• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

شیوع ویروس اُمیکرون باعث افزایش دو و نیم برابری مراجعه کنندگان به درمانگاه تنفسی شد

  • کد خبر : 24212
  • 12 بهمن 1400 - 11:54
شیوع ویروس اُمیکرون باعث افزایش دو و نیم برابری مراجعه کنندگان به درمانگاه تنفسی شد

رئیس بیمارستان کیش با اشاره به روند افزایشی شیوع ویروس اُمیکرون در کیش، گفت: مراجعه کنندگان به درمانگاه تنفسی بیمارستان تقریبا دو و نیم برابر شده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر مصطفی نادعلی نژاد در گفتگوی خبری سیمای کیش، گفت: متاسفانه سیر آمار مراجعه به درمانگاه تنفسی بیمارستان کیش تقریبا دو نیم برابر شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر مراجعه کنندگان به اُمیکرون مبتلا شده اند، گفت: مراجعه از حدود ۱۲۰ نفر به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.

دکتر نادعلی نژاد گفت: کمیته بحران بیمارستان کیش تشکیل شد و واحد سرم تراپی فعال شده است.

وی گفت: آمار مثبت‌های سرپایی در جزیره کیش افزایش یافته است و روزانه به شکل متوسط ۴۵ نفر مراجعه کننده مبتلا به ویروس اُمیکرون ثبت می‌شود.

رئیس بیمارستان کیش گفت: توصیه ما به ساکنان جزیره کیش تزریق نوبت سوم واکسن کرونا است.

دکتر نادعلی نژاد گفت: براساس آخرین آمار نوبت سوم بیش از ۴۸ درصد در جزیره کیش به ثبت رسیده است.

وی گفت: براساس هشدار‌های وزارت بهداشت در دو یا سه هفته آینده روند مبتلایان به ویروس اُمیکرون افزایش خواهد یافت و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در اسفند متاسفانه شاهد مرگ و میر در جزیره کیش خواهیم بود.

دکتر نادعلی نژاد گفت: آبریزش، سردرد، سستی، بی حالی و در برخی موارد علائم گوارشی از مهمترین علائم ابتلا به ویروس اُمیکرون است.

وی گفت: ساکنان جزیره کیش در این دو هفته پیش رو دقت بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند و بیمارستان کیش نیز تمهیدات دارویی را مدنظر قرار داده است تا با مشکل کمبود دارو روبرو نشود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24212
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.