• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۳هزار نفر از جمعیت کیش واکسن کرونا زده اند

  • کد خبر : 22537
  • 28 تیر 1400 - 2:30
۳هزار نفر از جمعیت کیش واکسن کرونا زده اند

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است و تا کنون نیز ۳ هزار نفر از جمعیت کیش واکسینه شده اند.

به گزارش کیشوندنیوز، سخنگوی شورای سلامت جزیره گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا در کیش ۲۴ مورد فوتی داشتیم و ۸۴۳ نفر بیمار در بیمارستان کیش بستری شده اند، در حال حاضر نیز از ۳۵ بیمار بستری در بیمارستان ۴ نفر در ICU به سر می برند و ۱ نفر بیمار بدحال متصل به دستگاه می باشد.

دکتر رضانیا همچنین درصد بستری به کل تعداد مثبت شناسایی شده را ۱۴/۵ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: در اپیدمی پیک پنجم، این رقم بالاتر رفته و تعداد موارد بستری به شدت افزایشی است.

رضانیا وضعیت کشندگی بیماری در کیش نسبت به استان وکشور را بهتر ارزیابی کرد و بیان داشت:جزیره کیش نسبت به برخی نقاط دنیا نیز از وضعیت بهتری در خصوص میزان کشندگی بیماری برخوردار است که این امر در گرو تشخیص به هنگام بیماران، مراقبت فعال از آنها و درمان بهینه و درست برشمرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: تعداد ۵۲۱ نفر بیمار نیز در جزیره کیش در قرنطینه فعال هستند که این رقمی بی سابقه بوده و احتمال بروز تلفات به دلیل بسیاری از فاکتورها به ویژه غلبه بار بیماری بر سیستم بهداشت و درمان وجود دارد و می تواند موجب شکستن خط تاب آوری کادر درمان در بیمارستان و مرکز توسعه سلامت این منطقه آزاد شود.

به گفته دکتر محمدرضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش، تعداد بیماران بستری نسبت به پیک چهارم ۴ برابر افزایش داشته و وضعیت در جزیره بحرانی است.

وی با اعلام این موضوع، تعداد بیمار بستری در ۲ هفته گذشته در بیمارستان کیش را ۷۴ نفر اعلام کرد که موجب تغییر وضعیت جزیره به قرمز پررنگ شده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است و تا کنون نیز ۳ هزار نفر از جمعیت کیش واکسینه شده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22537
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.