• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

روند افزایشی مبتلایان به ویروس اُمیکرون در کیش

  • کد خبر : 24140
  • 04 بهمن 1400 - 7:00
روند افزایشی مبتلایان به ویروس اُمیکرون در کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: روند افزایش مبتلایان به ویروس اُمیکرون از زیر ۵ درصد نمونه‌های مثبت در روز به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: روند ابتلا به ویروس اُمیکرون در جزیره کیش درحال افزایش است و در حال حاضر دو بیمار در بیمارستان جزیره کیش بستری است.

وی گفت: روند افزایش مبتلایان به ویروس اُمیکرون از زیر ۵ درصد نمونه‌های مثبت در روز به حدود ۲۰ درصد رسیده است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: تعداد مبتلایان به ویروس اُمیکرون به حدی نرسیده است که وخامت این سویه را ارزیابی دقیق انجام داد.

دکتر رضانیا گفت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و تکمیل زنجیره نوبت سوم واکسیناسیون بتوانیم با این سویه جدید مقابله کنیم.

وی گفت: در چند روز گذشته تعدادی دانش آموز هفت سال به بالا با نمونه مثبت آزمایش کرونا به ثبت رسیده است و این می‌تواند با توجه به سرعت انتقال ویروس اُمیکرون می‌تواند زنگ خطری برای دیگر دانش آموزان در مدرسه باشد.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه چاره ای به بازگشایی مدارس بعد از دوسال از شیوع ویروس کرونا نداریم، گفت: مسئولیت مدیران مدارس در برنامه ریزی و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی گفت: درصورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس شاهد شیوع گسترده ویروس اُمیکرون در مدارس و سپس در خانواده‌های آن‌ها در جزیره کیش خواهیم بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: مدیران مدارس موظف هستند یک نفر را به عنوان غربالگر برای بررسی دانش آموزان قبل از ورود به مدارس انتخاب کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24140
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.