• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروی خارجی

  • کد خبر : 22957
  • 20 شهریور 1400 - 1:23
کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروی خارجی

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: با واردات خودرو، شاهد کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی در بازار خواهیم بود.

به گزارش کیشوندنیوز، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: آنچه الان در کمیسیون صنایع و معدان مجلس درباره واردات خودرو به تصویب رسیده بسیار مطلوب است و نتیجه آن افت ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت در بازار خودروهای خارجی است. واردات خودرو علاوه بر کاهش شدید قیمت در بازار خودروهای خارجی، به راه افتان نهضت مدیریت هزینه در خودروسازهای داخلی و متعادل شدن قیمت خودروهای تولیدی آنها را در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه ساماندهی بازار خودرو دغدغه مجلس شورای اسلامی در این دوره و دوره قبل بوده است افزود: این طرح تاکنون چندین بار به صحن مجلس رفته و بازگشته و هم اکنون در حال بررسی بیشتر برای بهتر شدن است.
وی با بیان اینکه یکی از بند‌های این طرح هم اکنون به کمیسیون صنایع و معادن بازگشته است گفت: طرحی که هم اکنون به تصویب رسیده بسیار مطلوب بوده و شرایط خوبی دارد,، زیرا شرایط را برای اشخاص حقیقی و حقوقی در ازای صادرات خودرو یا اقلام مرتبط با خودرو و قطعات خودرویی به رسمیت شناخته و برای همه با ارز منشا خارجی فراهم خواهد کرد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، شاهد افت ۵۰ درصدی قیمت خودرو‌های خارجی موجود در بازار خواهیم بود گفت: این موضوع به نفع مصرف کننده است و البته قانون گذار باید خود را جای مصرف کننده قرار دهد نه تولید کننده، و این درحالی است که در کشور ما تولید کننده، ناظر و دولت یکی هستند و هم اکنون دولت مالک شرکت‌های خودروسازی است.
دادفر افزود: این طرح می‌تواند بازار را به خوبی کنترل کند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22957
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.