مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بازدیدی به همراه معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، از سرعت بخشیدن به پروژه باند جنوبی فرودگاه کیش خبر داد و عنوان کرد: توسعه، نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین المللی کیش از ضرورتهای این جزیره زیبا میباشد که با توجه به ظرفیتهای این جزیره و طرحهای زیرساختی عملیات اجرایی باند جنوبی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
وی در توضیح مساحت باند جنوبی گفت: این باند به طول ۴۳۸۰ متر و عرض ۷۵ متر با رویه آسفالت میباشد که پس از اجرای این پروژه کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین اللملی کیش به بالاترین کلاس جهانی ۴f ارتقا مییابد که قابلیت نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را خواهد داشت و پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود.
علی عرب در خصوص توسعه عرض باند جنوبی این فرودگاه گفت: با راه اندازی کارخانه جدید، آسفالت تولیدی از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش خواهد یافت که موجب سرعت بخشیدن کار در سطح استاندارد میشود.
وی خاطر نشان کرد: از دیگر مشخصات پروژه استفاده از قیر با مشخصات فنی خاص می باشد pg76-10 که به صورت اختصاصی جهت این پروژه در پالایشگاه تولید می گردد، همچنین جهت احداث اورران پروژه از تثبیت بستر با سیمان به وسیله دستگاه WR استفاده گردید و برای تکمیل زیرساختها ۲۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی گردیده است.
مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه کیش آسفالت میزان این پروژه را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تامین هزار تن آسفالت در آینده ای نزدیک، همزمان آسفالت و روشنایی این پروژه به اتمام خواهد رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.