• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

طرح سهمیه بندی سیلندر گاز لغو شد

  • کد خبر : 20102
  • 25 مهر 1399 - 16:28
طرح سهمیه بندی سیلندر گاز لغو شد

پس از رسانه‌ای شدن موضوع سهمیه‌بندی کپسول گاز در کشور و پیگیری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس این ابلاغیه از سوی وزارت نفت لغو شد و این وزارت‌خانه از موضع قبلی خود عقب نشینی کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، در روزهای گذشته ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه کپسول گاز در تمام استان‌های کشور باید به صورت سهمیه‌ای در اختیار افراد قرار گیرد از سوی وزارت نفت اعلام شد.

وزارت نفت هدف از این ابلاغیه را جلوگیری از قاچاق کپسول گاز عنوان کرده بود حال آنکه در استان‌های جنوبی و جنوب شرق خصوصا هرمزگان و سیستان و بلوچستان همچنان مردم برای مصارف خانگی و پخت و پز از کپسول گاز استفاده می‌کنند و سهمیه‌ای کردن واگذاری کپسول به نوعی مشکلات مردم این استان‌ها را دوچندان می‌کرد.

بر همین اساس پس از پیگیری‌های احمد جباری در تهران حالا خبر رسیده این ابلاغیه از سوی وزیر نفت لغو شده و وزارت از موضع قبلی خود عقب نشینی کرده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما دیدیم با توجه به بخشنامه وزارت نفت در خصوص سهمیه بندی کپسول گاز مردم خصوصا در استان هرمزگان و شهر و روستاهای این استان و سایر استان‌های همجوار که از نعمت گاز خانگی بی‌بهره هستند واقعا به زحمت می‌افتند.

وی افزود: به همین دلیل پیگیری‌ها و مکاتباتی در تهران انجام دادیم و نهایتا مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم داشتیم که این خبرگزاری در ابعاد استانی و کشوری خوب پوشش داد به طوری که دوستان پیگیر این مسئله ‌شدند.

احمد جباری گفت: خوشبختانه پس از این خبر از حوزه مجلس در وزارت نفت با بنده تماس گرفتند و گفتند آقای وزیر دستور داده است با توجه به شرایط خاص مردم و تنگناهای اقتصادی و اینکه ۲ میلیون نفر از مردم کشور از نعمت گاز بی بهره هستند این بخشنامه لغو شود و توزیع کپسول گاز به همان حالت اولیه باشد.

وی تصریح کرد: این مسئله سبب شد توزیع به روال سابق باشد و نیازی به ارائه کارت ملی و توزیع بر اساس سهمیه بندی نباشد که جا دارد از وزیر نفت بابت همکاری انجام شده تشکر کنم که تصمیم وی موجب شد مردم در زمستان امسال به زحمت نیفتند.

جباری تاکید کرد: اگر این مصوبه اجرا می‌شد واقعا مردم استان به دردسر می‌افتادند به همین دلیل بابت پوشش خوب خبری از دفتر خبرگزاری تسنیم در استان هرمزگان قدردانی می‌کنم./تسنیم

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20102
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. احسنت بر خبرگزاری تسنیم در استان هرمزگان که توان خوب این موضوع رو پیگری کردن ای کاش خبرگزاری های محلی مناطق آزاد هم با همین توان و سواد برای پیگری مشکلات مناطق آزاد فعالیت داشتند به عنوان مثال مالیات بر حقوق حقوق بگیران در مناطق آزاد که خیلی خیلی ضعیف دردست پیگیری رسانه ای است این نشان از ضعف رسانه های محلی مناطق آزاد دارد.