• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

ساماندهی جنگل های سفین کیش به درخواست بومیان و برای حفظ گونه های ارزشمند گیاهی

  • کد خبر : 23823
  • 04 دی 1400 - 9:37
ساماندهی جنگل های سفین کیش به درخواست بومیان و برای حفظ گونه های ارزشمند گیاهی

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: پاکسازی و هرس درختان جنگلی سفین این جزیره به عنوان یکی از مطالبات بومیان منطقه برای حفظ گونه های ارزشمند گیاهی و تامین رفاه ساکنان و گردشگران با بررسی های کارشناسی انجام شده است.

به گزارش کیشوندنیوز، عبدالنبی شرفی اظهار داشت: رسیدگی نکردن به اراضی جنگلی سفین در سال های طولانی سبب رشد گونه های مهاجم شده که هرس و پاکسازی این منطقه برای حفظ گونه های بومی ضروری بود.

وی اضافه کرد: ساماندهی این بخش از جزیره از درخواست های مکرر بومیان منطقه بود که با هدف هرس و پاکسازی گونه های مهاجم و غیربومی و آماده سازی فضای مناسب جهت کاشت گونه های بومی مانند کهور ایرانی اجرایی شد.

شرفی افزود: غالب شدن گیاهان مهاجم در این منطقه نه تنها امکان تردد و استفاده مناسب ومطلوب از فضای جنگلی را برای گردشگران و ساکنان کیش ناممکن کرده بوده بلکه هنگام بروز آتش سوزی های متعدد امکان تردد ماموران آتش نشانی و ماشین آلات اطفا حریق هم امکان پذیر نبوده و به همین علت اواخر سال گذشته و اوایل امسال قسمت وسیعی در داخل این منطقه جنگلی طعمه اتش شد.

مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات گفت: همچنین به علت پوشیدگی  بیش از حد این جنگلها محلی برای  گذران افراد بزهکار بوده به نحویی  تامین امنیت  این بخش برای  پلیس هم ناممکن شده بود.

وی یادآور شد: شرکت عمران  آب و خدمات در راستای حل این مشکلات و حفظ محیط زیست و درختان ارزشمند این بخش با هماهنگی اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش و درنظرگرفتن نظرات و درخواست های بومیان طرح ساماندهی اراضی جنگلی و هرس درختان را آغاز کرد.

شرفی اظهار داشت: با ساماندهی وحذف گیاهان مهاجم زمینه برای احیایی باغات قدیمی مهیا و استفاده از فضای جنگلی حدود ۸۰ هکتاری و ۲ ‌کیلومتر پیست دوچرخه  موجود با نصب روشنایی و تامین امنیت فراهم شد است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات یادآور شد: در ۲ ماه گذشته نیز هرس درختان این منطقه با دستور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر انجام بررسی های لازم در زمینه حفظ محیط زیست و گونه های ارزشمند گیاهی متوقف شده بود تا پس از بررسی همه جانبه گونه های بومی از جمله کهور ایرانی در فضاهای ایجاد شده کاشته شود./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23823
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.