• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

واکسیناسیون دو و نیم درصد از ساکنان کیش

  • کد خبر : 22109
  • 02 خرداد 1400 - 17:48
واکسیناسیون دو و نیم درصد از ساکنان کیش

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به جمعیت حدود ۳۵هزار و ۵۰۰نفری کیش گفت: تاکنون حدود هزار نفر از این جمعیت واکسینه شده اند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۲۱هزار آزمایش تشخیص ویروس کرونا در جزیره کیش انجام شده است.

وی افزود: ۴هزار و ۳۹۶بیمار مبتلا به ویروس کرونا مثبت در کیش شناسایی شده است که تعداد بستری در دو هفته اخیر ۲۹نفر ثبت شده و در حال حاضر نیز ۱۱نفر در بیمارستان بستری هستند.

دکتر رضانیا با بیان اینکه ۱۸۱ بیمار نیز در قرنطینه خانگی و نقاهتگاه به سر می‌برند گفت: از آغاز همه گیری ویروس کرونا در جزیره کیش ۲۳مورد نفر فوت شده است.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه در بررسی‌های میدانی با نظارت نکردن و کنترل به ویژه در اماکن تجمعی و ادارات مواجه شدیم که موجب انتقال ویروس نیز شده اند گفت: نقاطی مانند بانک‌ها و موسسات مالی، پلاژ بانوان و رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها به عنوان خطرناک‌ترین نقاط انتقال بیماری از نظر فاصله گذاری اجتماعی و ماندگاری بالای افراد نیاز به نظارت جدی‌تر دارند.

وی افزود: بار ویروس جزیره در پیک چهارم بالا است و در صورت رعایت نکردن مقررات بهداشتی از سوی تمامی حوزه ها، با روند افزایشی مواجه خواهیم شد.

دکتر محمدرضا رضانیا گفت: برای جلوگیری از درگیری جزیره کیش در پیک چهارم، باید کمیته‌های تخصصی بسیار جدی بر رعایت ضوابط بهداشتی نظارت کنند.

وی در خصوص چگونگی اقدام برای دریافت واکسن، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۰سال در جزیره کیش درحال انجام است و متقاضیان با مراجعه به سایت salamat.gov.ir نام نویسی و استفاده از نوبت دهی اتوماتیک از طریق سامانه می‌توانند واکسن دریافت کنند.

وی افزود: تنها اشخاصی که نام نویسی کردند واکسینه می‌شوند.

دکتر رضانیا گفت: از حدود ۳۵هزار و ۵۰۰نفر جمعیت کیش تا امروز دو نیم درصد یعنی حدود ۱۰۰۰نفر در کیش واکسینه شده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش با بیان اینکه بیمارستان، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، معاونت اجتماعی، مرکز بهداشت و شرکت عمران، آب و خدمات به عنوان کمیته واکسیناسیون جزیره باید هرچه سریعتر کار خود را آغاز کنند گفت: این کمیته با هدف تقویت هماهنگی در روند اجرای طرح واکسیناسیون و ارائه خدمات استاندارد به ساکنان تشکیل شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22109
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.