• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

آغاز به کار نمایشگاه کتاب کیش همزمان با روز دانش آموز + جزئیات

  • کد خبر : 23334
  • 12 آبان 1400 - 10:29
آغاز به کار نمایشگاه کتاب کیش همزمان با روز دانش آموز + جزئیات

سومین نمایشگاه کتاب کیش با هدف ارتقا سطح فرهنگی جامعه، ارتقا سطح کتاب خوانی و دسترسی آسان به کتاب از ۱۳ آبان به مدت ۱۰ روز در نمایشگاه بین المللی کیش برگزار می شود.

به گزارش کیشوندنیوز، سومین نمایشگاه کتاب کیش ۱۳ آبان ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش به مدت ۱۰ روز گشایش می یابد.
مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سومین نمایشگاه کتاب کیش با هدف ارتقا سطح فرهنگی جامعه، ارتقا سطح کتاب خوانی و دسترسی ساده به کتاب برای علاقمندان برگزار می شود.
رضا اردلان بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ ناشر داخلی، ۱۵ هزار عنوان کتاب خود را در مساحتی بیش از ۴هزار متر به نمایش می گذارند که می توان گفت، این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه کتاب کیش می باشد.
برنامه های متنوعی همچون جشن کتاب، برگزاری کارگاه با حضور نویسندگان و شاعران مطرح کشور، نمایشگاه نقاشی با موضوع پسماند و محیط زیست و… با همکاری بخش ها و سازمان های دیگر در طول ۱۰ شب نمایشگاه در نظر گرفته ایم که از دیگر جذابیت های نمایشگاه می باشد.
وی در ادامه افزود: با قرار گرفتن باجه پستی در نمایشگاه این امکان برای عزیزان فراهم شده است که کتاب های خریداری شده را به مقصد دیگر پست کنند.
مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تخفیف ۵۵ درصدی برای کیشوندان و دانشجویان بیان کرد: با همکاری وزارت ارشاد، سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی کیش و ناشرین برای کیشوندان و دانشجویان تخفیف ۵۵درصدی در نظر گرفته ایم که با حضور در باجه بانک صادرات مستقر در ورودی نمایشگاه با ارئه کارت کیشوندی و یا کارت دانشجویی دانشگاه های مستقر در جزیره کارت تخفیف خود را دریافت می نمایند.

همچنین افرادی که علاقمند به دریافت کارت تخفیف ۵۵ درصدی نمی باشند می توانند با کد ملی از تخفیف ۲۰درصدی نیز بهرمند گردند.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات گفت: مجموعه سازمان عمران، آب و خدمات در این نمایشگاه با هدف کاهش زباله و حفظ محیط زیست و شهری در نظر گرفته است که هر شهروند با تفکیک زباله در مبدا و تحویل پسماندهای بازیافتی در نمایشگاه بن کارت ۴۰ هزار تومانی خرید کتاب اهدا کند.
با این کار کودکان و نوجوانان ترغیب به تولید زباله کمتر شده و به کاهش آلودگی محیط زیست کمک می کنند.
شرفی در ادامه بیان کرد: در این نمایشگاه کتاب ۵ جلدی فرهنگ شهروندی با موضوعات تفکیک پسماند، فرهنگ آپارتمان نشینی، حفاظت محیط زیست، ترافیک شهری و ایمنی آتش نشانی به معرض نمایش قرار می گیرد.
غرفه ایمنی، نمایشگاه نقاشی، نمایش تئاتر با موضوعات ایمنی، مدیریت پسماند و فرهنگ شهری از جمله فعالیت های سازمان عمران، آب و خدمات در نمایشگاه کتاب کیش می باشد.
در جهت سهولت رفت و آمد کیشوندان به نمایشگاه کتاب سازمان عمران سرویس های رایگان در ۴ ایستگاه، مسجد خاتم الانبیا(ص) ، میدان بهارستان، میدان آرین و مقابل پارس خلیج در مدت زمان نمایشگاه در نظر گرفته است.
مدیرعامل مجموعه الست ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان عمران، آب و خدمات و مجموعه خصوصی کیش افزود: این نمایشگاه اولین نمایشگاه کتاب در کشور در سال ۱۴۰۰ است، که اگر همت و تلاش تمامی مجموعه های کیش در کار نبود، نمایشگاه کتاب با این حجم و وسعت نمی توانست به سهولت برگزار شود.
داوود رادمند بیان کرد: ۸۵ نفر عوامل این نمایشگاه هستند که با همکاری آن ها در ماه های گذشته بارکد تمامی کتاب ها در سامانه ثبت شده، که عزیزان بازدیدکننده به سهولت بتوانند کتاب های مورد نظر خود را پیدا کنند.
وی گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش کیش، این امکان فراهم شده است که دانش آموزان و معلمین تحت عنوان اردو علمی بتوانند در نمایشگاه گرد هم جمع شوند.
رادمند در پایان عنوان کرد: حدود ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان قشر آسیب پذیر با همراهی آموزش و پرورش کیش شناسایی شده اند که در نظر داریم خدمات ویژه ای به آن ها ارائه کنیم.
لازم به ذکر است نمایشگاه کتاب کیش از پنج شنبه ۱۳ آبان لغایت ۲۲ آبان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در سالن شماره۲ نمایشگاه بین المللی کیش پذیرای علاقمندان می باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23334
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.