• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امارات دیگر روی امنیت را نخواهد دید

  • کد خبر : 24179
  • 09 بهمن 1400 - 2:01
امارات دیگر روی امنیت را نخواهد دید

امام جمعه کیش گفت: به آل سعود بگویید خود را برای شکست بزرگ در یمن آماده کند و امارات دیگر روی امنیت را نخواهد دید.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام باقر(ع) و حلول ماه رجب به تشریح دو ویژگی این امام معصوم پراخت و گفت: امام باقر(ع) نوه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و تعبیر به این شده که هم از طرف پدر و هم از طرف مادر علوی، هاشمی و فاطمی است.

وی افزود: ویژگی دیگر اینکه سال‌ها قبل از ولادت امام باقر(ع)، رسول خدا لقب باقر و شکافنده را به او داده است، امام باقر (ع) به این لقب ملقب شد چون او شکافنده علم است، پایه علوم اسلامی را شناخت و فروع آنرا درک کرد و آن را توسعه داد.

امام جمعه کیش به تبیین دو نهضت مهم امام باقر(ع) پرداخت و اظهار داشت: مبارزه با تحریف یکی از نهضت‌های امام باقر(ع)بود که در ادبیات امروز سیاسی مذهبی به جهاد تبیین و مبارزه فرهنگی تعبیر می‌شود، کار بسیار سختی است و باید ذهن‌ها را تغییر داد، کار امام باقر و ائمه دیگر این بود که ذهنیت مردم را عوض کنند و فرهنگ حاکم برذهن‌ها را عوض کنند تا راه برای حکومت اسلامی باز شود.

وی افزود: نهضت دوم امام باقر اعتلا بخشی به تشکیلات شیعه است، شاگردانی تربیت کردند و آنها را به‌هم وصل کردند و تشکیلات اسلامی شیعی را تشکیل دادند، که این هم کار بسیار خطرناک و سختی بود.

حسن‌زاده با ذکر اینکه ماه رجب ماه درخواست ظرفیت از سوی خداست، بیان داشت: ماه رجب در فرهنگ اسلامی از قداست خاصی برخوردار است و باید از این نعمت بهره فراوانی ببریم، در این ماه از خدا بخواهیم که ظرفیت درک حقایق معنوی، معارف اسلامی و… را به ما عنایت کند، اگر بخوایم حقیقت ماه رمضان را درک کنیم، ظرفیت‌سازی آن از ماه رجب شروع می‌شود.

وی در ادامه به تشریح جنایات وحشیانه عربستان و امارات در یمن پرداخت و گفت: ۶٫۵ سال است که عربستان و امارات با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل، کشور و مردم مظلوم یمن را مورد تجاوز قرار داده‌اند، در این مدت تقریباً اکثر زیرساخت‌های یمن ویران و یمن تبدیل به یک ویرانه شده است.

خطیب نماز جمعه کیش برخی جنایت‌های اعلام شده از سوی حقوق بشر را ذکر کرد و گفت: در این ۶٫۵ سال، ۴۴هزارو ۲۲۱ غیرنظامی کشته شده که از میان آنها ۴۲۷۰ کودک بوده است، اسرائیل رژیم کودک کش است و این عربستان و امارات هم کودک کش هستند، همچنین ۲۷۵۰ زن هم به شهادت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگا،ه ۳۱۲ نیروگاه، ۵۵۸ شبکه مخابراتی، ۲۵۴۲ ایستگاه آب، ۵۷۴۹ راه و پل، ۳۹۸ کارخانه، ۴۷۶ قایق ماهیگری مردم مظلوم، ۸۸۴۳ وسیله حمل و نقل،  ۱۱۲۸ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۳۶ مکان ورزشی، ۲۵۰ مکان باستانی را از بین بردند و چیزی از یمن باقی نمانده است.

حسن زاده بیان داشت: متجاوزان سعدی و اماراتی روز جمعه قبل در سکوت خبری کامل حمله خونباری را به یمن انجام دادند، شدت حملات به حدی بود که در یک مورد بیش از ۹۰ شهید بر جا گذاشت.

وی ادامه داد: آنها علاوه بر محاصره یمن اینترنت را هم قطع کردند برای اینکه فریاد مظلومیت ملت به گوش جهانیان نرسد.

امام جمعه کیش گفت: بر اساس حدیث شریف نبوی هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد کمک سر می‌دهد، اگر او را کمک نکند مسلمان نیست، بر هر مسلمانی واجب است تا به یاری مردم یمن برساند.

وی اظهار داشت: کمترین اقدام حضور گسترده مردم در راهپیمایی و حمایت از مردم یمن و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود است، به آل سعود بگویید خود را برای شکست بزرگ در یمن آماده کند و امارات دیگر روی امنیت را نخواهد دید، ان‌شالله شاهد پیروزی مردم یمن باشیم.

حسن زاده در پایان راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی را تبریک گفت وافزود: این پیروزی شیریی خوبی برای ملت بود، حق فوتبال ایران هم همین بود که به جام جهانی راه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24179
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.