• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پلیس فرودگاه کیش اموالی به ارزش چند میلیارد ریال را به صاحبان آن بازگرداند

  • کد خبر : 2171
  • 23 آذر 1395 - 10:27
پلیس فرودگاه کیش اموالی به ارزش چند میلیارد ریال را به صاحبان آن بازگرداند

سرهنگ پاسداربهجت گفت:از ابتدای سال ۹۵ و طی ۹ ماهه گذشته یک هزار و ۶۷۰ مورد اموال بدون صاحب در فرودگاه جا مانده و توسط مردم یا ماموران کشف شده است افزود : از این تعداد بیش از ۸۰۰ مورد به صاحبان اموال بازگردانده شده است .
فرمانده پلیس فرودگاه اظهار کرد : این اموال از طریق کارتهای شناسایی یا آدرس و شماره تلفن های که در اجناس کشف شده وجود داشته به صاحبانشان از طریق ایرلاین ها ، جامه دان و یا حضوری پس از احراز هویت به آنها بازگردانده شده است .

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از ایرنا،سرهنگ پاسدار اسدالله بهجت روز سه شنبه در مورد فعالیت پلیس فرودگاه در زمینه اموال بجا مانده مسافران در فرودگاه کیش گفت : از آنجا که جزیره کیش یکی از مقاصد پرتردد گردشگران داخلی و خارجی است در چهار فصل سال جمعیت زیادی توسط ناوگان هوایی به این جزیره تردد می کنند .
وی با اعلام اینکه روزانه جمعیتی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح فرودگاه کیش تردد دارند اظهار کرد : در راستای تامین نظم و امنیت عمومی عوامل پلیس مستقر درجزیره با تمام توان به مراجعان خدمات ارائه می دهند.
سرهنگ پاسدار بهجت گفت : با توجه به اینکه گردشگران خریدهای زیادی از کیش می کنند به دلیل عجله برای رسیدن به پرواز ،برخی اجناس خریداری خود را در چرخ دستی یا کنترل گمرک جا می گذارند .
وی با اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۵ و طی ۹ ماهه گذشته یک هزار و ۶۷۰ مورد اموال بدون صاحب در فرودگاه جا مانده و توسط مردم یا ماموران کشف شده است افزود : از این تعداد بیش از ۸۰۰ مورد به صاحبان اموال بازگردانده شده است .
فرمانده پلیس فرودگاه اظهار کرد : این اموال از طریق کارتهای شناسایی یا آدرس و شماره تلفن های که در اجناس کشف شده وجود داشته به صاحبانشان از طریق ایرلاین ها ، جامه دان و یا حضوری پس از احراز هویت به آنها بازگردانده شده است .

*بازگرداندن یک فقره از اموال به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان به صاحب آن
سرهنگ بهجت با بیان اینکه اموال مورد نظر به ارزش تقریبی چند میلیارد ریال بوده و به مالکان آن بازگردانده شد است افزود : در بین این اموال یک فقره به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان چک و دلار بوده که به صاحب آن تحویل داده شد.
وی با اعلام اینکه هیچ هزینه ای از صاحبان این اموال برای بازگرداندن گرفته نمی شود گفت : تمامی امور بر عهده نیروهایی است که برای اینکار تعیین شده اند.
سرهنگ بهجت در پاسخ به این سئوال که عمده اجناس بجا مانده در فرودگاه چه اموالی هستند به ایرنا گفت : بیشترآنها کیف و ساک های کوچک ، بسته های خرید ، زیور آلات ، کارت های شناسایی ، پول و چک و … بوده است .
این مقام نظامی اظهار کرد : زیور آلاتی که برجای مانده اگر مراجعه ای باشد به صاحبان آنها بازگردانده می شود در غیر این صورت صورتجلسه شده واقدامات قضایی در مورد آن انجام می گیرد .
وی گفت : صاحبان اموال برای بازپس گرفتن اجناس بجا مانده یا باید کارت شناسایی داشته و یا اطلاعات درست از کالای مورد نظر داشته باشند که پس از احراز هویت به آنها داده می شود.

*تحویل اموال بدون صاحب به ستاد ستاداجرایی امام راحل / گزارش از سرقت در فرودگاه نداشتیم
سرهنگ بهجت در پاسخ به این سئوال که اموالی که صاحبان آنها مشخص نیست چه وضعیتی خواهند داشت گفت : این اموال صورتجلسه شده و با هماهنگی مقام قضایی به ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و مدارکی همچون کارت ملی یا گواهی نامه به اداره ثبت احوال یا راهنمایی رانندگی تحویل داده می شود.
وی درمورد اینکه از سال گذشته اموالی از مسافران در فرودگاه برجای مانده است گفت : تا ابتدای سال وضعیت تمامی اموال بجای مانده مشخص و تحویل داده شد ، این اجناس تا شش ماه نگهداری و سپس تحویل دادگستری داده می شود .
سرهنگ بهجت تصریح کرد : این اقدام نشانگر امانت داری و صحت عملکرد کارکنان پلیس فعال در کیش است .
فرمانده پلیس فرودگاه بین المللی کیش با اعلام این خبر که در طول مدت یاد شده یک مورد گزارش سرقت در محوطه بیرونی و داخل فرودگاه کیش نداشتیم اظهار کرد : به دلیل هوشیاری و حضور ماموران و دوربین های مدار بسته هیچ موردی از سرقت خودرو ،اموال داخل آن و سایر اجناس گزارش نشده و این رقم صفر است .
وی درمورد جابجایی اجناس مسافران توسط افراد دیگر تاکید کرد : مسافران به هیچ وجه اجناس دیگران را جابجا نکنند و تنها با اطلاع پلیس و پس از تایید اقدام به اینکار کنند.

*رضایت مردم از امانتداری پلیس فرودگاه کیش
سرهنگ بهجت در پاسخ به این سئوال که شکایتی در این زمینه اعلام شده اظهار کرد : مردم در تماس با ۱۹۷ از عملکرد پلیس فرودگاه رضایت داشتند افزود : یکی از مواردی که مردم تشکر کردند بحث امانتداری بوده و خوشبختانه شکایتی گزارش نشده است .
وی به هموطنان به ویژه گردشگران گفت: در صورت جا ماندن و یا گم شدن اموال خود می توانند با شماره تلفن ۴۴۴۴۴۸۶۱ تماس حاصل کنند و با اعلام مشخصات و هویت خود اجناس گمشده را تحویل بگیرند.
فرودگاه بین المللی کیش پس از تهران و مشهد سومین فرودگاه پرتردد کشور است .
سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر برای بهره مندی از جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی کیش به این جزیره مرجانی سفر می کنند.
جزیره کیش با ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2171
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.