• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

رانندگان تاکسی: اسنپ باشد، انحصار نباشد، ماشین شخصی هم نباشد/ طیبی: با تحصن نتیجه نمی‌گیرید/ امتیاز تنفس ۹۰‌ ثانیه‌ای و مبدأ فرودگاه برای تاکسی سفید در اسنپ

  • کد خبر : 20536
  • 19 آذر 1399 - 6:13
رانندگان تاکسی: اسنپ باشد، انحصار نباشد، ماشین شخصی هم نباشد/ طیبی: با تحصن نتیجه نمی‌گیرید/ امتیاز تنفس ۹۰‌ ثانیه‌ای و مبدأ فرودگاه برای تاکسی سفید در اسنپ

هم‌زمان با آغاز فعالیت اسنپ در کیش، رانندگان تاکسی سفید برای چندمین بار دست به اعتصاب زدند.

به گزارش کیشوندنیوز، با توجه به مشکلات پیش آمده در حوزه حمل و نقل و زیاد شدن گلایه و شکایات و عدم برخورد صحیح با رانندگان متخلف، تغییر رویه نیاز ضروری در این حوزه بود، با اقدام شرکت‌ عمران، آب و خدمات شرکت اسنپ به‌عنوان اولین تاکسی اینترنتی وارد جزیره کیش شد و از روز گذشته فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز کرد.

هم زمان با آغاز فعالیت اسنپ، روز گذشته رانندگان تاکسی برای چندمین بار دست به اعتصاب زدند، در این رابطه عصر روز گذشته جلسه‌ای بین مدیران شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و نماینده رانندگان تاکسی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این جلسه ابتدا آقای پاشاکی رئیس حمل و نقل به تشریح مختصری از اقدامات صورت گرفته در رابطه با تاکسی اینترنتی پرداخت، بعد از آن نمایندگان رانندگان تاکسی نظرات خود را ارائه دادند.

جلسه‌ای برای بررسی اپلیکیشن ما گذاشته نشد/ باید با رانندگان متخلف برخورد جدی می‌کردید

آقای سقایی مدیر تاکسی کرانه با عنوان اینکه تمام صحبت‌های مطرح شده فقط توجیه کننده حضور اسنپ است، گفت: هیچ جلسه‌ای برای اپلیکیشن ما گذاشته نشد و چطور شده تمام امکانات بخش دولتی در اختیار یک بخش خصوصی قرار گرفته است؟ این خدماتی که اسنپ انجام می‌دهد را ما هم ارائه می‌دهیم.

وی افزود: یک راننده تاکسی ۲۰ روز طول می‌کشد تا شروع به‌کار کند و از چند جا باید گواهی بیاورد اما  راننده اسنپ یک شبه پشت ماشین می‌نشیند.

سقایی ادامه داد: می‌گویید اسنپ بسته حمایتی می‌گذارد، آنها پول را از راننده تاکسی می‌گیرند و به راننده می‌دهند.

وی اظهار داشت: حمل و نقل نمی‌تواند جلوی خلاف را بگیرد، باید با رانندگان متخلف برخورد جدی می‌کردید، اگر حمل و نقل کوتاهی کرده دلیلی ندارد بقیه چوب آنرا بخورند.

وی با عنوان اینکه همه اعتراض ما برای ورود راننده شخصی است اظهار داشت: اگر قرار است ماشین شخصی در اسنپ بیاید، بگویید دستفروشی راه بیاندازیم، راننده شخصی تقابل با راننده تاکسی است، باید جواب رانندگانی که سرمایه آنها یک شبه نصف می‌شود را داد.

مدیر آژانس کرانه بیان داشت: خودتان گفتید که احتیاجی به اضافه شدن تاکسی به ناوگان نداریم و همین ۷۰۰ تاکسی نیاز جزیره است، چطور شده که یک شبه نظرتان تغییر کرد!؟

کمر راننده تاکسی با اسنپ شکست

یکی دیگر از رانندگان تاکسی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: تاکسی اینترنتی خواسته چندین ساله ما است، در ابتدا با اعلام ورود اسنپ خوشحال شدیم، اما وقتی گفتند باید ۲۰درصد بدهیم و قرار است اسنپ ۱۰درصد زیر قیمت اعلام شده سازمان کار کند برای ما قابل قبول نبود، چه کسی هزینه ۳۰درصدی را متقبل می‌شود؟

او گفت: راننده‌های تاکسی همه سرمایه خود را فروخته‌اند تا توانسته‌اند یک تاکسی خریداری کنند، با این کار سرمایه آنها نصف می شود، چه کسی جوابگو خواهد بود؟ اگر این هزینه را جای دیگری انجام داده بودیم الان خیلی بهتر بود، کمر قشر راننده تاکسی با اسنپ شکست.

قاسم عزیزی یکی دیگر از رانندگان گفت: جلسه گرفتیم و گفتیم شخصی‌ها دارند مسافرکشی می‌کنند، شما قول پیگیری دادید، هیچ نتیجه‌ای نداشت و پیگیری نشد، به‌جای آن کارت تردد من باطل شد، بدون هیچ کمیته انضباطی ۵۲ روز هست شغل ندارم.

وی افزود: چرا تمامی‌کلیپ‌ها رسانه‌ای نمی‌شود؟ چرا فقط وقتی راننده تاکسی یک کاری می‌کند سریع آنرا پخش می‌کنید؟

این راننده تاکسی ادامه داد: رانندگان تاکسی نمی‌خواهند یک مدیر دراتاقش بنشیند و مدیریت کند، باید بیاید کف خیابان مدیریت کند، گفتیم جلوی شخصی‌ها را بگیرید اسنپ آوردید، با راننده تاکسی مهربان‌تر باشید، راننده تاکسی تمام سرمایه خود را فروخته و تاکسی گرفته است.

ضعف نظارت بر عملکرد تاکسی‌های زرد خطی

علیخانی یکی دیگر از نمایندگان رانندگان تاکسی گفت: نزدیک دو سال هست دنبال مشکلات رانندگان تاکسی هستیم، شاید بیش از ۱۰۰ جلسه گذاشتیم اما هیچ خروجی نداشتیم.

وی ادامه داد: ما راننده تاکسی هستیم و روزی که بخواهیم در این کار وارد شویم باید هزار تایید صلاحیت بگیریم، چطور اسنپ یک شبه مجوز می‌گیرد؟

علیخانی اظهار داشت: تاکسی زرد همه جا هست و دربستی کار می‌کند، فاز سه نوبنیاد تاکسی زرد هست مسافر هم هست، عوض اینکه چهارتا مسافر سوار کند یک نفر را سوار می‌کند و دربستی می‌روند، منِ تاکسی سفید می‌توانم یک نفر را سوار کنم، چرا در رابطه با تخلف تاکسی زرد دخالت نمی‌کنید؟ چرا نظارت بیشتر نمی‌شود؟

وی گفت: اصحاب رسانه همیشه می‌گویند که تاکسی تریپ می‌گیرد، ما تریپ نمی‌خواهیم، جلسات متعددی برای آن برگزار شده، رستوران نباید تریپ بدهد، آیا رستورانی که تریپ نمی‌دهد مشتری ندارد؟

این راننده تاکسی بیان داشت: جبهه گرفتند که باید در اسنپ ثبت نام کنید، ۲۵ سال است در جزیره هستم، سرمایه‌ام را برای تاکسی گذاشتم، بگذارید تاکسی کار خودش را انجام دهد.

وی اظهار داشت: اسنپ بخواهد کار کند بدون شخصی و بدون درصد، این شرط ما هست، اجازه بدهید با اپلیکیشن ما کار کنیم.

در ادامه این جلسه اصحاب رسانه مسائل و مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل کیش را بیان کردند.

اپلیکیشن تاکیش مجوزهای لازم را ندارد

فیصلی رئیس حراست شرکت خدمات کیش در این جلسه گفت: اپلیکیشن حمل و نقل نیازمند داشتن مجوز هست که هنوز دریافت نکرده است.

وی افزود: تلاش این بود که شرکت‌های تاکسیرانی با اسنپ کار کنند اما متاسفانه دوستان نیامدند، در صورتیکه فکر می‌کردیم از این خدمات توسط رانندگان تاکسی استقبال شود.

این مسئول ادامه داد: اسنپ یک شرکت است مثل باقی شرکت‌ها، حمل و نقل، اسنپ را مجاب کرد که فقط با راننده‌های تاکسی کار کند اما راننده‌ها نیامدند، هدف و سیاست شرکت خدمات و سازمان این بوده که درامد شما را بالاتر ببرد و به مردم جزیره خدمات بدهد.

وی عنوان کرد: راننده‌های تاکسی برایشان چه فرقی می‌کند با اسنپ کار کنند یا با شرکت‌هایی که الان زیرنظرشان هستند، در کنار سرویسی که از شرکت‌های خود می‌گیرید، از اسنپ هم سرویس بگیرید و بابت سرویسی که از اسنپ می‌گیرید درصد می‌دهید.

فیصلی اظهار داشت: دوستان خودشان کم لطفی کردند، متاسفانه از ابتدا به سمت مقابله با حمل و نقل رفتند، در حالی که حمل  نقل به فکر آنها هست، ۳ ماه بیایید کار کنید ببینید این سیستم به ضرر شما هست یا به نفع؟ از روز اول با مخالفت جلو آمدید.

وی در پاسخ راننده‌ای که به ابطال مجوزش اعتراض داشت گفت: مشکل شما موضوع دیگری بود که اطلاع داده شد و ارتباطی با حضور در جلسه نداشت.

امتیاز ۹۰ ثانیه تنفس و مبدأ فرودگاه در اسنپ برای تاکسی‌داران/ با تحصن نتیجه نمی‌گیرید

در انتهای این جلسه مدیرعامل شرکت عمران، خدمات منطقه آزاد کیش گفت: موضوع تاکسی‌های اینترنتی به هیچ وجه در انحصار هیچ شرکتی نیست، این موضوع از سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفته است و جلسات متعددی برای آن برگزار شد و آنرا به اجرا گذاشتیم.

ابوالفضل طیبی گفت: نرم افزار ارائه شده توسط تاکسی‌رانان مورد بررسی قرار گرفت، علاوه بر اشکالات فنی، مجوزهای لازم را نداشته است، هر زمانی هرکدام از دوستان مجوز گرفتند ما درخدمت آنها هستیم اما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا مجوز بگیرید.

وی عنوان کرد: گله‌مندی در رابطه با عملکرد رانندگان تاکسی است، عدم سرویس دهی مناسب و دیگر موارد وجود دارد، باید بتوانیم خودمان را بروز کنیم و از ظرفیت‌های روز استفاده کنیم، همه مجموعه سازمان از فناوری‌های نوین حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول و آخر ما تاکسی‌ها هستند ادامه داد: بسته‌های حمایتی در اسنپ برای رانندگان تدارک دیده شده است، مقرر کردیم که در خواست مسافر در ۹۰ ثانیه ابتدایی برای تاکسی باشد و اگر جوابی دریافت نشد بر روی تاکسی شخصی ظاهر شود، مبدأ فرودگاه را هم تاکسی‌ها سرویس بدهند.

وی اظهار داشت: از دوستان خواهش کردیم که به اسنپ بیایند، ما قبول کردیم به مردم خدمات دهیم، نمی‌توانیم خدمات را متوقف کنیم، در روزهای گذشته همه با وسیله شخصی به مردم سرویس دادیم، با این رفتارها به نتیجه‌ مدنظر نخواهید رسید، باید در فضای گفتگو موضوعات را حل کنیم، با تحصن موضوعی به نتیجه نمی‌رسد.

شرکت عمران، خدمات خانه تاکسیداران است، هیچ‌کسی نمی‌تواند رانندگان تاکسی را از خانه بیرون کند، اگر راننده‌ای تخلف کرده نمی‌شود این را به همه بسط داد، تاکسی‌داران انسان‌های شریفی هستند، خواهشم این است که در فضای تنش نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

حرف آخر…

با نگاه از بیرون و توضیحاتی که مدیرعامل شرکت عمران، خدمات ارائه داد و آیتم‌های جذابی که برای استفاده از اسنپ در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شده است، به‌نظر می‌رسد این حضور اسنپ می تواند به کسب و کار آنها رونق ببخشد و باعث یک امر ضروری در دنیای امروز است، موضوعی که بسیاری از راننده‌های تاکسی هم آن را قبول دارند.

این کار مزایایی دارد از جمله اینکه دیگر نیاز نیست در یک صف عریض و طویل برای سوار کردن مسافر منتظر بمانند، بحث و جدل با مسافر نیز حذف می‌شود، دیگر نیازی به استفاده از تاکسی‌متر نیست، بر روی عملکرد افراد نیز نظارت بیشتری می‌شود و…

برخی از اپلیکیشن بومی سخن می‌گویند، موضوعی که مسئولان امر مشکلاتی را برای آن عنوان کرده‌اند که عدم دریافت مجوز لازم از نهادهای مربوطه از جمله آن است. سوال اینجاست که چه تضمینی وجود دارد که این اپلیکیشن یا اپلیکیشن‌های مشابه با هزینه‌ای که برای خدمات دهی دارند، در آینده درصدی از راننده‌ها دریافت نکنند؟ یا تعیین کننده نرخ در این اپلیکیشن چه شرکتی است؟ و این اپلیکیشن را چه کسانی مدیریت می‌کند؟ و…

حضور خودروهای شخصی در بحث حمل و نقل موضوعی است که بسیاری به آن اعتراض دارند، قطعاً این حضور می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که باید به طور جداگانه به آن پرداخت و با دقت نظر بیشتری آنرا بررسی کرد. البته یکی از رانندگان تاکسی در رابطه با این موضوع نکاتی عنوان کرده که در این مطلب می‌توانید مطالعه کنید.

درنهایت توصیه به رانندگان محترم تاکسی این است که اگر صحبتی دارند و می‌خواهند مذاکره‌ای کنند بهتر است مدیران آژانس‌ها را به‌عنوان نماینده در جلسات با مدیران نفرستند و در بین خود راننده‌ها نمایندگان‌ مشخص شوند، قطعاً درک صحیح مزایا و معایب حضور اپلیکیشن اسنپ برای همه آنها ضروری است.

به هر حال اسنپ وارد کیش شده و با توجه به نارضایتی از عملکرد تاکسی‌ها به‌ویژه عدم سرویس دهی مناسب در مناطق مسکونی برای کیشوندان از سوی عموم مورد استقبال واقع شده است و باید روزها و ماه‌های آینده شاهد این باشیم که این اپلیکیشن در چه حوزه‌های دیگری ورود می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20536
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۱۰۲
  1. کمتر از ۱۲ سال پیش امتیاز یک تاکسی سفید در جزیره، پنج میلیون تومن بوده و اکنون به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان رسیده، یعنی صد برابر شده!
    و در این میان به گفته ی این آقایان، کمر رانندگان تاکسی شکسته!!!!!!

    • راننده تاکسی ها وقتی یاد گرفتن تو رانندگی به مردم احترام بذارن اونموقع از غارت اموال مردم حرف بزنن ۹۰درصد نامرد

  2. این که جواب قانع کننده نشد . واقعا هدف اسنپ جز غارت مردم این بار در حوزه ی راننده ها چیه؟؟؟یک اپلیکیشن که به هر نحوی می تواند وجود داشته باشد . مشکلاتی که تاکسی ها بیان کردند چه جوابی داشت فقط یک کلمه گفتند زور است و اسنپ باید بماند؟؟؟

  3. #اسنپ بهترین اپلیکشن است چون دیگه رانندگان تاکسی ها نمیتونن کرایه اضافی بگیرن، به مسافر توهین کنن، داخل ماشین سیگار بکشن، ظاهر نامرتب و ………..

    • رانندگان تاکسی الخصوص رانندگان فرودگاه .راه آهن و پایا نه خیلی بیشتر از مسیری که حرکت میکنن از مردم پول میگیرن حتی بیشتر از مبلغی که بابت سفر از یک شهر به شهر دیگه پرداخت میکنیم به طوری روزانه بیش از چندین برابر رانندگان دیگه در آمد کسب میکنن وهر کسی هم مخالفتی داشته باشه مجبور هستش که پیاده مسیر رو طی کنه حتی نمیگذراند رانندگان شخصی در اون مناطق کار کنن و هیچ کس نیست که این ها رو کنترل کنه و این بی انصافی در حق مردم هستش مردم حق دارند که انتخاب کنند با اسنپ به مسیرشون ادامه بدن یا با تاکسی اما رانندگان تاکسی این حق رو از مردم میخواهند بگیرند

    • کسی از شما نظر نخواست

  4. دو سال پیش خرید خانه در نوبنیاد با خرید ۳ دانش تاکسی برابر بود ولی آیا حالا با فروش ۳ دانگ تاکسی حتی نمی‌شود خانه رهن کرد خیلی از دوستان تاکسی دار ما خانه فروختن تاکسی خریدن تا امرار معاش کنن وحالا با ورود اسنپ همان هم نصف می‌شود و این واقعا منصفانه نیست واگر میخواهند برای مردم کاری بکنند چرا نظارتی روی قیمت افسارگسیخته قیمت خانه و حتی اجاره خانه ندارند به هر حال به جای تاکسی می‌شود از مینی بوس استفاده کرد با قیمت خیلی کمتر ولی برای مسکن چه جایگزینی هست؟؟ لطفا کمی عادلانه قضاوت کنید

    • باسلام همه محترمان ودنیا عوض شده وب روز نمیشه گفت چرا اسنپ امده اسنپ خدمتی هم مردم میکنه هم ب رانندگان پس مردم باید راضی باشن که هستن هم کرایه اش کمتره هم بموقع مبرسه هم مرتب وماشینهاش تمیزترن هم انلاین مثل کل دنیا

  5. اسنپ رو در همه شهرها مقاومت کردند ولی در نهایت مردم هستند که تصمیم می گیرند کدام بهتره یا نیست .
    به نظر راننده ها هم بجای مقاومت و داشتن انحصار به فکر رقابت و بالا بردن خدماتشان باشند.
    هر جایی رقابت باشه مردم سود خواهند برد با تحصن و زور و تهدید، مردم ضرر خواهند کرد.اگر رانندگان قبول ندارند خب اپلیکیشن اونها را هم فعال کنید تا با اسنپ رقابت کنه مثل تاپسی یا ماکسیم یا …
    بهرحال مردم باید در اولویت باشند و خودشان باتوجه به کیفیت و قیمت و رفتار رانندگان تصمیم بگیرند به کدام شرکت پول بدهند.اینکه سرمایه تاکسی دارها نصف شده هزینش رو مردم باید بدهند؟بهرحال با تحصن و تهدید و …هیچکاری نتیجه نخواهد داد با ارائه خدمات به صرفه و با کیفیت به جای مقابله و انحصار عامه مردم سود خواهند برد.
    ممنون از مسولان شجاع که اسیر و مرعوب انحصار گراها در هیچ کجا نمیشوند.مطوئنا تهدید خواهند شد کما اینکه مثلا در کرمان شرکت اسنپ به اتش کشیده شد ولی در نهایت الان با قدرت در حال خدمات رسانی است!
    هیچ ارگان و صنعت و خدماتی با انحصار پیشرفت نمیکنه!!!!

  6. به نظر من سازمان باید بدون مهلت مجوز تاکسی های جزیره باطل کنه تا درس عبرتی باشد برای دیگران

  7. با سلام و تشکر از مسئولین سازمان منطقه آزاد به دلیل شکستن یک تابوی چند ساله و انجام این جراحی بزرگ اجتماعی در منطقه آزاد کیش که قطعا بسیاری از مشکلات و معضلات کیشوندان و مسافران کیش را در حوزه حمل و نقل برطرف می کند .واقعیت این است که آنچه ما به مزایای اسنپ می دانیم از دید بسیاری از رانندگان تاکسی معضل است .آنها به واسطه انحصاری که داشتند سالها به تعبیری در کیش حکومت کردند ، حالا که رقابت ایجاد شده و مردم قدرت انتخاب دارند می دانند که شانس زیادی برای بقا با رویه و منش قبلی را ندارند و می بینیم چه قیل و قالهایی راه انداختند .فرافکنی می کنند ، بحث مسافر کش شخصی و دستفروش را مطرح می کنند انگار این حضرات فارغ التحصیل رشته حمل و نقل از آکسفورد هستند و اسنپی ها یک مشت قاتل و جنایتکار و مزاحم نوامیس مردم . نه برادر من .این عزیزان که می آیند در اسنپ همشهری های خودمان هستند ، نظارت دقیقی هم روی آنهاست ، بعد از هر سفر مسافر باید به راننده امتیاز بدهد ، هر کوتاهی و قصور راننده ارزیابی می شود .حتم دارم برخی از حضرات راننده تاکسی با برخوردهای سابق باید روزانه ده ها شکایت مسافر از برخورد و عملکردشان را پاسخگو باشند . مسافر از هر کجا که به کیش بیاید می داند چطور ماشین بگیرد ، چقدر کرایه بدهد .دیگر دریافتهای افسانه ای از مسافر ناآگاه تمام می شود ، دیگر شماره موبایل دادن برای گرداندن آنها در مراکز خوش تریپ تمام می شود ، دیگر تراژدی‌های نرفتن به سمت صفین و المپیک و مرجان و… تمام می شود . دیگر پوزخند زدن به مسافر منتظر در خیابان به پایان می رسد ، نه اینکه اسنپ منجی باشد ، اسنپ هم مشکلات خودش را دارد ، آن چیزی که منجی است رقابت است . اتفاقی میمون در جزیره کیش افتاده مردم از جبر به اختیار رسیده اند. از ابهام به شفافیت رسیده اند ، از ناآگاهی به آگاهی رسیده اند . می توانند بین تاکسی و اسنپ انتخاب کنند و این اختیار است ، می توانند بین کرایه مبهمی که در پایان مسیر بسته به انصاف راننده اعلام می شود و کرایه مشخصی که در ابتدا اعلام می شود انتخاب کنند ، می توانند از ناآگاهی در خصوص چگونگی دریافت خدمات و گیر کردن پشت تلفن های مشغول تاکسی ها و یک روش ساده دریافت خدمات یکی را انتخاب کنند . فرش قرمز انتخاب ، جلوی پای تاکسی ها هم گسترده است و آن گروه از عزیزان که واقعا به دنبال کسب روزی حلال از حمل و نقل مسافر هستند اتفاقا در شرایط مطلوب تری هم قرار می گیرند اما راه برای درآمدهای جانبی که قبلا بود بسته می شود . ایجاد رقابت ، موضوع حمل و نقل را از یک آسیب پذیری امنیتی نیز خارج می کند و دیگر تاکسی ها نمی توانند هر وقت دلشان خواست دست از کار بکشند چون می دانند رقیبی دارند که منتظر این فرصت برای بهره بردن از بازار است. من ضمن تشکر مجدد از مسئولین سازمان منطقه آزاد به دلیل این تصمیم شجاعانه درخواست دارم با جدیت و اقتدار این کار را تا پایان پیش ببرند و مسیرهایی همچون فرودگاه را هم از انحصار در بیاورند

    • درود و صد درود به این نوشته،الحق که هر چه که لازم بود شما گفتین،اگر به خوردن روزى حلال رانندگان تاکسى قانع باشند نه به قیمت هاى گزافى که خودشون دل بخواهى میگفتن پس هیچ مشکلى ندارن با امدن اسنپ.و صد در صد باید قانون فرودگاه هم براى همه رانندگان باشه .

    • درود به شرفت بسیار کامل و کارشناسی شده و ریز بینانه‌ای نظر دادی،
      از همه عزیزان خواهشمندم لطفاً یکبار متن بالا رو بخونین

    • با سلام و درود به همه هموطنان عزیز
      بنده خودم راننده تاکسی تهرانم.همانطور که میدونید جلوی پیشرفت و نمی شه گرفت و مخالفت با اسنپ و تپسی و غیره تقریبا غیر ممکنه.بنده خودم یکی از مخالفان سر سخت تاکسیهای پاتوقی هستم.حالا میخواد تو کیش،تهران،کرمان ویا حتی هرجای دیگه از قبیل هتلها،بیمارستانها و مراکز تفریحی و گردشگری باشه.
      با تمام احترامی که برای همکارانم قائلم،اما شاهد بی اخلاقیهایی از طرفشون هستم و متاسفانه همین ناهنجاریهای که از طرف این نوع از همکاران البته نه همگی بلکه اکثریت قریب به اتفاق تاکسیرانهای پاتوقی،باعث شده که اقبال عمومی مردم به سمت تاکسیهای اینترنتی سوق پیدا کنه.
      ببینید دوستان ما از اینکه اسنپ و غیره اخلاق تجارت حرفه ای رو رعایت نمیکنن و اصطلاحا دامپینگ میکنن ناراحتیم.صرف نظر از کمیسیونهای ظالمانه ای که میگیرن،مرتبا شاهدیم که با کاهش قیمت سفرها،مرتبا به مسافران عزیز پاداش سفر مرحمت میفرمایید.
      یعنی به عبارتی برای رقابت بر سر جذب مسافر دست ناپاکشونو تو جیب راننده کرده و به مسافر پاداش سفر میدهند.چرا هزینه تبلیغاتشان از جیب راننده پرداخت میشه؟
      چرا برای ابراز همدردی با راننده ها تو این شرایط سخت کروواسی و هزینه های خودرویی که هزار درصد افزایش پیدا کرده،حداقل کمیسیون سفرها رو کاهش نمیدن تا باعث دلگرمی راننده ها بشه؟
      ضمن دعوت همه دوستان و همکاران عزیز به خویشتنداری،لطفا انصاف رو تو اظهار نظرهاتون سرلوحه کار قرار بدید.
      یا علی مدد

    • دوست عزیز اگه ۱ ساعت برای اسنپ کار میکردی این حرفها رو نمیزدی. کرایه های به شدت پایین اصلا میفهمی کرایه ۳۵۰۰تومان یعنی چی ۳ کیلومتر بری تا برسی به خونه مسافر بعد قانونا مسافر تورو ۱۰ دقیقه جلوی در معطل کنه بعد ۱۰ دقیقه توراه باشی جمعا میشه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه باکثر پورسانت کرایه میشه۲۸۰۰ با مغز کوچکت حساب کن راننده ۲۸۰۰ رو بده سوخت ماشین بده به خرج زندگیش. ماداریم گدایی میکنیم.تاکسرانهای کیش رسما بدبخت شدید.

      • کسی اجبار نکرده برای اسنپ کار کنید ، نمی صرفه کار نکنید .قرار نیست مردم کرایه هفت هزار تومان را بیست هزار تومان بدهند که شما گدایی نکنی .تو که تو زندگی فقط مسافرکشی را بلدی مغزت بزرگه ، بقیه کارهاشون کوچیک؟ نه برادر من تو برو با اون مغز بزرگت گداییت را بکن کار به کار بقیه نداشته باش

      • کار نکن .کی زورت کرده

      • بزرگ مغز ، نمی صرفه نرو ، برو مطب بزن طبابت کن ، تو که ماشاالله مغزت بزرگه

  8. اسنپ ۴ سال هست اومده در طول این ۴ سال بنزین ۳ برابر شده لوازم یدکی در طول این ۴ سال ۱۰ برابر شده ایا کرایه ها دو برابر شده؟ به خدا نشده اسنپ نهایت سو استفاده و ستم از قشر ضعیف راننده را داره به عمل می اره اصلا راننده براش مهم نیست یک مجموعه رو درست کردند اول مردم بعد خودشون راننده هم فدای سرشون

  9. اسنپ فقط دنبال منافع خودش هست . و بار این نرخ هایی که مال ۶ سال پیش هست داره از راننده ها بجای ۱۵ درصد آژانس ۳۳ درصد کمیسیون میگیره. و راننده ها رو بیچاره کرده . وقتی ماشین نداره جایزه یک میلیون و نیمی میگه میپردازم ولی اینقدر اذیت میکنه که … خدا ازش نگذره

  10. اسنپ فقط باعث از بین رفتن مشاغل میشه،انقدر قیمت رو پایین میاره که برای راننده فقط پول کارگری میمونه اول کلی وعده میده بعدش میزنه زیر همش،معلومه که یک سیستمه جهت خالی کردن جیب مردم،حالا سودش تو جیب کی میره خدا می‌دونه همه مسئولان رو هم خریده
    به خدا واگذار میکنم این مسئولان رو

  11. بسیار خوشحال هستم از شروع فعالیت اسنپ .و امیدوارم سریع تر تو قسمت اسنپ باکس و قسمت هاى دیگه اسنپ فعالیتشون شروع بشه،چون واقعاً کیش به پیک هم نیاز داره ،و در آخر اینم بگم ،حدود دو ماه پیش بود تقریباً که من سوار تاکسى شدم و گفتم جناب خیلى قیمتاتون و بالا بردین ،این کار درست نیست،که دقیقاً این حرف و به من جواب داد خانوم ناراحتى سوار تاکسى نشین،چه قدر این حرف براى من ناراحت کننده بود که البته از دهن خیلى از رانندگان تاکسى این حرف اومده بیرون،ولى الان براى من بسیار خوشحال کننده هست چون منم دیگه سوار تاکسى سفید نمیشم و فقط اسنپ عزیز و سوار میشم،از مسؤلین مربوطه به شدت تشکر مى کنم براى رسیدگى به این موضوع که مشکل بزرگ تاکسى رانى و تو کیش حل کردن و خدارو شکر مى کنم که ارامش اقتصادى از نظر حمل و نقل توى سطح کیش برقرار خواهد شد

    • دقیقا همینطوره انحصار تاکسی های سفید کیش باعث شده هر کاری میخوان بکنن قیمت هاشونم سر به فلک کشیده دگ

    • باسلام.دقیقاباصحبتهای شماموافقم کرایه های ناحقی که رانندتاکسیهاازمردم گرفتن رفتارهای ناشایستی که بامسافرکردن همه اینهاباعث شدخدااینجوری جوابشون بداگرروزی نظرسنجی کنن همه مردم به اسنپ ری مثبت میدن چون خیلیهاازدست تاکسیهاواژانسهای محلی گله مندهستن.زمانی که اسنپ اومدتهران همین رانندتاکسیهامارانندهای اسنپ مسخره میکردن اماحالامیبینیم که خیلیاشون شغل اولشون شدهمین اسنپ.رانندهای محترم کیش هم عادت میکنن به این موضوع کم کم جذب ناوگان بزرگ اسنپ میشن..

    • بشینین به همین خیال کرایه ارزون.اول کار اینطوری ولی بعد ببینید کرایه چطور ازتون میگیرن…..اون روزم میبینیم……..حالا هی اسنپ اسنپ کنید

    • خانوم ناراحتی تاکسی سوار نشین

  12. لعنت بهشون …فقط به فکر جیب خودشون هستن …حتی تاکسیرانی …..کرایه کم یعنی ارزان فروشی …

  13. درسته که اسنپ برای مسافر نرخی ارزان و بی انصافانه رقم میزند اما ، اسنپ در سراسر کشور باعث بی نظمی و هرج و مرج در حوزه حمل و نقل شده ، و در تمام این حالات راننده تاکسی با همان تک شغل است که دارد تاوان همه این بی نظمی ها را میدهد!

    • سلام من خودم به خاطر تردد شبانه اس نپ ثبت نام کردم و هم تب سی وجالب اینکه بعد از ثبت نام اونم توسط بازاریاب کنار خیابون شدم راننده ای که قراره …..مردم رو جابه جا کنه و هیچ چیز برای این شبکه ها مهم نیست جز سود و منفعت پایه گذار کوپی تاکسی اینترنتی
      شخصا با این روش ثبت نام و کار موافق نیستم

    • راننده تاکسی های کیش اینو بدونید اگه اسنپ بیایید بیچاره ایدفکر فروش ماشین هاتون باشید یااینکه بااسنپ همکاری کنید. هیچ کسی وهیچ استانی حریف اسنپ نشده ونخواهدشد

  14. با سلام. اون زمان که رانندگان تاکسی پول خونشون رو می‌گرفتند برای دربستفکر این موقع باید میبودن. مسیری که درستش ۱۰ هزار تومن بود راننده تاکسی ۴۵هزار تومن می‌گرفت همه مردم شاهدن چقدر تاکسی‌ها بد برخورد و رقم بالایی رو از مردم میگرفتن .حالا اومدن اعتراض به چی کنن آدم میشناسم تو یه سال باتاکسی خونه خریده واقعا راننده تاکسی باید زیپ دهنشو بکشه و اعتراض نکنه

  15. اسنپ هرچقدر بد باشه از راننده های تاکسی کیش بیرحم و نامردتر نیست، اکثر راننده های تاکسی سطح جزیره دارند کار خلاف میکنن، به نظرم یه نظر سنجی بزارید کل مردم جزیره شرکت کنن مطمئنم بیش از نود درصد کیشوندان از راننده تاکسی کیش شکایت دارند، یه مشت بی فرهنگ و غربتی شدن راننده تاکسی دارن به مردم ظلم میکنن، قرار نیست شهر انحصاری مال تاکسی باشه. البته اینم بگم یه عده از راننده ها واقعا باشخصیت و انسان پاک هستند که بنظرم بهترین شرکت توسن باشه، بدترین کرانه، درود بر طیبی و پاشاکی. هر راننده تاکسی کار نکرد یا نقض قانون کرد باید سریعا مجوزش باطل بشه. تاکسی هر شهری نماد اون شهره که متاسفانه نماد جزیره کیش یه سری آدمای لاابالی هستند، درود بر اسنپ یا هر شرکتی جز تاکسی کیش

  16. یه روز تواسنپ کار کن ببین چه جوریه بعد نظربدین.
    کسی که به عنوان شغل اصلی تو اسنپ کار میکنه کسی که از سر عجز قدرت حساب و کتابش رو از دست داده و نمی تونه متوجه بشه که هر چی کار کرده ضرره

  17. باید کمرتون بشکنه چون مردم رو تلکه میکنید و گوش بری میکنید و چند برابر کرایه میگیرید

  18. با سلام
    ورود اسنپ به جزیره را به تمامی کیشوندان تبریک میگم،
    واقعاً از مافیای تاکسی های جزیره خسته شده بودیم، از رییس سازمان عمران خدمات و بانی های این تحول بزرگ تشکر ویژه داریم

  19. هرکسی وارد اسنّپ شد خانه خراب شدتیشه به ریشه اش زد اسنپ یعنی برده اسنپ یعنی حماقت بلانسبت خریت حمال مردم ….خودتون را بیچاره نکنید دور اسنپ را خط قرمز بکشید از ما گفتن

  20. اسنب رفته کیش که نون تاکسی هاشون آجر کنه کاش ا سنپ اصلا تو ایران نمیومد۴ساله که امده من از اولش کار کردم تا۵ماه پیش الان که کار نمیکنم میدونم که کار نکنی بهتره چون هرچی دربیاری حق کمیسیون هزینه های ماشین بیشتر نیست به کسی جسارت نمیکنم بقیش هم حمالی برای مردم است

  21. پول اضافه می‌گییرید همین هم میشه.
    همه تلفن هاتون هم که اشغاله
    خدارو شکر اسنپ اومد

  22. نگذارید اسنپ بیاید کیش بدبخت میشوید تاکسی های زرد چون کرایه های مفت داره شما رانندگان کیش از همین الان اعلام و شکستی کنید بیچاره شدن رفت خدا لعنتت کند کنه مدیر عامل اسنپ الان تمام شهر اسنپ کرآیه هایش بردا روی ۴۵۰۰ تومن اینجوری بگم تمام کرایه زیر ۱۰ تومن هستن ما که راننده اسنپ بودیم کلآ انصراف دادم

  23. اسنپ پدر همه را درمیاره کرایه نصف هرکس بیاد فتق خرج ماشینش بکن پدر ماشین در میاد شود اسنپ میبره

  24. من در مشهد هستم حدود یک ماه می شه آنقدر استپ و تپسی کرایه ها را پایین آوردن که دیگه ما راننده ها نون خوشک می خوریم ولی مسافر سوار نمی کنیم کرایه ها را حدود ۷۰ درصد پاین آوردن

  25. به نظر من نهایت کم لطفی رو دارین برای تاکسی ها انجام میدین اگر میخواین اسنپو بیارین باید امتیازهایی ویژه ای به تاکسیرانا بدین

  26. اسنپ فقط خانه خراب کنه. من ک راننده نیستم ولی با هر راننده ای رفتم ک اسنپ و تپسی کار می‌کرد ناراضی بودن… مشخصه سود میلیاردی میره جیب دولت . مردم ک مهم نیستن…

  27. استثمار و استعمار اسنپ و ضعف مشهود سیستم نظارتی 😅

  28. من متاسفم اسنپ با حمایتی از سران بی فکر که زندگی رانندگان تاکسی تهران را نابود کردند حالا نوبت بیچاره کردن رانندگان تاکسی کیش فرا رسیده تا کجا ظلم

  29. الان توی تهران اسنپ بی دلیل از من روزی ۸۰۰۰ تومن بابت گردن کلفتش داره میگیره یعنی پول زور بغیر از کمیسیونش که پیش پیش میگیره

  30. رانندگان تاکسی فقط دنبال دربست با قیمت بالا هستند ..خوب آنها هم اسنپ برند .این موجودات فکر کردن زرنگند خدا اسنپ آورد تا دیگر از مردم کرایه گزاف نگیرند بعضی ها هم بنزین می‌فروشند .یا دنبال دربست های چربند…..

  31. خدا وکیلی این اسنپ ها نون ما رو بریده منی که باید هفت خوان رستم را طی کنم برای سلاحیت و هزینه اون انها یک شب این راه چندین ساله ما راه طی کردن واقعا اساف نیست ممنونم از اینک به درد دل ما راننده آزانس گوش دادید

  32. بعد از هشت ماه که بیکار شده بودم ومجبور بکار کردن در اسنپ بودم خلاص شدم. بخدا رانندگان اسنپ از روی بدبختی وبیکاری مجبور به کار در اسنپ میشن. قسم میخورم دیگه در اسنپ کار نکنم هر چی کار کردم یکجا خرج ماشینم شد باز ماشینمثل اولش نشد

  33. بشینین به همین خیال کرایه ارزون.اول کار اینطوری ولی بعد ببینید کرایه چطور ازتون میگیرن…..اون روزم میبینیم……..حالا هی اسنپ اسنپ کنید

  34. کیش یه جای توریستیه که برای هرکاری بایدپول خوب خرج کنی حالاهمه چیش لاکچریه جزتاکسیش.نبایداین کاروباتاکسی داران کنن.مگراینکه اسنپ به جایی وصله که زورش زیاده

  35. من راننده اسنپم خیلی خوشحالم ۴سال بااین نون میخورم خدابراتون خوش بخوادمسئولین مسافرهم بایدراضی باشدلطفابین شهری هم راه بندازیدممنون میشیم

  36. ای تاکسیران ها قبول نکنید چون من خودم تاکسی دارم تو تهران بیچاره شدم از دست اسنپ و تپسی اگه شما خدمات دیدید از اینا ما هم دیدیم فقطفقط این بگم فقط دنبال کمیسیون هستن همین و بس با کرایه های ما قبل تاریخ تهران رو بیچاره کردن هر روزم یه جور کلاس میزارن

  37. سلام،من راننده اینترنتی ام،ببینید خواه و ناخواه جامعه به سمت مدرن بودن پیش میرود،الان نه ده سال دیگه باید تاکسی های اینترنتی جای تاکسی تلفنی ها و تاکسی شهر را میگرفتند،همان گونه که خودرو آمد و جای ارابه سواران را گرفت،ولی اینکه قیمتها خیلی پایین ترند بحث جداگانه ای میطلبد آری اگر این فرهنگ خوب جاافتاده‌تر باشد در جامعه شاید با کمترین نرخ که چهار هزار و پانصد است کنار می آمدیم ولی چون این فرهنگ بین تمام افراد جاافتاده‌تر نیست ما نمی‌توانیم سفرهای به این ارزانی را قبول کنیم زیرا کلا ضرراست که در بیشتر اوقات مسافرین توقف و تغییر مسیرها راد اپلیکیشن وارد نمی‌کنند و با همان مبلغ اندک گمان می‌کنند که ما موظف به اطاعت از تغییرمسیر هایشان هستیم،ما رانندگان امروزی اسنپ و تپسی متاسفانه قربانیان جا افتادن این فرهنگ هستیم، سجاد روزمره از رشت

  38. با سلام خدمت دوستان بنده راننده اسنپم چند ساله چرا موقع ک بارون یا هر موقع ک هیچ تاکسی نیس کرایه ها تا ۳برابر می رسه کسی هم اعتراض نمی کنه خیلی هم وعده دادن یکی دوبار انجام دادن اخرشم جا زدن بنظرم کرایه با دخل خرج ماشین نمیخوره بنده هم استپ شغل دوم قرار دادم ولی نمیصرفه یک مسافرم سوار کرد همه چی چند برابر شده بجز کرایه ها والله دم کیش گرم ک نزار هیچ اپلیکیشنی بیات اونجا حکم رانی کنه

  39. شغل رانندگی در ایران بی خود هست چه بار چه مسافر صاحب نداره

  40. بنام خدا اسوده نباش که بی نیازی یک ان دگر پراز نیازی اقا وخانوم اسنپ سوار

  41. بهترین کار ممکن انجام دادن بعضی از راننده ها واقعا بی انصاف هستن چرا برای ۱۰ کیلومتر راننده همون تاکسی سفید ۳۵ هزار کرایه بگیره

    • باسلام.دوست عزیزازکوتاهی شمادرانجام شکایت ازراننده ای که ذکرکردید وبی تفاوتی حمل ونقل برای مسموم کردن جو تاکسیرانی کیش

  42. سلام بسیار کار خوبی کردید که اسنپ رو وارد کردید تا رقابت انجام بشه و منصفانه در کرایه برخورد بشه امسال کرایه تاکسی رو افزایش دادید اما باز نرخی که خودشون رو میخواهند میگیرند بعضی ها و این هم بگیم که حمل و نقل جزیره در برخورد با رانندگان تاکسی قبلا خیلی جدی تر بود اما الان خیر؟

  43. سلام بنظرم خیلی مدارا میکنید میتوانند تاکسی ها در کنار اسنپ کار کنند و مردم خودشان انتخاب میکنند که کدام بهتر است و اگر مخالفت میکنند تاکسی ها خیلی راحت امتیازشون رو باطل کنید تا پر توقع نباشند

    • درست فرمودید،قرار نیست به خاطر منافع یک عده مردم اذیت شوند،اگر امتیاز تاکسی هایی که بدون دلیل منطقی معترض هستند باطل شود دیگر شاهد این آشفتگی نخواهیم بود

  44. کارکردن خر وخوردن یابو هست راننده اسبپ بودن ☹️

  45. اسنپ درصد خودش رو برمیداره دیگه به فکر رانندگان نیست که آیا با این هزینه های بالا مقرون بصرفه هست قیمت های سفر ها یا نه؟ البته که نیست کیلومتری هم حساب کنیم تقریبا می افته کیلومتری چهارصد برای راننده،تازه برخی مسافران هم واقعا اذیت کار هستند توقف یا ایتم های دیگه اسنپ رک اصلا درنظر نمی گیرند.

  46. راننده تاکسی های کیش اینو بدونید اگه اسنپ بیایید بیچاره ایدفکر فروش ماشین هاتون باشید یااینکه بااسنپ همکاری کنید. هیچ کسی وهیچ استانی حریف اسنپ نشده ونخواهدشد

  47. تعجبم چجور مدیریت کیش اسنپو قبول کرده آخه کیش شهر آرومیه. مثلا استان ما هرچی خلافکارن راننده اسنپن باماشین های دربوداغون مدل پائین تیکه پارکثیف

  48. اصلا متصافه نیست راننده تامسی که کل سرمایه زندگیش و داده برای تاکسی بخواد سرمایه اش نصف بشه چطور برای گران کردن اجاره خانه هیچ نظارتی نیست اون راننده تاکسی هم با این مخارج زیادی که باید برای ماشینش بده چطور نباید اعتراض کنه همچی چند برابر شده مردم هیچی نمیگن به کرایه که میرسه همه صداشون درمیاد

  49. با سلام بارها و بارها راننده های تاکسی های زرد ظرفیت کمشان را ثابت کردند که باعرض پوزش از عده ای خیلی کم که اونا حق دارند به گردن مردم با صداقتشان ولی اکثرا بقیه فرصت طلب در حد المپیک و اخاذی اون هم بادروغ نه زور خلاصه هرچه بگیم برازنده شون هست اسنپ خوب یادشون اورد که رانندگان تاکسی باید در هر شرایط خادم خاک ایران و حافظ ناموس مردم و مبلغ فرهنگمون باشند چون اونها خط مقدم این جبهه میباشند ولی نبودند

  50. کسانی که از برنامه اسنپ به عنوان شغل دوم استفاده میکنند باعث اختلال دررونددرامدروزانه تاکسی داران شده آمد چون اسنپ به نفع مسافر وبانرخ پایین به ضرر راننده است اما رانندگان جدیدالورود اسنپ چون تازه نفس هستند ازمشکلات و هزینه استهلاک خودرو خبر ندارن باعث بی نظمی درامورحمل ونقل واختلال درآمدی تاکسی داران شده است.درضمن اسنپ رانندگان بی تجربه ،تازکاروبدون مجوزازهرگونه ارگانی را دارد ولی مسافران به دلیل اختلاف قیمت ناچیز کرایه حاضر هستند جان خودرابه خطر بیندازند.

  51. با عرض سلام خدمت دوستان، اگه مدیریت محترم شرکت عمران و خدمات میخواد انحصار نباشه چرا اطلاعاتش رو بالا نمیبره این اپلیکیشن تاکیش تمام مجوز ها رو گرفته مجوز فعالیت اقتصادی داره توی کیش که اسنپ نداره ، دارای اینماد هست اگه اپلیکیشنی مجوز نداشته باشه چجوری بهش نماد اعتماد میدن؟ عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم که هست ، و این شرکت از سال ۷۸ در جزیره به عنوان تاکسیرانی داره به مردم خدمت میکنه و الان هم خدماتش رو اینترنتی کرده ، دقیقا مشکلتون کجاست ؟ مجوزهای لازم رو هم که داره پس چرا میگید نداره؟ مشکل اینجاست که شما فقط میخوایین انحصار رو به اسنپ بدین و شرکت های تاکسیرانی جزیره رو تعطیل کنید و چند ماه دیگه هم که از کیش میرین و شما که الان مسئول هستین براتون مهم نیست سال دیگه خرابه ای از کیش بمونه
    با تشکر از رسانه کیشوند نیوز که حداقل شفاف سازی کرد و مردم متوجه شدن مقصر اصلی این اتفاقات چه کسی هست ، اصلا چرا خود سازمان نیومد این سیستم رو تحت نظارت خودش اینترنتی کنه که پول در همین جزیره بچرخه نه اینکه بره تو جیب شرکتی که اصلا جزیره کیش بر یک شهرستان دیگه براش فرقی نکنه

  52. خدایی راننده تاکسی ها هم بی انصاف هستند هم بد اخلاق از فرودگاه تا نوبنیاد ۴۰هزار تومان ستم نیست

  53. من از برنامه اسنپ خیلی متشکرم البته خانواده من نیز ،،،خیلی امنتره سریع میرسه و هزینه ام کمتره و از بیماری کرونا نیز جلو گیری میشه.

  54. عده ای از اینایی که پراید قسطی خریده دست چپ وراستشو از هم تشخیص نمیده با بنزین ۳۰۰۰ تومنی وهزینه بالای ماشین وازهمه جالبتر کمیسیون ۲۰ درصد اسنپ نمیدونه چه بلایی سرش میاد

  55. سلام وقت به خیر
    دوستان عملکرد معاونت عمران و خدمات براتون مشکوک به نظر نمیرسه.
    چند ماه مونده به مثلا خدمت رسانی این جماعت ۱روز بدون هیچ پیش نمایشی اعلام میکنن اسنپ به جزیره امد و در عرض ۱ هفته به اسنپ دفتر حمل ونقل رو داده و تبلیغات کسترده کنی و تاکسی ها رو در صورت عدم ثبت نام با اسنپ پروانه کار ندی و تهدید کنی.
    ای کاش به جای سطحی نگاه کردن به این موضوع که مردم رو به جان هم میندازن . به پشت پرده امثال این قرارداد رسیدگی کنیم.
    برای مثال چرا متن قرارداد به هیچ وجه توضیح داده نمیشود و یا چرا در سرزمین اصلی کمیسیون اسنپ ۱۰ الی ۱۵ درصده ولی در کیش ۲۰ درصد؟

    • چرا .نفوذ سیا و کا ک ب مشهود است برای از بین بردن رانت ارزشمند و تاریخی تاکسیهای کیش که یکی از آداب و رسوم تاریخی کیش محسوب می شد و از زمان هخامنشیان تاکسی ها در کیش به همین شیوه سنتی مردم و مسافران را سرکیسه می کردند . یکی از ویژگی های باند تاریخی تاکسی ها که حالا با نفوذ دشمن با خطر نابودی روبرو شده یکدست بودن آن در دوره های مختلف بود که بعد از این نفوذ کثیف و مشکوک متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولین یکی از قدیمی ترین و آزاردهنده ترین باندهای تاریخی در شرف نابودی قرار گرفته که جا دارد ارگانهای مسئول ورود کرده و مانع این کار شوند .

  56. متن هارو که میخونید، کاملآ مشخص کی راننده هست چه کسی کیشوند، از تاکسی داران محترم خواهش میکنم که فرافکنی نکنند و اطلاعات اشتباه ندهند، تاکسی اینترنتی برای جزیره کاملا واجب هست، قرن بیست و یکم است، اکثر مردم از کرایه گرفتن زیاد تاکسیهای جزیره میگن، ولی کیشوندان از بی احترامی کردن راننده‌ها، مسخره کردن مسافر و سرویس ندادن به کیشوندان شاکی هستند، فقط دنبال گردشگرن چون اونا بی اطلاع هستند، در کل صد در صد با تاکسی اینترنتی موافق هستم، لطفاً تاکسی داران از طرف مردم نظر ندهند، با تشکر از رانندگان تاکسی باشرف ومودب وبا انصاف جزیره، همه را نباید به یک چشم نگاه کرد،
    و تشکر از سازمان عمران خدمات و حمل و نقل

  57. با آمدن تاکسی اینترنتی موافق هستیم، حالا هر اسمی که میخواد داشته باشه، از بی احترامی و انحصار تاکسی داران جزیره خسته شده بودیم، جوری با مسافر مخصوصا کیشوندان برخورد می‌کردند که گویا زیر دستان آنان هستند، و شغلشان که رانندگی است و قول خدمت رسانی به مردم را فراموش کرده بودند، دیگه مسافر انتخاب میکردند گویا دلبخواه است و با نبود رقیب تا جایی که دلشان می‌خواست حکمرانی کردند، الان که رقیب شغلی پیدا کردند و میدانند دیگر از رفتارهای قبلی خبری نیست ، این کارها را انجام میدهند، البته رانندگان محترم با شرف و با انصاف را جدا میدانیم، در صورت داشتن رقیب مردم می‌توانند هر سیستمی که می‌پسندند انتخاب کنند، مردم آگاه و با دانش هستند،

  58. من نمیدونم راننده تاکسی چکار کرده که ایقد دشمن داره به خودتون بیاید گرانی اجناس و مرغ و گوشت کوفتو زهر مار که دیگه تقسیر راننده تاکسی نیست خواهشا به خودتون بیاید مردم جزیره

  59. خدا را شکر که اسنپ اومد ، راننده های تاکسی زردها مبلغ نجومی بابت کرایه دربست میگرفتند ، ولی اینطوری مردم فقیر راحتتر اسنپ میگیرن ، راننده های تاکسی زرد عبرت بگیرید ، حقتونه گرون بگیرهای بی رحم

  60. سلام وخسته نباشید به سازمان بنده موافق اسنپ هستم البته بخدا نه ماشین دارم ونه تاکسی وبا موتور رفت وآمد میکنم ولی تو این گرانی های سرسام آور هر کس بتونه هزینه کوچکی حتی اگه شده هزار تومان از دوش این مردم کم کنه ثواب داره بخدا و اینکه دوستان تاکسی دار گلایه دارن ماشینهای شخصی چطور حاضر هستن با بنزین ۳۰۰۰ تومان اسنپ کار کنن ولی دوستان تاکسی با بنزینی ۱۰۰۰ تومانی ضرر میکنن . بازم تشکر میکنم از مسولیین خداوند به شما اجر جزیل عنایت فرماید.

  61. خدابیامرز جناب سرهنگ میرفندرسکی رو.جاش خیلی تو جزیره خالیه.

  62. زمانی که اسنپ وارد شهر ما شد؛ باهمین شعار که ما نیامدی انحصار ایجاد کنیم و بسته حمایتی میدیم و غیره ولی بعد از ۳سال دیگه عملا نه آژانسی وجود داره نه تاکسی به اون شکل و همه رو زیر یوغ خودش برده وراننده رو وادار میکنه با قیمت‌های بسیار کم که اصلا به صرفه نیست کار کنه. البته همه خوشحالند. مسافر که کرایه بسیار کم در حد اتوبوس میدن اینطرف و اونطرف میرن شهرداری خوشحاله چون پورسانت خودش بر میداره واسنپ هم خوشحال‌تر چون کلی پور سانت و تراکنش مالی عظیم تو جیبش میره فقط راننده بدبخت میشه که فکر نکنم کسی دلش برای اونها بسوزه چون قشر ضعیف هستند

  63. چند وقت دیگه اعلام میشه اسنپ مرغ و تخم مرغ وارد کرد تعجب نکنید امروز تهران بعد کیش فردا کل کشور الان اسنپ شده همکاره اسنپ فوت پیک اسنپ فردا میشه اتو اسنپ بعد حمل بار اسنپ و تریلی اسنپ و …….. درآمد مهم بقیه رو ولش کن روزی چند میلیون مهم

  64. باعرض سلام وادب خدمت تمام مسئولین
    درسال ۹۴که اسنپ به اصفهان آمد همین قولها راهم به مادادند وخودم باتوجه به اینکه آینده اش روشن باشدثبت نام نمودم ودرابتدابا کرایه واقعا ناچیز که خودمسافرشرمنده بودکارکردم ولی این شرکت هیچ اعتبار وارزشی برایم قائل نشد و۹۹/۹/۴تابه الان بنده رادراین شرایط اقتصادی وبیماری کرونااخراج دائم واپیلیشن کاربریم را غیرفعال دائم نموده وهرجائی که شما بگوئید زنگ زده ام وگفتم ایا الناس من امام حسین راکشتم زن وبچه ام چه گناهی کرده اند که نانشان را بریده ایدجواب و فقط یک کلمه متاسفیم اصلا انگاربوئی ازمسلمانی نبرده اندبنده نتوانستم با یک مسئول ارشد اسنپ صحبت کنم خانمم زنگ زدتقاضایه بخشش کردفقط گفتند متاسفیم حال می پرسید مگر جرم من راننده تاکسی چه بوده ؟جواب:دراسنپ اگر مسافری را درروز۲بار سوارکنی ودرهفته اگرتکرارشود حساب را۲مرتبه مسدودموقت وبارسوم مسدوددائم که اگر خدا هم به زمین بیاید وخانواده ات هم ازگرسنگی بمیردرحمت نمیکنندچراکه این خط قرمزشان بیان شده من خرج زندگیم را میخواهم درآورم چه فرقی برایم میکندکه این مسافرراببرم یا مسافردیگری میگویند به محض اینکه دیدی مسافر تکراری است سفربایدلغوشودوانجام این سفرسوءاستفاده ازسیستم حساب میکنندولی کمیسیونی که ازبنده کسر میکنند وبابت همین سفر تکراری وبدون اذن صاحب خانه واردخانه اش شدن وشغلش وسرمایه اش راازریشه ،تیشه زدن سوء استفاده ازقشرتاکسی حساب نمیشودبنده با۱۵سال سابقه راننده تاکسی بایددرخانه بشینم وسرم رابگیرم وچهارتاجوان تازه به دوران رسیده شخصی حقم راببرند وزن وبچه ام ازاین بی عدالتی شرکت اسنپ آه وناله به آسمان بفرستندواقعا خداراخوش میادبنده رابه جهت سفرتکراری مسدود کنید کمیسیون هر دوسفرراهم بگیریدحقم راهم که بابت همکاری ۲۵سفرازساعت ۱۴ الی۲۴ همان شب بودبااین شر ایط بیماری کرونا دردنداری انجام داده ام حتی بیشتروبابهانه سفرتکراری ۱۰۵ هزارتومانم راندهی تازه حدود۳۰ هزارتومان هم بابت کمیسیون ازم گرفتین همه به یک کنار اینکه نانم رابرییددیگرچرا؟مگرمیشودراننده ای که نصف روزش راکف خیابان سپری میکند مسافری راچندمرتبه سواریاپیاده نکند شغلش این است اگر واقعا جرم است چرا خودسیستمتان این سفرتکراری را پشتیبانی میکنداگر جرم است نبایدبررویه اپیکیشن من راننده مجددا فعال شودهدفتان فقط محکوم کردن راننده وندادن حقش است والی غیر_ اسنپ مگر مسئولینش ایرانی ومسلمان نیستنداگرهستندآیادرتوبه ای راکه خدابازگذاشته است چرا می بندند؟بنده جرم کرده ام مجازاتم کنید چرانان زنا وبچه ام رامیبرید چه گناهی ازاین بالاترخانه ام راکه تصرف کرده اید نانم راهم میبرید این چه قانونی است که دارید؟دراول کارباکلی وعده ووئیدکلی مسافر مفتی برایتان جابه جا کردم حالا دیگر که بزرگ شده ای مادیگرهیچ بنده این تاکسی راتمام عمرم ،جوانی ام ، وام ،کم کردن ازخوردوخوراک خانواده ام وگرفتن ازگلوی آنها وهزاربدبختی دیگر خریده ام حال شما آمده وچوب حراج برآن میزنید هیچ ازکارکردن هم منعش کرده اید این چه قانون وبرهانی است بنده راجوابم راچه کسی باید بدهدکه نمیدهدلطفا تاکسی را ازاین قوانین نامفهوم مبراسازیدشماره تماس۰۹۱۳۴۰۳۰۹۵۲
    جواب من رابدهید من شده این ظلمی راکه به مانموده اید پیش رهبرعزیز ترازجانم هم میبرم چون خانواده ام رااسیر نموده ایدوبی روزی۰باتشکرازمسئولین این خواسته من راننده تاکسی راهم نظری فرمائیدوعنایت چراکه مسافری درشهر نیست وتماما باتاکسی اینترنتی جابه جا میشوند۰والسلام(۰۹۱۳۴۰۳۰۹۵۲)

  65. سلام . اگر تغییر نکنی نابود میشوی .
    دای ناصرها فریب بزرگی خود را خوردند و نابود شدن.
    قرن،قرن دیگری هست.
    ابزار های قدیمی دیگر جایگاهی ندارد.
    آیا میتوانید با وجود همه مشکلات تورم با اسب و قاطر مسافرت کنید؟؟؟
    موج سوم را باید جدی گرفت .
    انسانها سه دسته اند:
    دسته اول موج میسازند
    دسته دوم بر موج سوار میشوند
    دسته سوم زیر موج نابود می شوند.
    مقابله با اینترنت کار منطقی نیست .
    ببخشید به صراحت گفتم.
    اما این یک حقیقت هست چه بپذیریم چه نپذیریم.
    حق انتخاب داریم .
    شما از کدام دسته اید؟
    تفکر لازم هست !!!

  66. سریع سامان بدید اسنپ ابروی کیش بردید مردم سرگردان ماشین کروک با شلوارک زیرپوش از رختخواب پا شده صورتشو نشسته اومده سرویس وای تازه متوجه شدم کیش چقدر بد بخت بیچاره داره میترسم فردا رنت کارهای املاکیها بخاطر بیکاری بیان اسنپ کار کنند وای بر این بی سامانی تاکسیهای کیش شرافت کیش از بین نبرید

  67. کدخدای ده که مرغابی بود وای به حال اون ده که چه رسوایی بود تاکسیهایی کیش واملاکهای کیش اعتبار چند ساله کیش خدشه دار کردن اقا پول چقدر ارزش داره که کرامت انسانی بشکند هر روز تحصن هر روز باج گیری شمشیرهارو قلافت کنید املاکیها تاکسیها رو تحویل اداره مالیات بدین پوستشون بخاطر این بی قانونیها بکنند

  68. جزیره کرونا زده
    وقتی نیمه شب به تنهایی در خیابان قدم میزدم و صدای ماشینی را از پشت سر می شنیدم آرزو می کردم تاکسی باشد حتی اگر سوار تاکسی هم نمی شدم همینکه در آن ساعت از کنارم رد می شد احساس امنیت می کردم
    به جرعت می توانم بگویم جزیره غمگین است جزیره بدون تاکسی غمگین تر هم شده است جزیرهای که با تردد تاکسی ها مسافر سوار کردن و پیاده کردن حتی چراغ سقفی های رنگی تاکسی ها که زیبایی نور پردازی کیش را دوچندان میکند الان حال خوشی ندارد
    جزیرهای که با وجود این عزیزان راننده تاکسی تبدیل شده به جزیره ی ۲۴ ساعته که شبهای آن زیبایی خاص خودش را دارد و روزها هم با دریا جذاب و زیبایی بی نظیری دارد شما در این جزیره فقط کافی است بخواهی و یا اراده کنی در هر زمانی در هر مکانی و به هر جایی که می خواهی بروی این خواسته با وجود پر برکت تاکسی امکان پذیر است
    وقتی ما از نعمتی محروم می شویم و یا آنرا از دست می دهیم تازه قدر آنرا میفهمیم
    امکان دارد برای هر کدام از ما این اتفاق افتاده باشدکه کیف پول و یا کارت بانکی خود را به هر دلیلی به همراه نداشته باشیم و بخواهیم با تاکسی تردد کنیم از برتری های این جزیره این است که این امکان وجود دارد که حتی اگر پول هم به همراه نداشته باشید می شود سوار تاکسی شد چون رانندگان به همه اعتماد دارند برای بنده یک بار این اتفاق افتاد که به اسرار شماره کارت بانکی راننده تاکسی را گرفتم و مبلغ کرایه را به حساب ایشان واریز کردم
    مطمئن ترین جایی که می توانید موبایل مدارک و یا وسایل خود را جا بگذارید داخل تاکسی های کیش است با ارتباط قوی که بین رانندگان تاکسی وجود دارد فقط کافیست با یکی از رانندگان و یا به مرکز آنها موضوع خود را درمیان بگذارید مشکل شما در کمترین زمان و با بهترین صورت قابل حل می شود و شما به شی گمشده خود می رسید
    این را همه میدانیم که جدابترین و محبوب ترین افراد برای گردشگران رانندگان تاکسی می باشد رانندگان تاکسی که همه گردشگران از اخلاق خوش آنها تعریف می کنند انگیزه صفر به کیش برای برخی از گردشگران سوار شدن تاکسی های مدل بالا و تمیز است تاکسی که در سرزمین اصلی میتواند ماشین مدیر عامل کارخانه و یا رئیس شرکت برخی گردشگران باشد
    همه این را فهمیده ایم که جزیره بدون تاکسی مانند خانه بدون نور است
    خانه ای که هر چقدر زیبا و جذاب باشد اما با نبودن نور هیچ لذتی و جذابیتی ندارد
    دلم برای تاکسی های جزیره تنگ شده است برای چاق سلامتی سر صبح برای احوال پرسی پیجر
    در زمانی که عجله داشتم فقط تاکسی می تونست با کمترین زمان من را به مقصدم برساند
    دلم واسه اون لحظه ای تنگ شده که وقتی در خانه را باز می کردم تاکسی تمیز با راننده مودب جلو در منتظرم بود که منرا به مقصدم برساند
    هر چه قدر از خوبی هات بگم تاکسی بازم کمه
    اما متاسفانه بعضی ها این خوبی ها را نمی توانند ببینند این را بدانید که اینها حتی با ماشین شخصی هم نمی توانند ادای شما را در بیاورند
    برخی از اینان مانند شغال به جون مسافران جزیره افتاده اند و برخی برای تبلیغ برند و مشهور شدنشان نمایش تبلیغاتی راه انداخته اند و از این راه کاسبی می کنند
    مردای جزیره کسایی هسند که شبانه روز در تلاشند تا این موضوع را به طور عادلانه حل کنند نه اینکه خود نمایی و کنند و از کارهای خود برای تبلیغ فیلم و مدرک جمع کنند
    حرف اخرم را از دل جزیره میگم
    دل جزیره هم برات تنگ شده برای تاکسی هایی که از صبح تا شب از شب تا صبح با ترددشون و سرویس دهی بی نقص شون این جزیره را زنده نگه داشتند
    همیسه قدر دان شما هستم راننده تاکسی دست تک تک شما را می بوسم وسپاسگذار خدمت رسانی شما هستم ممنونم از شما که همیشه به من و خانوادم با بالاترین کیفیت سرویس دادین آرزوی من و خانواده ام برای شما سلامتی می باشد انشاالله هر چی اتفاق خوبه برای شما اتفاق بافتد تنتون سالم عمرتون پر برکت

    • نه آقای ناشناس
      اتفاقا ما این جزیره بدون تاکسی را به این صنف ترجیح می دیم

    • خخخخخخ
      واقعاً داری شوخی می کنی دیگه نه ؟
      دقیقاً تمام این چیزایی که نوشتی کاملاً معکوسش در مورد تاکسی ها صدق می کنه
      اخلاق خوش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  69. #بیمه_تامین_اجتماعی_رانندگان_اسنپ_ماشین_و_موتور

  70. دیدگاهی جدید به ورود اسنپ به جزیره
    در حالی که میبینیم سیستم حمل ونقل جزیره با سه گزینه مینی بوس تاکسی خطی(زرد) و تاکسی آژانسی (سفید) متناسب با نیاز جزیره به خوبی در حال ارائه خدمات بودند و هر گروه از مردم متناسب با میزان توانائی مالی خود می توانست از این خدمات استفاده کند و د ر صورت لزوم اگر فرد کم در آمدی از تاکسی استفاده می کرد بدون شک افرادی از تاکسی ها بودند که متناسب با توانائی مسافر از او هزینه دریافت می کردند چه بسا پیش می آمد که رانندگان مسافرینی را بدون دریافت هزینه جابجا میکردند گر چه ممکن بود مسافری هم سوء استفاده کند و راننده ای راناراحت کند اما در هر صورت روزگار می گذشت گر چه در این میان رانندهگانی هم میبودند که با دریافت کرایه های اضافه باعث نارضایتی بعضی از مسافرین یا کیشوندان می شدند اما چه صبورانه رانندگانی هم بودند که با کیشوندان معترض روبه رو می شداند و شاهد بی احترامی های این گروه قرار میگرفتند و هیچ کس آنها را ندید اما در عوض مسافرین و کیشوندانی هم بودند که چه قدر دانی هائی از سیستم حمل نقل که نداشنتند و آرزوی وجود چنین سیستمی را در سرزمین اصلی را داشتند .اما در این میان اشکالاتی هم در سیستم وجود داشت مانند سرویس دهی بعضی ساعات کاستی هائی داشت که مسئولین برای رفع آن تلاش مناسبی انجام ندادند فقط راحش را در این دیدند که حما و نقل را به اسنپ بسپارند اینکه چه مشکلاتی را بوجود خواهد آورد و آنها خوراک گروهای معاند نظام راآماده کردند تا به مردم القائ کنند فرسودگی سیستم حمل نقل و.. به خاطر تحریم ها می باشد و زمینه را برای مزاکرات …با دشمنان فراهم کنند که ای کاش این از روی ناآگاهی بوده باشد و عمدی در کار نباشد.

    اما اینکه بایدسیستم رقابتی باشد کاملا درست ایا به نظر شما تاکسی می تواند با هزینه های بالای خود با اسنپ رقابت کند لباس فرم/ سلامت ماشین (معاینه فنی سه ماهه) / کارت سلامت/ یک رنگی سیستم تاکسی که باید تویوتا باشد/داشتن تابلوی سقفی/هزینه های برگ تردد/ سلامت سیستم خنک کننده / اجبار به سرویس دهی در ساعات خواص در مکانهای خواص/تحمل توهین بسیاری از مسئولین که از شکایت یکطرفه مسافر اطلاعی ندارند/شب بیداری ها و تحمل گرمای تابستان با هزینه های بالای سیستم تهویه تاکسی/هزینه سوخت که سهمیه سوخت در بهترین حالت برای یک هفته کفایت میکند / و…. راننده اسنپ بدون شک یا کارمند اسنت یا توانائی مالی بالائی دارد به تعبیری از جائی دیگر حقوق می گیرد و در کنار آن با اسنپ هم کار می کند و احتمالا از طرف محل کار خود هم مسکنی دریافت کرده است ونیاز به پرداخت بیمه هم نمی باشد اما راننده تاکسی هزینه مسکن و بیمه هم دارد حال کالاهائی هم که از طریق ادارات به قیمت مناسب در اختیار آنها قرار می دهند بماند / بیائید و آگاهانه فکر کنیدو منطقی تصمیم بگیرید و تصمیماتی را نگیرید که در دراز مدت مشکلاتی را ایجاد کند که بعدا از عهده ی حل آن برنیائید و بخواهید برای رفع مشکل علاوه بر تاکسی ها با گروه های دیگر جامعه (اسنپ یا هر گروهی که وارد حمل و نقل میشوند) درگیر شوید کیش تهران نیست که عده ای به ناچار به خاطر نداشتن در آمد حلضر شوند با حق زحمه کم برای اسنپ کار کنند و مسافر را به خاطر منافع اسنپ با مبلغ ناچیز جا به جا کنند آقای طیبی شما ادعای تحصیلات دانشگاهی در رشته جامعه شناسی دارید لطفا به عواقب جامعه شناسانه ی اسنپ در جزیره هم فکر کنید به فکر صندلی خود نباشید به فکر خدمت سالم به جامعه باشید.
    و سلام یک کیشوند بازنشسته

    • برادر شعر نگو ، اولا مسیرهای مینی بوس ؟ تاکسی زرد محدوده ، دوما هیچ تاکسی مسافر را مجانی جابه جادنمی کنه هیچ ، به کرایه خودش هم قانع نیست ، تو هم معلومه از قماش راننده تاکسی هستی و تو این چند روز بیکاری شعر گفتی

  71. من و خانواده‌ام حاضریم پیاده بریم و زیاد منتظر اسنپ و مینی بوس باشیم ولی این انحصار تاکسی ها شکسته بشه،
    جوری با آدم برخورد می‌کردند که گویی برده های آنها بودیم و یا به زور به ملک شخصیشان ورود کرده بودیم،

  72. باسلام
    اول از همه میخواستم به همه کسایی که کیش رو تافته جدا بافته میدونن بگم کیش جزیره کوچکی در جنوب ایران با جمعیت بسیار کم هست و این جزیره جزو خاک جمهوری اسلامی ایران هست و حق ایجاد قانون برای خودش رو نداره،این جمله رو به همه کسایی میگم که با خریدن یک تاکسی در کیش فکر کردن هر کاری بخوان میتونن بکنن،بنده در مشهد زندگی میکنم ولی در کیش ۳ خونه دارم ولی هیچوقت این ادعا که کیش قوانین خودش رو باید داشته باشه ندارم،در حال حاضر هزینه های خروج از کشور بسیار بالاست و مردم برای لحظه ای خوشی به سمت کیش میان به هیچ وجه کیش یک مقصد لاکچری نبوده و نیست البته برای کسایی که جز تهران جاییو ندیدن کیش مقصد لاکچری محسوب میشه به هر حال ورود اسنپ به بازار کیش هم به نفع مردم خود کیش و هم سایر مسافرین می باشد.ایران قوانین مشخص خودش رو داره و دوستانی که فکر میکنن خیلی لاکچری هستن و یک مهر خروج از کشور هم در پاسپورتشون نیست بدونن کیش به هیچ وجه مقصد لاکچری به حساب نمیاد،به نظر من دولت به همراه سپاه باید تدابیری شدیدتر برای کیش در نظر بگیرن تا اون عده که فکر میکنن کیش رو خریدن نظرشون یا عوض بشه یا جور دیگه عوض کنیم،موفق و پیروز باشید