• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

وضعیت دستگاه MRI تعیین تکلیف می شود/ راه اندازی مرکز بین المللی سلامت خلیج فارس در سال آینده/ فقط یک بیمار کرونایی در بیمارستان بستری است

  • کد خبر : 20605
  • 26 آذر 1399 - 17:56
وضعیت دستگاه MRI تعیین تکلیف می شود/ راه اندازی مرکز بین المللی سلامت خلیج فارس در سال آینده/ فقط یک بیمار کرونایی در بیمارستان بستری است

رئیس بیمارستان کیش گفت: شاید برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته است که ما اکنون کمترین نیاز را به سازمان منطقه آزاد کیش داریم و توانسته‌ایم با مدیریت صحیح در هزینه‌ها افزایش درامد نیز داشته باشیم.

به گزارش کیشوند نیوز، رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در جمع خبرنگارن در آستانه روز پرستار عنوان کرد: مرکز بین المللی سلامت خلیج فارس که فاز اول آن انجام شده با به‌کارگیری نیروهای متخصص در حال آماده سازی است و این فاز حداکثر تا ۱۰ روز آینده نهایی می‌شود.

وی از جذب نیروی پرستاری بومی در این مرکز خبر داد و گفت: با افتتاح مرکز بین المللی سلامت خلیج فارس در سال آینده احتیاج به جذب نیروی پرستار خواهیم داشت که با بررسی‌های صورت گرفته در کمیته‌های تخصصی بیمارستان، اولویت استخدام با ساکنین دارای مدرک پرستاری بعد از طی آزمون جذب صورت می‌گیرد.

به گفته دکتر مصطفی نادعلی نژاد، بحث دستگاه MRI که دغدغه مردم بود با توجه به ایرادتی که این دستگاه به مدت طولانی پیدا می‌کرد و تعمیراتی بسیار زیادی که روی آن انجام شده اکنون استفاده از آن ممکن نیست، اما نتیجه قطعی تا دو هفته دیگر مشخص می‌گردد.

وی افزود: نگاه وزارت بهداشت در بحث استفاده از دستگاه‌ها در تمام کشور به این صورت است که باید به گونه‌ای استفاده شود که بیشترین کارایی را داشته باشد، در جزیره کیش که استفاده زیادی از این دستگاه ندارد اجازه مجوز این دستگاه داده نمی‌شد.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که در گذشته صورت گرفته و با نگاه گردشگری سلامت، این مجوز صادر شد اما اکنون دستگاه دارای ایراداتی است، اگر با نگاه استفاده درمانی برای کیشوندان باشد به نظر نمی‌رسد که این دستگاه کارایی بالایی برای بیمارستان داشته باشد.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش عنوان کرد: امروز با کمک سازمان منطقه آزاد کیش بیشتر کمبودهای بیمارستان رفع شده و با ثابت شدن بیشتر تخصص‌ها در بیمارستان باعث جلب اعتماد بیشتر شده و این روند برای بیمارستان رو به جلو است.

وی اظهار داشت: شاید برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته است که ما اکنون کمترین نیاز را به سازمان منطقه آزاد کیش داریم و توانسته‌ایم با مدیریت صحیح در هزینه‌ها افزایش درامد نیز داشته باشیم.

نادعلی نژاد بیان کرد: با همت سازمان منطقه آزاد کیش بهترین دستگاه اکو خریداری شده و برای بازسازی سیستم سی تی آنژیو نیز اقدامات لازم صورت گرفته است، دستگاه‌های آندوسکوپی ما هم جزو بهترین دستگاه‌ها است، در حال حاضر فقط در دستگاه ماموگرافی مشکلاتی وجود دارد که با صحبت‌های انجام شده قرار است این دستگاه هر چه سریعتر با نمونه به روزتر جایگزین شود.

به گفته نادعلی نژاد، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با بالاترین امکانات و دارا بودن پزشکان توانمند متناسب با استاندارهای جهانی می باشد .

مصطفی نادعلی نژاد در خصوص روند کاهشی بیماران بستری مبتلا به کرونا گفت : از لحاظ ابتلا به بیماری کرونا جزیره در وضعیت زرد قرار گرفته و رفته رفته روند پذیرش بیمار کاهشی بوده است، اکنون در بخش بیماران تنفسی فقط یک بیمار بستری وجود دارد.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه کنترل بیماری کرونا جزیره کیش جلودار بوده و الگویی برای تمام کشور بوده است.

رئیس بیمارستان کیش خاطر نشان کرد: با کمک نیروهای مجرب بیمارستان اپلیکیشنی در حال طراحی است که آمار دو هفته‌ای و روزانه بیماران بستری و مبتلا به کرونا را در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه ساخت واکسن ها معمولا پروژه ای زمان بر بوده و حدود دو سال طول می کشد اما کشورهایی به سرعت توانسته‌اند در زمینه تولید و کشف واکسن کرونا جلودار بوده و آن را تولید کنند، اگر واکسنی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد و به کشور وارد گردد ما نیز سریع نیاز جزیره را براورده خواهیم کرد، همانطور که با همت سرمایه گذاران در ابتدا بیماری داروهای اولیه از کشور آلمان تهیه شد و به طور رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.

رئیس بیمارستان کیش در پایان گفت : بیمارستان با سازمان تامین اجتماعی ارتباطات خوبی دارد و مطالبات آنها پرداخت شده و اگر قرار باشد در آینده درمانگاه تامین اجتماعی در جزیره راه اندازی شود که البته برای شروع بکار باید حداقل ۴ تخصص اولیه را دارا باشد، بیمارستان نیز می تواند برای راه اندازی درمانگاه کمک‌های بسیاری کند.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20605
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.