• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

به اندازه نیاز مردم کیش، مسجد نداریم/ رفع تحریم ها با عضویت ایران در سازمان شانگهای

  • کد خبر : 23099
  • 03 مهر 1400 - 11:31
به اندازه نیاز مردم کیش، مسجد نداریم/ رفع تحریم ها با عضویت ایران در سازمان شانگهای

امام جمعه کیش گفت: در زمینه زیرساخت‌های مذهبی کیش کوتاهی شده، واقعا به اندازه نیاز مردم در کیش مسجد نداریم و از مسئولان امر تقاضا می‌کنم زیرساخت‌های مذهبی را تقویت کنید.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی به ذکر اهمیت این روز پرداخت و گفت: در سال ۶۱ هجری برای اولین بار زائران از جمله جابر عبدالله انصاری در روز اربعین به کربلا آمدند، زنده نگه داشتن یاد شهادت امام حسین(ع) و یارانش در این روز از مهم‌ترین اهداف پیاده‌روی اربعین است که تا به امروز نیز ادامه داشته است.

وی در ادامه عضویت ایران در سازمان شانگهای را دستاوردی بزرگ برای دولت و ملت ایران عنوان کرد و افزود: اتفاق مبارکی بود که در آغاز دولت سیزدهم رخ داد، این سازمان یکی از بزرگ‌ترین، مهم‌ترین، وسیع‌ترین سازمان‌های منطقه‌ای در جهان است و نقش بسیار مهمی در مناسبات تجاری جهان دارد.

امام جمعه کیش ادامه داد: کشورهای عضو این سازمان روی هم رفته بیشترین تولید و مصرف کننده انرژی در جهان هستند، مساحت کشورهای عضو حدود یک چهارم خشکی دنیا است، بخش اعظمی از تولید و تجارت کالا را بر عهده دارند، ۲۵درصد نفت دنیا، ۳۰درصد ذخائر گاز در اختیار کشورهای عضو هست.

وی گفت: کاهش فشارهای اقتصادی و غلبه برتحریم‌های آمریکا و امکان فروش کالاهای تولیدی ایران به بیش از ۳میلیارد نفر از جمعیت جهان، ورود به بخشی از مبادلات بازارهای جهان از مزایای عضویت در این سازمان است، یک فرصت ایده‌آل برای ما به‌وجود آمده است و باید با برنامه‌ریزی دقیق از این فرصت استفاده کرد.

سخنان رییس جمهوری در سازمان ملل مایه غرور ایران اسلامی 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به سخنان رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل، این سخنرانی را مایه غرور و عزت ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: پس از ۸ سال یک سخنرانی متفاوت و تأثیرگذار شنیده شد، سخنانی سنجیده، پخته، مبتنی بر عقلانیت و صداقت و نشانگر منطق ایران انقلابی بود.

وی افزود: رئیس جمهور محترم صدای انقلاب و مظلومان را به گوش جهانیان رساند، ازاین سخنرانی تشکر می‌کنیم، مایه سربلندی انقلابیون و ایران اسلامی شد.

به اندازه نیاز مردم در کیش، مسجد نداریم

امام جمعه کیش در ادامه با تیریک آغاز سال تحصیلی، ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بیان کرد و گفت:  سندی که سالهاست تهیه شده ولی متأسفانه اجرایی نشده است و امیدورایم امسال اجرایی شود.

وی در رابطه با آموزش و پرورش کیش نیز اظهار داشت: هفته گذشته عرض کردم که کوتاهی‌هایی شده و امیدواریم مسئولان آنها را جبران کنند.

حسن زاده افزود: در مورد زیرساخت‌های مذهبی کیش هم آنچنان که باید و شاید عمل نشده و کوتاهی شده است، واقعا به اندازه نیاز مردم در کیش مسجد نداریم و از مسئولان امر تقاضا می‌کنم زیرساخت‌های مذهبی را تقویت کنید.

وی گفت: مسجد فاطمه‌الزهرا(س) سال‌های سال در حد یک نیمه زیرزمین باقیمانده است و هیچ کاری برای آن انجام نمی‌شود، مسجد جوادالائمه در شأن مردم کیش نیست و واقعا محروم‌تر از محروم‌ترین مناطق کشور است، در نوبنیاد سه و در فاز ۷ صدف مسجد نداریم.  

خطیب نماز جمعه کیش در پایان روزجهانی گردشگری، روز ایمنی و آتش نشانی و روز دریانوردی را تبریک گفت.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23099
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.