• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

کاسبی مسئولان علوم پزشکی هرمزگان از سرگردنه کیش!

  • کد خبر : 21204
  • 26 بهمن 1399 - 14:56
کاسبی مسئولان علوم پزشکی هرمزگان از سرگردنه کیش!

متأسفانه به‌نظر می‌رسد مسئله جان و سلامت مردم در جزیره کیش به قدرت نمایی خطرناک بین مسئولان علوم پزشکی یا استانداری هرمزگان و شورای سلامت کیش تبدیل شده است

به گزارش کیشوندنیوز، با شیوع کرونا در کشور از اسفند سال گذشته، مردم و مسئولان به‌ویژه کادر درمان متحمل سختی‌های فراوانی شده‌اند، کادر درمان در خط مقدم این بیماری حاضر شد و از جان مایه گذاشت، در کنار کادر درمان مردم و مسئولان هر کدام به سهم خود نیز به نوعی در مبارزه با این بیماری قدم برداشتند.

در استان هرمزگان و جزیره کیش نیز پرستاران و پزشکان همه خطرات را به جان خریدند و به مبارزه با این ویروس منحوس پرداختند، در حال حاضر استان هرمزگان ۵ شهید و جزیره کیش یک شهید مدافع سلامت را در این جنگ بیولوژیکی فدا کرده است و در مجموع ۱۰۰۸ نفر در این استان جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

به‌هر حال کشور روزهای سختی را در حال سپری کردن است و مردم با امید به آینده و واکسن کرونا منتظر تغییر در این وضعیت هستند.

نوروز ۹۹ برای ساکنان کیش و فعالان اقتصادی بسیار سخت گذشت و نمی‌خواهند با تصمیمات اشتباه نوروز امسال را نیز از دست بدهند، طی ماه‌های اخیر گردشگران بسیاری به جزیره کیش سفر کردند به‌طوری که طبق اعلام رئیس جامعه هتلداران کیش ۹۸ درصد ظرفیت‌ هتل‌های این جزیره تکمیل شده و قیمت بلیت هواپیما همچنان در بالاترین سطح خود باقیمانده و پروازها تقریباً کامل در مسیر کیش تردد دارند، از اول بهمن نیز کنسرت‌ها با ظرفیت بسیاربالایی چه در سالن‌های سرپوشیده و چه سر باز مشغول به فعالیت هستند.

 اما با این حال بر اساس اعلام آمارهای رسمی بیمارستان کیش، وضعیت کرونا در چند ماه گذشته بسیار مطلوب بوده است و در حال حاضر نیز در وضعیت زرد قرار دارد اما همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به‌طور جدی رعایت شود.

با این اوصاف متأسفانه به‌نظر می‌رسد مسئله جان و سلامت مردم در جزیره کیش به قدرت نمایی خطرناک بین مسئولان علوم پزشکی یا استانداری هرمزگان و شورای سلامت کیش تبدیل شده است که تناقض در مصوبات و اعلام رنگ‌بندی‌های متفاوت و دو حرفی بودن گویای این مسائل است.

بر این اساس امروز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد که: “اگر مسافری که بخواهد از بندرچارک به کیش تردد داشته باشد حتماً باید تست منفی کرونا که ۷۲ ساعت از زمان تست نگذشته باشد به همراه خود داشته باشد، همچنین از این مسافران تست سریع نیز نیز توسط کارکنان مستقر در پایانه بندرگاه چارک گرفته می‌شود که هزینه آن ۱۵۰ هزار تومان است و در صورت منفی شدن اجازه تردد داده می‌شود، تست برای افراد ساکن کیش، دانشجویان و کارمندان اداری که به‌صورت مأمور وارد کیش می‌شوند لازم نیست انجام شود.”

گرچه انجام تست کرونا باعث امنیت خاطر ساکنان و گردشگران می‌شود اما چند ابهام در این تصمیم وجود دارد، اولین و بزرگترین ابهام این است که چرا همه تصمیمات علوم پزشکی هرمزگان برای کیش معطوف به راه زمینی می‌شود و در رابطه با راه هوایی سکوت اختیار کرده‌اند و اظهار نظری نمی‌کنند؟ به اصطلاح عامیانه سوال اینجاست که کرونا از راه زمین وارد می‌شود اما از راه هوایی وارد نمی‌شود؟  

کارگران روزمزدی که همشهریان شما هستند و از شهرهای بشاگرد و میناب و لنگه و… به کیش می‌آیند و سختی دوری از خانه را تحمل می‌کنند که در جزیره کسب روزی حلال کنند، باید تست بدهند اما گردشگری که با بلیت یک میلیون تومانی می‌آید تست ندهد؟

شما که وضعیت پروازهای کیش را با ظرفیت کامل و بدون فاصله‌گذاری اجتماعی دیده‌اید چرا در برابر آن سکوت می‌کنید و زورتان به چند مسافر و کارگر راه دریایی رسیده است؟

اصلاً چه تفاوتی بین مسافر ساکن و غیر ساکن از نظر کرونا وجود دارد، که باید مسافر تست کرونا بدهد اما ساکن کیش ندهد؟

سوال دیگر این است که چرا باید گردشگران به طور آزاد در سطح استان هرمزگان بچرخند و هیچ تستی از آنها گرفته نشود، ولی در گلوگاه ورودی به کیش از آنها تست کرونا گرفته شود؟ وضعیت حضور گردشگران در بندرعباس، روستای زیارت، پارسیان، بندرکنگ دست کمی از کیش ندارد.

در حالی که شورای سلامت کیش بارها عنوان کرده که تصمیم‌گیری‌های مربوط به کیش توسط این شورا اعلام می‌شود، اصرار علوم پزشکی هرمزگان بر اعلام این تصمیم‌گیری‌ها چیست؟

ضمن ضرورت برای یک صدایی کیش و هرمزگان در تصمیم‌گیری‌های کرونایی، علوم پزشکی هرمزگان لازم است با دقت بیشتری اقدام به اخذ تصمیات کرونایی کند و بهتر است اگر تصمیمی‌ گرفته می‌شود هم برای مسیر هوایی به کیش باشد و هم مسیر زمینی، چون عمده گردشگر ورودی به کیش از مسیر هوایی می‌آیند، تا خدای نکرده زحمات آنها به‌عنوان متولی مبارزه با کرونا در استان ضایع نشود.

مرتضی رضائی – مدیرمسئول کیشوندنیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21204
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.