• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
10

تبدیل موزه خلیج فارس کیش به تم پارک

  • کد خبر : 20492
  • 13 آذر 1399 - 4:14
تبدیل موزه خلیج فارس کیش به تم پارک

موزه نماد کیش واقع در ضلع غربی جزیره محل احداث پروژه تم پارک سنتر می‌باشد که قرار است تا پایان سال فاز اول این پروژه به افتتاح برسد.

به گزارش کیشوند نیوز ، پروژه تم پارک سنتر کیش صبح روز سه‌شنبه ۱۱ آذر ماه به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش ، تم پارک‌ها یا همان پارک‌های موضوعی را به عنوان جدیدترین روش تلفیق گردشگری با تفریح و آموزش معرفی کرد و افزود: در کشورهای مختلف پارک‌های موضوعی شناخته شده هستند و احداث این چنین مجموعه‌ها به جذب گردشگر کمک بالایی می‌کند.

طیبی بیان کرد: موزه نماد کیش با ارزش ریالی بسیار بالایی احداث شده اما تاکنون بازدید کننده بالایی نداشته است، به این منظور تصمیم بر آن شد که با همکاری بخش خصوصی یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مجموعه‌های گردشگری تفریحی را در ایران و در خاورمیانه را در این مکان اجرا کنیم.

وی افزود: قرار است پروژه تم پارک در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع، اجرا و راه‌اندازی شود و ان شالله که بتوانیم خدمات نوین و جدیدی را به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات با اعلام اینکه این پروژه دارای سه زیر مجموعه می باشد، اظهار داشت: مجموعه اول، مجیک پارک یا پارک جادویی است که بزرگترین تم پارک خطای دید در منطقه خاورمیانه است، در این مجموعه  بیش از ۱۰۰ اثر شاخص در حوزه‌های مختلفی نظیر آثار سه بعدی، دنیای بی‌نهایت، خانه وارونه، دنیای جاذبه، آثار شاخص خطای دید، دنیای بلک لایت و ده‌ها آثار مختلف دیگر خواهد بود که از لحاظ تنوع آثار، این تم پارک در ردیف ۵ موزه تراز اول جهان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجموعه دوم شامل ژوراسیک ورلد و دراگون پارک سرپوشیده در منطقه خواهد بود که تنوع زیادی از دایناسورهای متحرک همراه با تم های اختصاصی و نیز انواع اژدها در ابعاد بزرگ و با افکت‌های بی‌نظیر که برای اولین بار در خاورمیانه ساخته می‌شود، می‌باشد.

نماد کیش

طیبی عنوان کرد: مجموعه سوم هم موزه هنری با رویکرد جزیره زیبای کیش، کارگاه آموزشی و آمفی تئاتر حرفه‌ای است که دارای برنامه‌های بسیار جذاب و در عین حال آموزنده برای همه اعضای خانواده می‌باشد.

وی گفت: در کنار بخش‌های  اصلی تم پارک سنتر کیش، بخش‌های متنوعی نظیر فروشگاه، کافه و رستوران، فروشگاه‌های تخصصی عکاسی و محصولات مرتبط، فضاهای عمومی نظیر سالن انتظار، نمازخانه و سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد، تا این مجموعه کاملاً مطابق با استانداردهای بین المللی احداث شود.

مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات کیش درباره فضای بیرونی تم پارک گفت: در ماه‌های آتی عملیات عمرانی فضای بیرونی مجمتع را شروع خواهیم کرد و اکنون در حال بررسی موارد مطالعاتی هستیم که فضای بسیار زیبایی را طراحی و اجرا کنیم.

در پایان طیبی در خصوص زمان تقریبی بهره‌برداری از تم پارک سنتر افزود: تیم قبلی مستقر در موزه نماد کیش، با عدم تخلیه به موقع، بهره‌برداری از مجموعه را با تاخیر مواجه کردند که با صحبت‌هایی که انجام شده قرار است این پروژه به صورت دو فاز یکی تا پایان سال و دیگری اواخر خرداد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20492
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.