• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

اصلاح امور رسانه ای کیش با پیشنهادات راهبردی فعالان این حوزه

  • کد خبر : 23713
  • 23 آذر 1400 - 23:10
اصلاح امور رسانه ای کیش با پیشنهادات راهبردی فعالان این حوزه

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با اصحاب رسانه،بر ارائه پیشنهادات راهبردی و انتقادات سازنده تاکید کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان در نشستی صمیمانه با اصحابه رسانه جزیره که عصر یکشنبه ۲۱ آذر در سالن خوارزمی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از اینکه خود عضو خانواده رسانه است و به مسایل این حوزه اشراف کامل دارد گفت: سعی ما بر این است که فضای بهتری برای جامعه مطبوعاتی کیش رقم بزنیم و این امر با افزایش تعاملات و طرح موضوعات مختلف از سوی اصحاب رسانه امکان پذیر خواهد بود.

حسین شمسیان راد در ادامه این مطلب با بیان اینکه رویکرد معاونت فرهنگی اجتماعی نسبت به مطبوعات نگاهی حمایتی و برادرانه است افزود: انتظار می‌رود اصحاب رسانه در کنار معاونت فرهنگی و اجتماعی در حریم و خلوت خود به حل مسائل بپردازند تا معاونت به تمام مسائل حوزه رسانه رسیدگی کند،در این مسیر نیز هیچ رویکرد رقابتی وجود ندارد و به طور حتم مطبوعات از حمایت ما بهره مند خواهند شد.

وی شان و جایگاه اصحاب رسانه را بسیار ارزشمند خواند و بر انسجام، همدلی و هم افزایی این قشر برای دستیابی به اهداف مشترک با کمک معاونت تاکید کرد و اظهار داشت: هر یک از شما عزیزان در جمع مطبوعات و در رسانه خود جداگانه فعال است و در نهایت همگی برای یک هدف مشترک تلاش می کنید،باید توجه داشته باشید که خروجی رسانه موجب شناخته شدن آنها خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر سخنان خود از اصحاب رسانه های مکتوب و برخط جزیره خواست تا پیشنهادات راهبردی مد نظر را مطرح کرده و به تدوین آن بپردازند، در همین راستا معاونت نیز به کارگیری ظرفیت های خوب موجود در کیش را در دستور خود قرار می دهد.

شمسیان راد مبارزه با فساد در تمامی زمینه‌ها حتی مطبوعات و رسانه را یک وظیفه همگانی برشمرد و تصریح کرد: ما با شفافیت تمام به کمک اصحاب رسانه فعالیت های این حوزه را پیش خواهیم برد چرا که این گروه بازوان توانمندی برای کمک به ما در امور مختلف هستند.

وی در بخشی دیگر به نیازها و خواسته های به حق اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: موضوعات و معضلاتی که در این نشست یا نشست های بعدی مطرح شود به جد بررسی و پیگیری خواهد شد تا به نتایج مطلوب ختم شود، در مسیر پیش رو نیز با توجه به پتانسیل های رسانه ای کیش از مشورت تمامی عزیزان که موجب کمال در تصمیم‌گیری‌ها می شود استفاده خواهیم کرد، برنامه ای برای استفاده از ظرفیت های خارج از جزیره نداریم مگر اینکه نیاز به تخصصی داشته باشیم که در کیش موجود نباشد.

شمسیان راد با اشاره به چگونگی استفاده ظرفیت های از اصحاب فرهنگ و رسانه کیش و تقویم برنامه های سالانه معاونت فرهنگی و اجتماعی برای انجام امور عنوان کرد: باید طبق برنامه ریزی های منسجم رویکرد یک ساله آینده را در نظر بگیریم، مسیر را مشخص و روشمند کنیم و هر یک از رسانه‌ها در این تقویم جایگاه خود را پیدا کنند و برای آنها وظایفی تعریف شود تا رسانه‌ها به میزان توان و رغبت خود در این برنامه ها مشارکت کنند.

حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به هزینه‌های گزاف کاغذ و معضلات و چالش های چاپ برای رسانه‌های مکتوب گفت: اصحاب رسانه باید تدبیر کنند و از فضای کلاسیک در رقابت های دنیای مدرن استفاده و برای ادامه حیات به موضوعات جدید توجه کند، ما نیز در حد بضاعت از آنها حمایت می کنیم.

شمسیان راد ابزار کار و افکار را عناصری برشمرد که جزیره کیش با استفاده از آنها به گلخانه و پایگاهی برای همه نوآوری ها و پیشرفت ها تبدیل می شود و از اصحاب رسانه خواست که با ابداع و خلق عادت جدید در رویداد ها را ریزبینانه تر مد نظر قرار داده و به آن توجه ویژه داشته باشند.

حسین شمسیان راد همچنین عدالت کاری را از ارکان مهم فعالیت ها برشمرد و گفت: از انتقادات استقبال می‌کنیم و با اجرای عدالت کاری به اصلاح امور خواهیم پرداخت،دکتر لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در بدو ورود خود طی برگزاری جلسات مختلف به تشریح رویکردهای مطلوب به ویژه در امر رسانه پرداخته اند.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگر فعالیت برخی رسانه های غیر واقعی را در فضای مجازی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: اینگونه رسانه ها به این امر توجه داشته باشند که تنها رسانه هایی که شناسنامه رسمی مطبوعاتی دارند مورد حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان منطقه آزاد کیش قرار می گیرند، بر اساس این امر منطقی، رسانه‌های حرفه‌ای تشخیص داده می‌شوند و رسانه های غیر حقیقی حذف خواهد شد که خود نیازمند زمان برای به فرجام رسیدن است.

شمسیان تجلیل از خبرنگار را امری عنوان کرد که ارزش گذاری مالی ندارد اما معاونت فرهنگی در حد توان خود با اصحاب محترم رسانه همکاری و آنها را حمایت خواهد کرد.

وی در پایان از ایجاد صفحه اینستاگرامی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان خبر داد که با هدف ترویج و توسعه کیش راه‌اندازی شده و یاری رسانه ها را می طلبد.

در این نشست صمیمانه چالش های پیش روی خانه مطبوعات و اعضا این مجموعه،نیازهای فعالان رسانه،مشکلات معیشتی خبرنگاران، رسیدگی به مسائل مربوط به یارانه های کاغذ و چاپ، بازبینی اصلاح امور و فرایند ها، تعیین تکلیف بیمه تکمیلی خبرنگاران، خلق ایده و ارائه پیشنهادات راهبردی از سوی اصحاب رسانه کیش مطرح شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23713
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.