• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آغاز مرحله دوم طرح مکمل یاری مگا دوز ویتامین A

  • کد خبر : 22236
  • 22 خرداد 1400 - 23:16
آغاز مرحله دوم طرح مکمل یاری مگا دوز ویتامین A

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از آغاز مرحله دوم طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A برای کودکان دو تا پنج سال در جزیره کیش خبر داد.

دکتر رضانیا با اشاره به نقش موثر ویتامین A در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی، گفت: از آنجایی که کودکان گروه آسیب‌پذیری هستند و منابع غذایی ویتامین A کمتر در برنامه غذایی آن‌ها است، مکمل‌یاری مگادوز ویتامین A سالی دوبار برایشان صورت می‌گیرد.

رضانیا با اشاره به اینکه ویتامین A یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برای سیستم ایمنی و تقویت آن ضروری است، گفت: ویتامین A برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کووید۱۹ بسیار موثر است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا و حتی سرماخوردگی و آنفلوآنزا در میان کودکان کمک کنیم این برنامه مداخله‌ای را انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در کنار این اقدام آموزش مادران نیز موثر است تا ویتامین A را از برنامه‌غذایی روزانه خود دریافت کنند. منابع گیاهی ویتامین A هویج و کدوحلوایی است که منابعی ارزان و دردسترس هستند.

رضانیا تصریح کرد: کودکان گروهی آسیب‌پذیر هستند و این آسیب‌پذیری در مقابل بیماری‌های تنفسی تشدید می‌شود؛ در فصل پاییز بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا خطری برای کودکان است که آن‌ها را آسیب‌پذیر می‌کند. از سوی دیگر ممکن است دریافت ویتامین A توسط کودک از منابع غذایی به اندازه کافی نباشد.

وی در ادامه افزود: مکمل‌یاری ویتامین A دو بار در سال و هر شش ماه یکبار تکرار می‌شود و این برنامه هیچ عوارض جانبی ندارد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: کپسول‌های ٢٠٠ هزار واحدی مگادوز ویتامین A تامین شده که توسط مراقبین سلامت و مراکز پایگاه‌های سلامت به کلیه کودکان دو تا پنج سال داده می‌شود.

رضانیا افزود: این برنامه از ابتدای هفته جاری شروع می‌شود و به صورت هر شش ماه یک بار به کودکان داده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از والدین خواست تا برای مکمل یاری مگادوز ویتامین A کودکان خود، با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و بارعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی به پایگاه‌های بهداشتی تحت پوشش خود مراجعه کنند.

وی با تاکید بر عدم مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی، گفت: استفاده از ویتامین‌ها بدون مشورت پزشک نه تنها سود ندارد بلکه می‌تواند ضرر داشته باشد، زیرا تعادل بین مواد مغذی در بدن بهم می‌ریزد و مشکلات دیگری به وجود می‌آورد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22236
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.