• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

بالای ۱۸ سال کیش برای دُز سوم واکسن به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند

  • کد خبر : 23813
  • 02 دی 1400 - 11:03
بالای ۱۸ سال کیش برای دُز سوم واکسن به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند

رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره از چهارم دی ماه برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند

به گزارش کیشوندنیوز، محمدرضا رضانیا روز پنجشنبه اظهار داشت: هم اکنون افراد ۴۰ سال به بالا در جزیره کیش در حال دریافت دُز سوم واکسن هستند و براساس برنامه ریزی ۱۸ سال به بالا نیز از روز شنبه چهارم دی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تا کنون ۹۵ درصد از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز دوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمرکز اصلی این مرکز توسعه پوشش دُز سوم است.

رضانیا با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: با تلاش های انجام گرفته تا کنون ۹۵ درصد از این جمعیت شامل ۴۷ هزار و ۲۸۲ نفر دُز دوم و حدود هفت درصد شامل سه هزار و ۱۹۸ نفر دُز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را بیش از ۱۰۶ هزار و ۱۵۶ دُز اعلام کرد و گفت: ۵۵ هزار و ۶۷۶ دُز از این میزان در مرحله اول بوده که به علت جمعیت شناور جزیره  ۱۱۳ درصد (۱.۱۳ برابر) جمعیت برنامه ریزی شده است.

وی گفت: مرکز تجمیعی واکسیناسیون کیش در تالار شهر از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ آماده واکسیناسیون مراجعه کنندگان است.

وی با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در کشور گفت:واکسیناسیون و رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها مهمترین اقدام در برابر سویه اومیکرون است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23813
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.