• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ثبت بیش از ۱۴هزار شرکت در منطقه آزاد کیش/ هیچکدام صوری نیستند

  • کد خبر : 23961
  • 17 دی 1400 - 17:28
ثبت بیش از ۱۴هزار شرکت در منطقه آزاد کیش/ هیچکدام صوری نیستند

رئیس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد کیش از ثبت بیش از ۱۴هزار شرکت در منطقه آزاد کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، شیما فرج زاده در گفتگوی خبری سیمای مرکز کیش، گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان شرکتی به شکل صوری ثبت نمی‌شود و همه شرکت‌ها می‌توانند با داشتن اقامتگاه قانونی مستقل و پس از انجام فرایند‌های قانونی نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تاکید مقام عالی سازمان نسبت به اجرای صحیح قوانین در ثبت شرکتها گفت: اطلاعات بیش از ۱۴هزار شرکت که هرکدام دارای چندین جلد پرونده هستند بر اساس استاندارد‌های تعریف شده از سوی قوه قضاییه و پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی هیئت ماده ۹ در منطقه آزاد کیش ثبت شده است.

فرج زاده گفت: با هدف تکریم ارباب رجوع پس از ثبت درخواست شرکت در سامانه، فرایند کارشناسی، بازنگری و تطبیق با قوانین و بررسی مدارک و صحت سنجی آن‌ها اسناد ثبتی در سامانه ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسد.

وی گفت: در فرایند الکترونیکی ثبت شرکت‌ها امنیت ذخیره سازی اطلاعات افزایش می‌یابد و سهولت انجام فرایند اطلاعات برای پاسخگویی به صاحبان شرکت‌ها فراهم می‌شود.

فرج زاده گفت: در آینده نزدیک امضای الکترونیک دفاتر ثبتی برای سرعت بخشی به اجرای مراحل ثبت شرکت‌ها فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار شرکت در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده است گفت: بیشتر در زمینه‌های بازرگانی و صادرات و واردات فعالیت می‌کنند.

فرج زاده گفت: از این تعداد ۴۷۱شرکت صد در صد خارجی هستند و بیش از هزار موسسه غیرتجاری در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شرکت‌هایی که در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده اند پس از دریافت مجوز فعالیت اقتصادی و حضور در اقامتگاه قانونی در جزیره، مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

شیما فرج زاده گفت: اشخاص حقیقی (بازرگان) و فعالان اقتصادی در راستای ماده ۱۳و۱۴ ضوابط ثبت شرکت‌ها نسبت به ثبت دفاتر خود برای استفاده از مزایایی مناطق آزاد اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23961
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.