• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کلاهبردار ۳۰۰ میلیاردی در کیش دستگیر شد

  • کد خبر : 20042
  • 14 مهر 1399 - 17:34
کلاهبردار ۳۰۰ میلیاردی در کیش دستگیر شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کشف و دستگیری متهم به یک فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در این جزیره خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی اصغر جمالی” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: شهروندی با مراجعه به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اعلام کرد برای اخذ تسهیلات ارزی با هدف سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به یکی از بانک های جزیره کیش مراجعه می کند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطر نشان کرد: این سرمایه گذار در رفت و آمدهای خود به بانک با فردی که خودش را کارشناس امور سرمایه گذاری معرفی می کند، آشنا می شود.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به ارائه ضمانت نامه است، گفت: این سرمایه گذار با حضور در دفترخانه اسناد رسمی، وکالت تام الاختیار سند یک قطعه زمین زراعی ۱۰ هکتاری به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و حساب بانکی خود را به عنوان ضمانت بانکی و انجام امو اداری در اختیار کلاهبردار قرار می دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کلاهبردار مورد نظر به بهانه های مختلف و با سوء استفاده از اطمینان مال باخته، رمزهای همراه و اینترنت بانک وی را  دریافت کرده است، افزود: سرمایه گذار پس از مدتی با پیامک غیرفعال شدن همراه بانک و اینترنت بانک مواجه و موضوع را به اطلاع کلاهبردار می رساند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش بیان داشت: کلاهبردار به سرمایه گذار اطمینان خاطر می دهد که برای جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی، دسترسی به اینترنت و همراه بانک را غیر فعال کرده و پس از واریز تسهیلات دوباره آن را فعال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبردار با سوء استفاده از اعتماد سرمایه گذار و جعل نامه سربرگ یکی از بانک ها پرینت حسابش را ارائه و از واریز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این حساب مطلع می کند، افزود: متهم همچنین ادعا می کند که توانسته حواله قدرت جذب ۲۰۰ میلیارد ریالی برای سرمایه گذاری در جزیره کیش را با حمایت از بانک مرکزی دریافت کند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه فرد مال باخته مدتی بعد هنگامی که به بانک مراجعه می کند، متوجه می شود اساساً وجهی به حسابش واریز نشده و به جعلی بودن پرینت حساب، نامه های ارائه شده و اعتماد بی جای خود به فرد کلاهبردار پی می برد، گفت: موضوع با حمایت دستگاه قضائی به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی کیش قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا متهم ممنوع الخروج و پس از اقدامات اطلاعاتی محل تردد و پاتوق کلاهبردار شناسایی که در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر می شود، افزود: در بررسی تکمیلی پرونده مشخص می شود که کلاهبردار علاوه بر قصد فروش زمین به بهانه های مختلف مبلغ یک میلیارد ریال نیز از مال باخته دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با بیان اینکه سند و وکالت نامه به شاکی عودت شده است، خاطر نشان کرد: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

این مقام انتظامی به کلیه سرمایه گذاران که تمایل به انجام فعالیت اقتصادی به صورت وکالتی در جزیره کیش دارند، هشدار داد که با شناخت کامل به افراد قابل اعتماد وکالت کاری داده و مراقب افراد کلاهبردار باشند.#

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20042
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.