• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حسن روحانی پروژه‌های ناقص را در کیش افتتاح می‌کند! + جزئیات

  • کد خبر : 22419
  • 14 تیر 1400 - 22:42
حسن روحانی پروژه‌های ناقص را در کیش افتتاح می‌کند! + جزئیات

پروژه ترمینال فرودگاه کیش در حالی قرار است سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ توسط حسن روحانی افتتاح شود که هنوز به‌طور کامل تکیمل نشده است و این افتتاح نمایشی جای سوال دارد!

به‌گزارش کیشوندنیوز، در حالی قرار است روز سه‌شنبه ۱۵ تیر چند پروژه به‌صورت ویدئو کنفرانس در کیش افتتاح شود که طبق اطلاع خبرنگار ما این پروژه‌ها هنوز ناقص هستند و به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند و معلوم نیست سازمان منطقه آزاد کیش و حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان قرار است چه چیزی را افتتاح کنند؟

پروژه ترمینال فرودگاه کیش مهمترین این پروژه‌هاست که قرار است فردا افتتاح شود و منطقه آزاد کیش ادعا می‌کند ۹۰ درصد پروژه تکمیل شده است.

این پروژه از سال ۱۳۹۱ تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ در مجموع حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  که علیرغم تزریق مالی بسیار بالا برای اتمام پروژه در ماه‌های اخیر، به گفته برخی کارشناسان این ترمینال حتی ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی هم ندارد و فردا قرار است به‌طور نمایشی و بدون زیرساخت‌های لازم توسط ریاست جمهوری افتتاح شود.

این ترمینال فاقد تأسیسات و تجهیزات لازم است، ساختمان‌های کترینگ و سکوهای سوخت و … نیز هنوز آماده نشده  و بسیاری از کارهای داخلی آن نیز باقی مانده است و شاید بتوان به تعبیری قرار است یک ساختمان بدون تجهیزات لازم برای یک ترمینال فرودگاه فردا افتتاح شود.

هتل پالاس کیش نیز که از جمله پروژه‌های با کیفیت کیش محسوب می‌گردد همانند بسیاری از پروژه‌های افتتاح شده قبلی در جزیره کیش متعلق به سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و دولت نقشی در تحقق آن نداشته است همچنان در انتظار تجهیز فضاهای داخلی و تکمیل جزئیات ساختمانی بوده و آماده بهره برداری و پذیرش واقعی مسافر نمی‌باشد.

همچنین مسجد ارزشمند و زیبای ثامن الحجج(ع) که ساخت آن توسط خیر محترم صورت گرفته و در حال احداث می‌باشد تا رسیدن به مرحله پایانی عملیات ساختمانی و بهره برداری اولیه و رسمی فاصله دارد.

گرچه برای هر پروژه زحمات بسیاری کشیده شده اما افتتاح زود هنگام این پروژه‌ها قطعاً به آینده آنها آسیب خواهد رساند و مصائب آنها گریبان دولت آینده را خواهد گرفت.

سو استفاده از افتتاح ویدئو کنفرانسی و عدم حضور برخی مسئولان کشوری برای مشاهده همه جزئیات، باعث شده مسئولان منطقه آزاد کیش با سمبل کاری این پروژه‌ها را با این وضعیت به اسم خود به مردم ارائه دهند.

افتتاح مخزن هوایی تعادل فشار در سال ۹۷ و افتتاح فرودگاه هندرابی از شاهکارهای دولت روحانی هستند که به‌وسیله سازمان منطقه آزاد کیش افتتاح شده‌اند و بعد از گذشت چندین سال اکنون بلا استفاده می‌باشند.

مایه شرم و آبروریزی این مسائل زمانی است که خبرنگاران و خبرگزاری‌های مستقر در کیش که از این موضوعات اطلاع دارند در سکوت کامل خبری، صحبتی از این نواقص نمی‌کنند!

انتهای پیام/۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22419
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کاش این چند روز باقیمانده به رییس‌جمهور مرخصی می‌دادند که برود…