• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

چه تعداد کارگر خارجی و از چه کشورهایی در کیش حضور دارند؟

  • کد خبر : 23058
  • 30 شهریور 1400 - 12:52
چه تعداد کارگر خارجی و از چه کشورهایی در کیش حضور دارند؟

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال حضور کارگران اتباع خارجی در این جزیره با ۱۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۲ هزار و ۸۱۸ نفر رسیده است.

به گزارش کیشوندنیوز، محمدعلی جلایر با بیان اینکه ملیت کارگران خارجی این جزیره از ۲۰ کشور جهان است اظهار داشت: افغانستان با ۲ هزار و ۶۴۱ نفر، هندوستان با ۱۲۱ نفر ، فلیپین با ۱۳ نفر، چین با ۱۰ نفر ، تایلند با ۶ نفر و پاکستان با پنج نفر بیشترین فراوانی کارگران دارای مجوز را دارند.

وی اضافه کرد: ترکمنستان، سوریه، بنگلادش، روسیه، ترکیه، مصرر، یونان، لبنان، عراق، سریلانکا، تاجیکستان، اوگاندا و اندونزی دیگر کشورهایی است که اتباع آنها در این جزیره دارای مجوز فعالیت هستند.

جلایر افزود: اکنون تمامی این افراد در اداره کار، خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش دارای پروانه کار بر اساس گواهی سلامت، بیمه حوادث کارگری، قرارداد کار و تایید مراجع ذیصلاح هستند.

وی افزود: کارفرمایان نیز بر اساس قوانین موجود حقوق آنان را پرداخت می کنند و درصورتی که هرکدام از این کارگران نسبت به عدم رعایت حقوق خود متعرض باشند این اداره همانند کارگران ایرانی موظف به رسیدگی است.

مدیر اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: طبق ماده ۴۱ قانون کار در مناطق آزاد، می توان حداکثر تا ۱۰ درصد کارگران هر منطقه را اتباع خارجی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آمار رسمی کارگران این جزیره شامل ۳۲ هزار بیمه شده تامین اجتماعی فعالیت ۲ هزار و ۸۱۸ کارگر اتباع خارجی همچنان به نرم حداکثر نرسیده و اداره کار و خدمات اشتغال جزیره این اصول را رعایت کرده است./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23058
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.