• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

احداث استادیوم ١۵٠٠ نفری فوتبال ساحلی در جزیره

  • کد خبر : 20666
  • 06 دی 1399 - 21:30
احداث استادیوم ١۵٠٠ نفری فوتبال ساحلی در جزیره

مدیرعامل موسسه ورزش کیش گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در آینده‌ای نزدیک منطقه آزاد یا موسسه ورزش یا یک باشگاه ورزشی خصوصی در جزیره در لیگ های برتر و حتی در لیگ های دسته های پایین تر در بخش آقایان و بانوان حضور پیدا کنند.

محمدتقی امیری خراسانی مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت وزش و جوانان پیرامون وضعیت ورزش در این جزیره اظهار داشت: تعاریف مناطق آزاد به دلیل اینکه ساختار مجزایی نسبت به ساختار وزارت کشور دارد شرکتی تر و موسسه‌‌ای است و پیرو تفاهم‌نامه‌ای که برخی از مناطق آزاد مانند قشم با وزارت ورزش و جوانان داشتند، ادارات ورزش و جوانان در آن منطقه آزاد به وجود آمده و بستری برای بهره‌مندی و منفعت دوجانبه مناطق آزاد و وزارت ورزش و جوانان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه جزیره زیبای کیش تنها منطقه کاملاً آزاد از نظر جفرافیایی به شمار می‌رود و سایر مناطق، سرزمین اصلی و منطقه آزاد هستند، گفت: این جزیره به دلیل ایجاد زیرساخت‌هایی که از اواخر دهه هفتاد آغاز شد، در حوزه ورزش فعال‌تر از سایر مناطق است و این زیرساخت‌ها موجب تبدیل کیش به پایگاهی برای ورزش قهرمانی و حتی ورزش حرفه‌ای شده است. جزیره کیش در ورزش قهرمانی خصوصاً در نیمه دوم سال پایگاه بسیاری از اردوهای تیم‌های ملی است و بسیاری از باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای اردوهای پیش فصل خود را در این منطقه برگزار می‌کنند.

امیری خراسانی تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته تلاش کردیم در کنار توسعه ارتباطی بین ورزش منطقه آزاد با فدراسیون ها و حتی با وزارت ورزش و جوانان در بخش ورزش همگانی نیز گام‌های بیشتری برداشته شود. از این رو در سال ۹۸ نسبت به سال‌های گذشته در برگزاری جشنواره ها و و رویدادهای همگانی اقدامات خوبی صورت گرفت.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: جمعیت کیشوندان و بومیان حدود چهل هزار نفر است و در فصل تابستان درصدی از این افراد به سرزمین اصلی باز می‌گردند، ولی به هر حال موسسه ورزش و تفریحات سالم نباید فقط از جنبه گردشگری ورزشی به مسائل نگاه کند و لازم است برای کیشوندان نیز برنامه‌های خاص خود را داشته باشد. در این راستا در چارچوب تقسیم بندی ورزشی یعنی ورزش آموزشی، ورزش همگانی و حتی ورزش قهرمانی گام‌های مستحکمی با حمایت‌های سازمان مناطق آزاد برداشته شده است.

امیری خراسانی با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای در منطقه آزاد کیش هنوز بسیار کمرنگ است افزود: به منظور تقویت ورزش حرفه‌ای برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا در آینده‌ای نزدیک منطقه آزاد یا موسسه ورزش یا یک باشگاه ورزشی خصوصی در جزیره در لیگ های برتر و حتی در لیگ های دسته های پایین تر در بخش آقایان و بانوان حضور پیدا کنند.

وی به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در جزیره کیش طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: جزیره ماهیت ساحلی و دریایی دارد و متاسفانه از قابلیت‌های موجود به خوبی استفاده نشده است. با توجه به برخورداری جزیره کیش از زمین والیبال ساحلی و عدم وجود زمین فوتبال ساحلی حرفه‌ای، سال گذشته احداث اولین زمین تمرین حرفه‌ای فوتبال ساحلی در پلاژ آقایان آغاز شد و اکنون در مراحل پایانی است و علاوه بر این ساخت استادیوم ١۵٠٠ نفری فوتبال ساحلی در آینده‌ آغاز می‌شود.

محمد تقی امیری خراسانی در ادامه خاطرنشان کرد: زمین فوتبال ساحلی در مجموعه ورزشی میرمهنا برای بومیان در حال ساخت است و از ویژگی‌های زمین فوتبال قابلیت استفاده آن برای سایر رشته‌های ورزشی با توجه به ابعاد بزرگتر آن نسبت به سایر زمین‌ها است و ما نیز در ساخت این زمین توسعه زیرساختی و سخت افزاری و نگاه قهرمانی، حرفه‌ای و مخصوصاً همگانی برای بومیان را مدنظر قرار دادیم.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش پیرامون توسعه ورزش های دریایی تصریح کرد: جزیره کیش به خاطر نوع وزش باد در خلیج فارس و با توجه به ورود کایت بردینگ، بادبانی و رشته‌هایی از این قبیل به المپیک ۲۰۲۴، می‌تواند به گردشگری ورزشی و ورزش قهرمانی در منطقه کمک کند و امیدوارم ورزشکاران کشورمان در آینده در ورزش‌های دریایی افتخارآفرین باشند.

او با بیان اینکه سعی شده در ابعاد ورزش آموزشی، همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای جزیره کیش نقاط ضعف کمرنگ تر و نقاط قوت پررنگ تر شود گفت: کیش منطقه آزاد است با این وجود وقتی در قالب ورزشی وارد سرزمین اصلی می‌شویم، مطیع قوانین فدراسیون‌های ورزشی هستیم. بنابراین از لحاظ زیرساخت‌ها نسبت به تقویت ارتباطات اداری موسسه ورزش یا منطقه آزاد با وزارت ورزش و جوانان اقدام کردیم تا شکافی که از گذشته در بخش اداری وجود داشت از بین رود.

امیری خراسانی اضافه کرد: از وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی به خاطر دید خوبی که به منطقه آزاد کیش دارند و از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تشکر می‌کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی در این سرزمین رقم بخورد.
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20666
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.