• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تذکر جدی امام جمعه کیش به مسئولان؛ آیا اولویت امروز کیش مجسمه‌سازی است؟/ لزوم پیوست های فرهنگی برای طرح ها/ مالکان به مستأجرها آسان بگیرند

  • کد خبر : 20332
  • 23 آبان 1399 - 20:16
تذکر جدی امام جمعه کیش به مسئولان؛ آیا اولویت امروز کیش مجسمه‌سازی است؟/ لزوم پیوست های فرهنگی برای طرح ها/ مالکان به مستأجرها آسان بگیرند

امام جمعه کیش با اشاره به حواشی به وجود آمده در نصب برخی مجسمه ها در جزیره با تذکر جدی به مسئولان گفت: آیا اولویت امروز کیش مجسمه‌سازی و نصب مجسمه است؟

بازار نبض اقتصاد کیش است و باید حفظ شود/ از مالکان تقاضا داریم به مستأجران آسان بگیرند

به گزارش کیشوندنیوز، امام جمعه کیش در خطبه‌های این هفته با دعوت همه آحاد مردم به تقوای الهی عنوان کرد: کسبه و تجار محترم و همه کسانی که نقشی در اقتصاد کشور دارند لازم است که تقوای اقتصادی را رعایت کنند، تقوای اقتصادی ضامن حفظ سلامت و ثبات اقتصاد کشور است.

وی افزود: مخصوصاً کسبه و تجار مواظب باشند گرانفروشی نکنند، این کار باعث تزلزل اقتصاد می‌شود و یکی از چیزهایی که اقتصاد را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد همین گرانفروشی‌هایی است که برخی اوقات برخی افراد دارند، به همدیگر رحم کنید، البته می‌دانیم متاسفانه به‌دلیل این ویروس منحوس کسبه امروز وضع و حال خیلی مناسبی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: دو شب قبل بازدیدی از یکی از مراکز تجاری شهر داشتم و با برخی از غرفه‌داران و کسبه گفتگو داشتم و دیدم خیلی وضع و حال مناسبی ندارند و درست هم می‌گویند، از مسئولان می‌خواهم حتما مشکلات این عزیزان را رفع کنند.

وی تصریح کرد: بازار را باید حفظ کرد، بازار نبض اقتصادی کشور و جزیره کیش است و باید در عین حال که توصیه به تقوای اقتصادی می‌کنیم حتما مشکلات این افراد را رسیدگی و حل کنند.

امام جمعه کیش گفت: از مالکین محترم تقاضا داریم در این ایام به مستأجران‌تان آسان بگیرید، امروز آسان بگیرید تا در قیامت خدا برای شما آسان بگیرد، خیلی از این افراد که جوان هم بودند و در اول زندگی، می‌گویند که ما از عهده اجاره مغازه‌ها بر نمی‌آییم.

نظام سیاسی آمریکا رو به افول است

وی در ادامه نکاتی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان کرد و گفت: این انتخابات باعث شد که بار دیگر چهره وحشی دموکراسی آمریکایی برای جهانیان روشن شود، البته آزادگان جهان همیشه این چهره منفی را می‌شناختند، رژیم ظالم و مظلوم کش آمریکا در ورای یک نقاب بسیار متمدن تا الان زندگی کرده بودند، خودشان را به انسان‌های متمدن بزک کرده بودند.

حجت‌الاسلام حسن زاده افزود: این انتخابات بیش از آنچه نشان از شکست ترامپ قمارباز باشد، نشان از شکست راهبردی آمریکا است، در این انتخابات چه ترامپ رای بیارورد یا بایدن، خیلی تفاوتی ندارد، قدیم می‌گفتند سگ زرد برادر شغال است و این یک واقعیت است.

وی به تشریح ابعاد شکست‌های راهبردی آمریکایی‌ها در این انتخابات پرداخت و اظهار داشت: یکی از ابعادی که در آن شکست خوردند، شکست نظام معرفتی آمریکا است، آنها با این نظام دموکراسی خودشان گوش فلک را کر کرده بودند و دیدیم که این نظام یک نظام پوشالی و توخالی است و بحمدلله شکست خوردند.

امام جمعه کیش بیان کرد: بعد دیگر شکست آنها در این انتخابات، شکست ساختار سیاسی و مشارکت انتخاباتی است، آنها دموکراسی را به لجن کشیدند، سیستم آمریکا به برکت شهدا و خون شهید سلیمانی گرفتار یک شکست مفتضحانه شده است.

وی ادامه داد: بُعد دیگر این شکست، رونمایی از باطن زشت سبک زندگی آمریکایی است، دیدیم که انتخابات آنها آلوده به صدهامیلیون دلار پول برای خرید رأی بود، تبلیغات بسیار منحطی که انجام می‌دادند و تقلبات گسترده آبروی آمریکا با این انتخابات ریخته شد.

حسن زاده عنوان کرد: البته مجموعه شکست‌های راهبردی آمریکا فقط مربوط به این انتخابات نیست، از چهار سال گذشته آمریکا دچار بی‌نظیرترین شکست‌های پی‌درپی شده است، آنها می‌خواستند حکومت سوریه را دگرگون کنند ونزوئلا و یمن را سرنگون کنند که در همه آنها شکست خوردند، شکست در ایجاد گروه‌های بدلی مانند داعش، جبهه النصره که برای زدن کشورهای مقاومت تشکیل شده بودند، و خودشان شکست خوردند.

وی تأکید کرد: نظام سیاسی آمریکا امروز رو به افول است و ان‌شالله به‌زودی شاهد نابودی نظام فاسدو وظالم خواهیم بود.

آیا اولویت امروز کیش مجسمه‌سازی و نصب مجسمه است؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه به تشریح برخی نکات در رابطه با جزیره کیش پرداخت و گفت: ماه‌های پایانی دولت محترم است، مسئولان در حال تلاش هستند و ما هم قدردان عزیزان هستیم، اما چند نکته را باید توجه کنند.

وی ادامه داد: هرکاری را که می‌خواهید انجام دهید باید حتماً اولویت و ضرورت‌های جزیره را درنظر بگیرید، یکی از اولویت‌های خوبی که کلید خورد مسئله مسکن بود، امیدوارم مسئله مسکن را با جدیت دنبال کنید و اکتفا به جلسات صوری نکنیم و این کار را عملیاتی کنیم.

وی گفت: برخی از مسائل را نگاه می‌کنیم اولویتی در آنها نمی‌بینیم، “باغ مجسمه‌ها” یکی از آنهاست، آیا اولویت امروز کیش مجسمه‌سازی و نصب مجسمه است؟ مجسمه‌سازی که حاشیه‌های بدی داشت و فضای رسانه‌ها را علیه جزیره سوق داد، عزیران کمی دقت کنند و با کارشناسی پیش بروند، اگر این کار را نکنیم شهر و جزیره را گرفتار می‌کنیم.

حسن زاده افزود: متأسفانه برخی از افراد بیرونی نگاه‌شان به کیش، نگاه قلک پول است، می‌گویند برویم طرحی را مطرح کنیم که در آن پول زیاد است، مگر ما خودمان کم جوانان‌های طراح داریم، که از آن‌طرف برای ما طرح مطرح کنند و جیب آنها پر از پول کنیم.

وی تأکید کرد: از مسئولان تقاضا دارم مخصوصا در ماه‌های پایانی دقت کنید، برخی‌ها چشم دوخته‌اند طرح‌هایی را مطرح می‌کنند که حتی یک ریال هم ارزش ندارد، حداقل برای کیش ارزش ندارد.

امام جمعه کیش اظهار داشت: هرکاری را که انجام می‌دهید پیوست‌های فرهنگی و دینی را در نظر بگیرید، اینطور نباشد که کاری را انجام دهید بعد ببینیم آن خلاف شئونات اسلامی است و آن را جمع کنید، این که معنی ندارد، بیت‌المال را چطور می‌خواهیم حفظ کنیم، کاری که بخواهد انجام شود باید کار کارشناسی باشد و کارشناسان فرهنگی و مذهبی و عمرانی و… نظر بدهند و پیوست‌ها را در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: بازرسی را باید تقویت کرد، برخی اوقات کارها خوب است اما چون بازرسی ضعیف است کار به‌خوبی انجام نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20332
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.