• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کاهش روند ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا در کیش

  • کد خبر : 22059
  • 26 اردیبهشت 1400 - 17:08
کاهش روند ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا در کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا در جزیره کیش از هفته گذشته یک روند ثابتی را پیدا کرده و احتمالا به قله پیک چهارم رسیده ایم.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر محمدرضا رضانیا در گفتگوی خبری سیمای کیش، گفت: با توجه به شرایط جزیره کیش ان شالله درحال کنترل ویروس خواهیم بود و باید یک روند کاهشی را به شرط رعایت مردم داشته باشیم.

وی گفت: موارد بستری در دو هفته گذشته تقریبا ۲۶ نفر بوده است و موارد ابتلا یک روند ثابت روزانه را به خود گرفته است.

دکتر رضانیا گفت: امیدواریم که موارد مبتلا به ویروس هندی و افریقایی را که در استان هرمزگان شایع شده است را نداشته باشیم که بتوانیم این پیک را خاتمه بدهیم، هرچند که احتمال می‌دهیم در هفته‌های آینده بروز این ویروس‌ها را در کشور داشته باشیم.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به برگزاری آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم در کیش گفت:  از فردا آزمون‌های پایه نهم و پس فردا پایه دوازدهم شروع خواهد شد.
 
دکتر رضانیا گفت: بازرسی های بهداشتی از محل برگزاری آزمون انجام شده است، موارد بهداشتی و ایمنی حوزه‌های برگزاری امتحانات را کنترل خواهیم کرد.

دکتر رضانیا گفت: دانش آموزان قبل از ورود به حوزه و پس از آزمون دور هم جمع نشوند، پس از خروج از منزل حتما ماسک به صورت داشته باشند.

وی گفت: مواد ضدعفونی را همراه خود داشته باشند و از آوردن وسایل اضافه پرهیز بکنند.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه دانش آموزان در زمان برگزاری امتحانات در سالن امتحانات تجمع نکنند، گفت: دانش آموزانی که علائم دارند و یا بیماری زمینه‌ای دارند حتما مسئولان را مطلع کنند.

وی گفت: اگر دانش آموزانی دارای بیماری مثبت کرونا دارند حتما مسئولان برگزاری امتحانات را مطلع کنند چرا که از این نوع دانش آموزان در مکان جداگانه ای آزمون اخذ می شود.

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به بحث مطرح شده در خصوص خرید واکسن کرونا، گفت: متاسفانه خبر به شکل بد منعکس شده است، یک شرکت دارای اهلیت که در جزیره فعالیت می‌کند موفق شده است مجوز واردات واکسن را دریافت کند.

وی گفت: درصدد تهیه پروفرم‌ها از منبع اصلی و مورد تایید وزارت بهداشت برای واردات واکسن به مقدار یک میلیون دُز واکسن شده است مجوز صادر شده است.

دکتر رضانیا گفت: مسئولان شرکت در تلاش هستند بتوانند تامین اعتبار بکنند و واکسن وارد کشور شود و این به معنای واردات واکسن به جزیره کیش نیست.

وی گفت: براساس آنچه که تاکنون مشخص شده است این واکسن طبق ضوابط وزارت بهداشت و در قالب سند واکسیناسیون وارد کشور می‌شود.

دکتر رضانیا گفت: پیشنهاداتی مطرح شده است که بخشی از این واکسن‌ها برای واکسیناسیون ساکنان جزیره و گردشگران انجام شود که این پیشنهادات در حد وزارت بهداشت است تا با کسب موافقت‌ها بتواند انجام شود.

وی گفت: بحث فروش اصلا وجود ندارد و هدف اولیه واکسینه کردن مردم جزیره کیش بوده است و قرار شد رایزنی‌هایی انجام شود تا بخشی از این واکسن‌ها براساس سند ملی واکسیناسیون به جزیره کیش اختصاص یابد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22059
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.