• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

کاهش ۳۳درصدی جرائم در کیش/ کیشوندان وسایل خود را از دسترس عموم خارج کنند

  • کد خبر : 21562
  • 29 اسفند 1399 - 17:29
کاهش ۳۳درصدی جرائم در کیش/ کیشوندان وسایل خود را از دسترس عموم خارج کنند

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در نشست خبری روز پنجشنبه ۲۸ اسفند به تشریح آمارهای مربوط به این نهاد در سال ۹۹ پرداخت.

به گزارش کیشوندنیوز، فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش در نشست خبری روز پنجشنبه ۲۸ اسفند به تشریح آمارهای مربوط به این نهاد در سال ۹۹ پرداخت.

وی در ابتدا با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، سال ۹۹ را سالی سخت و پرفراز و نشیب توصیف کرد و افزود: در این سال کرونا بسیاری از کسب و کارها و همچنین مأموریت‌های پلیس را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی افزود: در سال ۹۹ در حوزه عملیاتی و مأموریتی ۱۴۰۰ طرح اجرا شد که نتیجه آن کاهش ۳۳درصدی جرائم بوده است.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته سرقت‌های بزرگ و مهم از جمله سرقت از منازل و مغازه‌ها و… ۴۳درصد کاهش داشت و ۱۶درصد نیز کشفیات وقوع جرم افزایش پیدا کرد و در مجموع سرقت‌های خرد و سرقت‌های بزرگ حدود ۲درصد کاهش داشتیم.

جمالی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، مدیریت و پیشگیری از سرقت کار بسیار سختی بود، لازم است در کنار تلاش‌های پلیس، مردم هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و از قرار دادن وسایل خود از جمله موتور شارژی، پمپ آب، دوچرخه کمپرسور کولر و … در دسترس عموم و مشاعات منزل، بدون محافظ خودداری کنند.

کاهش ۵۴درصدی جرائم سایبری

رئیس پلیس کیش در رابطه با جرائم سایبری صورت گرفته در سال ۹۹ در مقایسه با سال گذشته بیان داشت: در حوزه سایبری ۵۴درصد کاهش وقوع جرم داشتیم و ۹۱درصد جرائم صورت گرفته، در پلیس کیش کشف شد که از این لحاظ ۱۶درصد افزایش کشفیات داشتیم.

وی آگاهی والدین و کیشوندان نسبت به سواد سایبری را یک ضرورت دانست و ادامه داد: لازم است سواد سایبری مردم افزایش پیدا کند و خانواده‌ها نیز آموزش‌های لازم را به فرزندان بدهند، در این زمینه ۲۱ طرح اجرا شد و آموزش‌های لازم نیز به کیشوندان ارائه داده شد و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش وقوع جرائم باشیم.

سرهنگ جمالی افزایش ۱۹درصدی کشفیات موادمخدر، کاهش ۳۳درصدی شرارت، کاهش ۵۹ درصدی نزاع و درگیری، کاهش ۲۱ درصدی جرائم مالی را از دیگر توفیقات این مرکز در جزیره زیبای کیش برای سال ۹۹ عنوان کرد.

افزایش ۲۹ درصدی کشفیات قاچاق

وی با اعلام اینکه در زمینه کشف سوخت قاچاق در سال ۹۹ نسبت به مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش کشفیات داشتیم، عنوان کرد: تأکید ما بر این است که نه مبدأ و نه مقصد این کالاهای قاچاق کیش نبوده است، این شناورها در حال عبور از آب‌های حوزه کیش بودند که توسط دریابانان جزیره کیش توقیف می‌شدند.

وی با اعلام کاهش ۴۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در کیش عنوان کرد: متأسفانه در زمینه تصادفات خسارتی و جرحی با افزایش مواجه بودیم، از همه کیشوندان و گردشگران تقاضا داریم که فرهنگ ترافیک در جزیره را حفظ کنند و این برند را برای جزیره نگه دارند، با نصب دوربین‌های بیشتر و پایش تصویری مسیرها نیز می‌توان نظارت بیشتری بر رانندگی در سطح جزیره داشت.

وی در ادامه آمارهای تفکیکی تماس با مرکز فوریت‌های پلیس و مراجعه کیشوندان به مراکز پلیس را تشریح کرد و افزود: در سال ۹۹ حدود ۵۱هزار تماس با ۱۱۰ گرفته شد که ۳۵ درصد این تماس‌ها منجر به اقدامات عملیاتی شد، ۶۵ درصد افزاد از این سامانه راهنمایی و مشاوره می‌خواستند که رضایتمندی ۹۰ درصدی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در طول سال، ۴۳هزار مراجعه به دو کلانتری سطح جزیره صورت گرفته است، ۲۲۵۶ مورد از این حضور برای مشاوره بوده که با راهنمایی صورت گرفته شده ۱۱۲۸ مورد از آنها حل و فصل شد و مابقی به مقام قضائی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21562
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.