• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

پرواز پهپاد‌های هادی و هدی با ممانعت نیروی انتظامی متوقف شد

  • کد خبر : 22661
  • 11 مرداد 1400 - 22:23
پرواز پهپاد‌های هادی و هدی با ممانعت نیروی انتظامی متوقف شد

خرداد ماه سال جاری اولین پهپاد‌های ایرانی برای پرواز در منطقه آزاد کیش مجوز پرواز گرفتند. حالا یک منبع آگاه به پیوست اعلام می‌کند که این پهپادهای پستی با ابلاغ فرماندهی نیروی انتظامی دیگر اجازه پرواز ندارند.

 به گزارش کیشوندنیوز به نقل از استفاده از پهپاد برای جابه‌جایی مرسولات از ۲۱ آذر سال ۹۸ و در دستور کار شرکت پست برای اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل این شرکت قرار گرفت؛ همان زمان اجرای این طرح با اما و اگرهای بسیاری همراه شد و برخی در شبکه‌های اجتماعی سوال‌ها و ابهاماتی در مورد پرواز پهپاد مطرح کردند. چند روز بعد از انتشار خبر پرواز اولین پهپاد که نام سجاد نیز برای آن انتخاب شد، محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت پست در مورد آخرین وضعیت استفاده از پهپاد در جابه‌جایی کالای پستی اعلام‌ کرد که در حوزه پهپاد اصلی‌ترین مساله بحث مجوز است و نهادهای مختلفی در حوزه کشوری و منطقه‌ای اعلام کردند که آنها متولی این حوزه هستند. سرانجام نیز با عدم همکاری نهادهای متولی از جمله سازمان هواپیمایی کشور پهپاد سجاد فرصت برای پرواز پیدا نکرد.
در قدم بعدی اما در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، در برنامه‌ای ویژه دو پهپاد ایرانی برای اولین بار مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی را برای پرواز در کشور دریافت کردند. این دو پهپاد که نام هادی و هدی برای آنها انتخاب شد، به صورت آزمایشی در برخی مناطق کیش یعنی اداره پست کیش به یکی از ساختمان‌های منطقه آزاد کیش و یکی از اداره پست کیش به پردیس دانشگاه شریف اجازه پرواز دریافت کردند. هرچند که در روز رونمایی از این دو پهپاد آنها امکان پرواز را پیدا نکردند و خبرهای که به گوش می‌رسید حکایت از این داشت که نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی جلوی پرواز آزمایشی این دو پهپاد را گرفته‌اند.
حالا تقریبا دوماه از این رونمایی یک منبع آگاه به پیوست گفت که پهپادهای پستی با ابلاغ فرماندهی نیروی انتظامی به شورای تامین کیش، زمینگیر شده‌اند. متوقف شدن پرواز این دو پهپاد در کیش در حالی رخ می‌دهد که پرواز این پهپاد‌ها گواهینامه پرواز را از طریق ستاد کل نیروهای مسلح دریافت کرده بودند. پرواز اولین پهپاد با نام سجاد نیز در تهران هم پیش از این با ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح متوقف شده بود./ ماهنامه پیوست
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22661
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.