اداره امور مالیاتی با بیان اینکه فعالان اقتصادی که در قالب شخص حقیقی فعالیت داشته و میز و صندلی نداشته باشند و صرفا غذای بیرون بر داشته باشند مشمول نظام مالیاتی ارزش افزوده نیستند.

مدیرعامل جامعه مراکز پذیرایی کیش نیز درخصوص نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مراکز پذیرایی و رستوران‌های کیش گفت: تاکنون بخشنامه‌ای از سوی اداره مالیات ودارایی کیش به جامعه مراکز پذیرایی و رستوران‌های کیش ابلاغ نشده است.

کاظم پناهی با اشاره به اینکه جامعه مراکز پذیرایی و رستوران‌های کیش آمادگی لازم برای اجرای این قانون را دارد، افزود: قوانین کشوری ابلاغ نامه دارد و چنانچه طرح یا لایحه‌ای را مجلس مصوب کند می‌بایست مراحل اجرای قانون نیز رعایت و قانون مصوب در قالب بخشنامه به اصناف مختلف ابلاغ شود و مشخص شود هر صنف به چه شکلی مکلف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24352
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.