• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

اجرای طرح مسکن ملی در کیش/ اصلاح نرخ کمیسیون املاک در دستور کار قرار گرفت

  • کد خبر : 20216
  • 14 آبان 1399 - 16:18
اجرای طرح مسکن ملی در کیش/ اصلاح نرخ کمیسیون املاک در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری از اجرای طرح مسکن ملی در کیش خبر داد و گفت: کارمندان، خبرنگاران و اقشار متوسط جزیره کیش درقالب این طرح صاحبخانه خواهند شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، ناصر آخوندی به جهش قابل توجه قیمت خرید و فروش  مسکن در یک سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد کیش نیز متاثر از تحولات اقتصادی کشور است.

وی افزود: فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت مسکن در جزیره کیش بین ۳۰ تا ۳۵ درصد بالاتر از کشور است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری با اشاره به بافت فرسوده کیش، گفت: طرح جامع نوسازی بافت فرسوده کیش توسط مشاور طرح آماده شده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

ناصر آخوندی گفت: سازمان منطقه آزاد کیش براساس برنامه ریزی های انجام شده برای بومیان جزیره کیش زمین و پروانه ساخت با نرخ مصوب برای ساخت مسکن مناسب با بیش از ۷۰ تا ۹۰ متر در نظر گرفته است.

وی گفت: تفاهم نامه ای بین دبیرخانه مناطق آزاد و وزارت مسکن و شهرسازی امضا شده است تا در مرحله اول برای بومیان و اقشار متوسط جزیره کیش مسکن ملی ساخته شود.

وی با اشاره به نهایی شدن این طرح گفت: زمین ها، تراکم ساخت و تعداد واحدهای پیش بینی شده در این طرح مشخص شده است و براساس شرایط مسکن ملی به اقشار مختلف واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: کارمندان، خبرنگاران ، اقشار متوسط ، نهادها و ارگان ها درطرح واگذاری مسکن ملی قرار دارند.

آخوندی در خصوص ارزش گذاری مسکن درکیش، گفت: ارزش گذاری مسکن توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود و با افزایش و یا کاهش نرخ تورم و نرخ ارز و نقدینگی در کشور این نرخ متغیر است. 

وی گفت: براساس شاخص های اثرگذار بر قیمت مسکن و زمین در کشور ، افزایش نرخ در مناطق آزاد خیلی کمتر از دیگر مناطق کشور است.

آخوندی سهم زمین در قیمت هر ملک را در حد ۱۰ درصد بیان کرد و گفت: ۹۰ درصد قیمت مسکن در کیش ناشی از قیمت مصالح و تجهیزات بکار رفته در ساختمان هاست.

ناصر آخوندی افزود: ۸۵ درصد اقتصاد کیش وابسته به گردشگری است و برهمین اساس در کیش بیشتر باید به ساخت هتلها و فضاهای گردشگری توجه شود.

وی در خصوص تعداد دفاتر مشاور املاک در کیش گفت، گفت: برای اولین بار در سال ۹۸ تعدادی نام نویسی شد و در حد ۵۰ نفر نیز قبول شدند.

آخوندی با اشاره به تعداد زیاد متقاضی دریافت مجوز مشاور املاک گفت: براساس برنامه ریزی ها با همکاری اتحادیه املاک در آینده نزدیک فراخوان نام نویسی برای ارائه مجوز مشاور املاک خواهیم داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در خصوص نرخ کمیسیون دفاتر مشاور املاک گفت: اصلاح نرخ کمیسیون های دفاتر مشاور املاک و ودیعه مسکن در دستور کار این معاونت است.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20216
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. هر وقت وعده‌های مسئولین رو میشنوم یاد این داستان میفتم…

    پادشاهى هنگام بازگشت به قصر سربازی را دید که با لباسى اندک در سرما نگهبانى میداد.از او پرسید: سردت نیست؟ نگهبان گفت: چرا اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم…

    پادشاه گفت: من الان داخل قصر مى‌روم و مى‌گویم یکى از لباس‌هاى گرم مرا برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. اما پادشاه به محض ورود به داخل قصر وعده‌اش را فراموش کرد…
    صبح روز بعد جسد سرمازده سرباز را در حوالى قصر پیدا کردند، در حالى که در کنارش با خطى ناخوانا نوشته بود:

    من هر شب با همین لباس کم سرما را تحمل مى‌کردم اما وعده لباس گرم تو مرا از پا درآورد…

  2. با سلام درود بلخره مدیر پر تلاش که به فکر مردم ضعیف کیش باشد دیدیم دستتان درد نکند خداوند توفیق بدهد که با قوت جلوی اجعاف مشاورین املاک گرفتین یک گروه ۶۰نفره شدن مافیای املاک کیش ۴۰۰جواز صادر شود این بی انصافیها کنار میرود مگر میشود یک املاک ۳ماهه تو کیش ۴میلیارد کمیسیون بگیرد مالیات ندهد بعد یک پارکبان در ماه۳میلیون حقوق عجب عدالتی وای بر ما که اینقدر بی عدالتیم