• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آزادی حلب کلید آزادی سوریه و کلید شکست استکبار جهانی است

  • کد خبر : 2224
  • 26 آذر 1395 - 19:53

ائمه جمعه شهرستان‌های استان هرمزگان تاکید کردند: آزادی حلب کلید آزادی سوریه و شکست ارتجاع و تبدیل ارتش اسلام به قدرت بلامنازع در منطقه می‌شود

به گزارش کیشوندنیوز ، حجت الاسلام علیدادی  در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) پیامبر اسلام را تابلوی تمام نمای انسانیت و مظهر تکامل انسان دانست و اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع)  چهره تابناک توسعه فقه و فقاهت است و با شاگردان  بسیاری که در علوم مختلف تربیت کرده اند  فقه و فقاهت را به معنای واقعی کلمه توسعه داده و بارور فرمود.

خطیب جمعه کیش بیان داشت: این هفته به نام هفته وحدت خوانده می‌شود تا تمامی مسلمانان جهان حول محور پیامبر عظیم الشان اسلام گرد آمده، اختلافات را کنار بگذارند و به دشمن مشترک توجه کنند.

وی تاکید کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام از روزی سخن گفته بودند که در آن دشمنان به گرگ‌هایی هستند که به مسلمانان حمله ور می شوند و به فرموده پیامبر (ص) علت حضور این گرگ ها در جامعه اسلامی تفرقه‌ای است که در میان مسلمانان می‌افتد و افرادی به نام اسلام به اسلام ناب محمدی ضربه می‌زنند.

امام جمعه کیش هفته وحدت را منشاء و سرچشمه مخالفت با همه تفرقه ها دانست و گفت: باید برادران اهل تسنن و تشیع هفته وحدت را جدی گرفته و همه در کنار هم این وحدت را گرامی داشته و به آن ارج بنهند.

وی با اشاره به اینکه هرچه داریم از وحدت است تاکید کرد: راه پیشرفت جامعه اسلامی همین وحدت است.

خطیب جمعه کیش شهادت آیت الله مفتح  را تسلیت گفت و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، باید هر کس در جایگاه خود درست عمل کنند و روحانی و دانشجو با هم افزایی تمام توان خود در کنار هم قرار داده و به مردم خدمت کنند و  کشور را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد برخی ها  به غرب جواب منفی برای آن ها در پی داشت به نقض برجام و کنار کشیدن اوباما رئیس جمهور آمریکا از این قضیه اشاره کرد و گفت: زمانی که در یک مجلس از ۴۲۰ نفر ۴۱۹ نفر بر تمدید دوباره تحریم‌ها رای اعتماد به آن‌ها ساده اندیشی است.

وی تاکید کرد: هر زمان به آمریکایی‌ها اعتماد کردیم آسیب دیدیم؛ اعتماد به آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را به دنبال داشت؛ اعتماد به آنها همواره برای ما بدعهدی و عهد شکنی به همراه داشت.

امام جمعه کیش با اشاره به اتحاد دولتمردان در مقابل عهد شکنی آمریکا ابراز کرد: چرا اکنون که دولتمردان ما متحد هستند حواسمان جمع نمی شود؟ توقع ملت شهید پرور ایران که با وجود گستاخی دولت انگلیس که دیگر یک امپراطوری نیست و تبدیل به یک جزیره در منطقه شده و با توجه به رزمایش موفق و قدرتمند جوانان ایرانی که در مقابل آمریکا و انگلیس ایستاده‌اند پاسخ قاطع به بدعهدی و عهد شکنی آمریکا است.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: آزادی حلب کلید آزادی تمام سوریه و شکست ارتجاع  و کلید شکست آمریکا، آل سعود و دیگر دشمنان اسلام در منطقه است.

وی با اظهار امیدواری از آزادی موصل در آینده‌ای نزدیک گفت: آزادی حلب، موصل و خرمشهر پیام قوی‌تر شدن جبهه اسلام را برای مسلمانان به همراه دارد.

علیدادی یادآور شد: زمانی که عراق به ایران حمله کرد ما آمادگی دفاع از کشور را نداشتیم، نیروی ساماندهی شده، سپاه و بسیج نداشتیم اما نیتجه دلاورمردی‌های جوانان ایرانی در ۸ سال دفاع مقدس برای ایران تشکیل ارتش و کشوری قدرتمند بود که امروز با اقتدار تمام سربازان آمریکایی را دستگیر کرده و با افتخار و اقتدار در مقابل استکبار می‌ایستند.

وی تصریح کرد: مطمئن باشید که سوریه و عراق و یمن آینده نیز همین است و دشمن امروز با بی عقلی خود شرایط را برای تشکیل ارتش قدرتمند اسلام در جهان فراهم کرده است و در آینده ای نزدیک ارتش جهان اسلام تبدیل به قدرتی بلامنازع در منطقه می‌شود.

امام جمعه موقت سیریک : وحدت از برکات نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت سیریک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با معرفی هفته وحدت که اکنون ثمراتش را در جهان می‌بینیم و روز به روز بیشتر جلوه می‌کند توانست گام اساسی در وحدت جهان اسلام بردارد.

وی با بیان اینکه منابع شعار وحدت کجاست بیان داشت:  علما وقتی دستور فقهی را صادر کنند به منبع اشاره می‌کنند و اگر از منبع وحدت بپرسیم باید بدانیم که قرآن و سنت پیامبر است و خداوند به همراه قرآن شعار وحدت را فرستاد.

امام جمعه موقت سیریک تصریح کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و یادگاری‌های ارزشمند امام راحل نامگذاری هفته وحدت است و باید از این هفته استفاده ببریم.

خطیب جمعه سیریک با اشاره به این مسئله که یکدلی و یکرنگی و الفت باید عملا ایجاد شود و وحدت نباید در حدحرف و لفظ باقی بماند تاکید کرد: کشورهای مدعی اسلام با برهم زدن اوضاع منطقه و ایجاد تفرقه طراحی شده از سوی دشمن کاری نکنند که چهره بدی از اسلام  معرفی شود چرا که وحدت شیعه وسنی ملاک نیست بلکه امت اسلام است که باید ید واحد شود.

وی افزود: باید در به ثمر رسیدن این فکر و فرهنگ تلاش کنیم و باید به ایجاد وحدت کمک کنیم وگرنه تفرقه عزت وکرامت ما را از بین می برد  و نه شیعه لندنی مناسب است و جایگاهی دارد و نه سنی آمریکایی به درد می خورد.

امام جمعه موقت سیریک ادامه داد: وحدت رحمت است و اختلاف مایه خفت مسلمین است و جهت برداشتن گام عملی برای  وحدت باید تلاش کنیم.

ابراهمی بر ضرورت حفظ فضای صمیمیت و وحدت تاکید کرد و افزود: حتی در یک روستای کوچک بین اگر مسئولین اختلاف داشته باشند روستا در هیچ زمینه‌ای توسعه  پیدا نمی‌کند و می‌بینیم در جاهایی که اختلاف است توسعه متوقف شده است .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2224
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.