• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندرلنگه آغاز شد

  • کد خبر : 20595
  • 24 آذر 1399 - 23:12
نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندرلنگه آغاز شد

کار نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه شهرستان بندرلنگه آغاز شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان روز دوشنبه دراین زمینه گفت: این مهم که به صورت داخلی و بومی با حمایت شیلات این استان و به همت صیادان و متخصصان جوان انجام شده علاوه بر جلوگیری خروج ارز از  کشور، هزینه‌های آن نیز نسبت به مشابه خارجی با ۵۰ درصد کاهش همراه بوده است.

عبدالرسول دریایی اعلام کرد: اجرای این طرح موجب رفع کامل وابستگی تامین و نصب سازه‌های مورد نیاز این صنعت از خارج کشور می‌شود.

وی  رونق، توسعه، آبادانی و اشتغال آفرینی با تکیه بر اقتصاد دریا محور را از دیگر دست آوردهای این عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی طرح‌های واگذار شده در حوزه شیلات و آبزی پروری باعث ایجاد اشتغال افزون بر ۴هزار نفر و تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، خواهد شد.

بندر چیروئیه در ۶۵ کیلومتری غرب بندرچارک و در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.

مجتمع هزار هکتاری پرورش میگوی آبگیری شد

مدیرکل شیلات هرمزگان در بخش دیگری از آغاز آبگیری آزمایشی مجتمع پرورش میگوی هزار هکتاری حسینه با همت بخش خصوصی خبرداد.

به گفته دریایی، پس از اتمام عملیات کامل آبگیری و مراحل ابتدایی کار، در مرحله نخست آن تا اسفندماه امسال، ۴۰۰ هکتار از اراضی پرورش میگو این مجتمع به زیرکشت می‌رود.

وی ادامه داد: با زیر کشت رفتن این ۴۰۰ هکتار بالغ بر هزار و ٢٠٠تن میگو تولید خواهد شد که زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم می‌سازد.

مدیرکل شیلات هرمزگان اضافه کرد: در مرحله دوم این مجتمع نیز تا هفته دولت سال آینده افزون بر ۶۰۰ هکتار از اراضی این مجتمع به زیر کشت خواهد رفت.

دریایی خاطرنشان کرد: بدون شک ورود این مجتمع به چرخه تولید می تواند نقش بسزایی در تحقق اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، ارز آوری، رونق و جهش تولید در شهرستان بندر لنگه و استان هرمزگان داشته باشد.

استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20595
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.