• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

نمایش اقتدار نیروهای بسیجی در رزمایش “الی بیت المقدس”برگزار خواهد شد

  • کد خبر : 2008
  • 16 آذر 1395 - 16:50

رزمایش الی بیت المقدس از روز پنجشنبه ۱۸ اذر ماه با حضور در مزار شهدای گمنام جزیره کیش و غبارروبی و احترام به مقام شامخ شهدا آغاز می شود

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از ایرنا ، سرگرد ابراهیم خادمی زاده روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه بسیج امروز به عنوان یک الگو در دنیا شناخته شده و کشورهای منطقه نیز ازآن الگوبرداری کرده اند اظهار داشت : ماموریت های که بسیج به نحو احسن انجام می دهد شاید ارتش های منظم از عهده انجام آن برنیایند.
وی با بیان اینکه رزمایش الی بیت المقدس از روز پنجشنبه ۱۸ اذر ماه با حضور در مزار شهدای گمنام جزیره کیش و غبارروبی و احترام به مقام شامخ شهدا آغاز می شود اظهار کرد :پس از این مراسم بسیجیان به محل رزمایش در منطقه باغو حرکت خواهند کرد.
سرگرد خادمی زاده تصریح کرد : نیروی های حاضر در منطقه رزمایش ضمن آشنا شدن با برنامه های رزمایش در کلاس های فرهنگی وآموزشی مقابله با نا آرامی و اعتشاشات ، مقابله با هلی برن دشمن و ضد هلی برن ، رزم شبانه و پیاده روی شرکت خواهند کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نمایش اقتدارو توانایی نیروهای مردمی در دفاع از کوی و برزن ، فراخوان یگانی وحفظ انسجام سازمانی، فعالیت جمعی ، ایجاد آمادگی عمومی، ارتقاء دفاع رزمی و امنیتی برای اجرای ماموریت های محوله را با توجه به تهدید های احتمالی دشمن را از اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد .
سرگرد خادمی زاده افزود: مرحله اصلی رزمایش الی بیت المقدس صبح جمعه با حضور مسئولین جزیره با صبحگاه نیروهای مستقر در منطقه رزمایش آغاز می شود و در ادامه رزمایش ساحلی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه پس از پایان رزمایش نیروهای بسیجی در نماز جمعه شرکت خواهند کرد گفت: این رزمایش در شش استان بصورت متمرکز انجام می شود.
این مقام نظامی به کمک های جزیره کیش به جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: این کمک ها با پشتیبانی مردم برای جبهه مقاومت انجام می شود که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است .

*اعزام کاروان دختران دانش آموزان به مناطق عملیاتی / برگزاری مراسم هفته وحدت به میزبانی سپاه کیش

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اعزام راهیان نور به مناطق جنگی وعملیاتی اشاره کرد و گفت: پایگاه مقاومت بسیج با همکاری آموزش و پرورش کیش ۲۳ آذر ماه جاری کاروان دختران را به مناطق جنگی اعزام خواهد کرد.
خادمی زاده به برگزاری مراسم هفته وحدت به میزبانی سپاه کیش اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور ائمه جمعه و جماعت تشیع و تسنن ،مسولان و فرماندهان نظامی و انتظامی انجام می شود که طی آن همایش وحدت را به نمایش خواهند گذاشت .

*بسیجیان در مباحث اعتقادی و معنویت افزایی پیش قدم هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش نیز در این نشست نقاط مثبت بسیج را روحیه ایثار ، مقاومت و معنویت عنوان کرد و گفت :اگر بسیج امروز حرف برای گفتن دارد و تفکر بسیجی را در کشورهای منطقه اشاعه داده به دلیل داشتن معنویت و روحیه حماسی است که توانسته آن را حفظ کند.
حجت الاسلام میثم فراشی افزود: بسیجیان در جزیره کیش نیز در مباحث اعتقادی و معنویت افزایی پیش قدم هستند .
وی تصریح کرد : با پشتیبانی و همیاری امام جمعه ،ائمه جماعات ،روحانیان در جزیره کیش بستر ها برای آشنایی جوانان با موارد دینی و اعتقادی در جزیره کیش فراهم است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش گفت: سپاه کیش در مباحث بصیرتی ، اعتقادی و آگاه سازی بسیجیان در مسائل سیاسی فعالیت خوبی دارد.
حجت الاسلام فراشی به فرا رسیدن روز دانشجو و تبریک این مناسبت گفت: علت نامگذاری ۱۶ آذر به سال ۱۳۳۲ باز می گردد که دانشجویان در آن زمان به حضور یکی از مسئولان امریکایی در کشوربه بهانه کودتای ۲۸ مرداد همان سال اعتراض کردند که منجر به شهادت سه تن از دانشجوبان شد.
وی فلسفه نامگذاری روز دانشجو را مبارزه با استکبار و امریکا عنوان کرد و گفت: برخی نمی خواهند علت اصلی این روز برای دانشجویان معلوم شود.
حجت الاسلام فراشی اظهارکرد : رهبر معظم انقلاب نیز بارها این موضوع که دانشجو باید در بطن جامعه باشد و در سیاست ورود کند و بحث بصیرت افزایی و پرچم روشنگری در دست دانشجوی متعهد انقلابی قرار بگیرد ، تاکید داشتند .
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کیش تصریح کرد : مدیریت جامعه به دست همین دانشجویان نسل جوان است که اگر روحیه انقلابی در آنان وجود نداشته باشد مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
رزمایش الی بیت المقدس در کیش روزهای ۱۸ و ۱۹ در منطقه باغو برگزار می شود .
نشست خبری رزمایش الی بیت المقدس امروز با حضور اصحاب رسانه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش برگزار شد.
۱۶ آذر ماه در تقویم ملی کشور به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2008
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.