• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فوتی های ناشی از کرونا در کیش به ۳۴ نفر رسید

  • کد خبر : 22677
  • 12 مرداد 1400 - 13:41

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از فوت دو نفر دیگر از کیشوندان بستری در بیمارستان کیش خبر داد .

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام خبر فوت دو نفر دیگر از کیشوندان بستری در بیمارستان کیش به دلیل کرونا گفت:
یک آقا ۴۸ ساله ، با علائم تب و لرز ، سرفه ، ضعف بی حالی و دارای بیماری زمینه ای فشار خون بالا و دیابت و یک آقا ۳۰ ساله با علائم تب،بدن درد،سرگیجه و تهوع و بیماری پارکینسون و بستری در بیمارستان جان خود را دست دادند و تا کنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به ۳۴ نفر نفر رسید.

وی اضافه کرد: قدرت سرایت کرونا دلتا بسیار زیاد است و به همین دلیل مرگ و میر ناشی از ابتلا به این نوع جهش یافته از ویروس به خصوص در افراد دارای بیماری های زمینه ای و با ریسک بالا، نقص در سیستم ایمنی، مشکلات ژنتیکی و پیوند عضو و جراحی افزایش می یابد.

به گفته این پزشک:مهم ترین فاکتور ابتلا به کرونا در جوامع، “تماس نزدیک” است و برهمین اساس ابتلای یک عضو خانواده به طور حتم سایر اعضای آن خانواده را نیز مبتلا خواهد کرد.

دکتر رضانیا تصریح کرد: در همین ارتباط حتی اگر علائم کلینیکی و طبیعی نشاندهنده ابتلای فرد به ویروس کرونا نباشد، می توان از او به عنوان «ناقل بدون علامت» نام برد.

وی تاکید کرد: “اطلاع رسانی سریع فرد مبتلا به نزدیکان و افرادی که با او ارتباط داشته اند”، مهم ترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره همه گیری ویروس است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22677
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.