• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

درخواست ۴۰ شرکت برای مشارکت در بورس بین الملل کیش

  • کد خبر : 19860
  • 22 شهریور 1399 - 17:42
درخواست ۴۰ شرکت برای مشارکت در بورس بین الملل کیش

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از ثبت درخواست ۴۰ شرکت برای مشارکت در بورس بین الملل کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، احمد جمالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: همه اقدامات اولیه و مستندات تهیه شده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده شورای عالی بورس، سرمایه اولیه برای تاسیس بورس بین الملل کیش، ۳۰ میلیون دلار است.

وی افزود: بر اساس تصمیم کمیته راهبری بورس بین الملل کیش، حداقل ۴۰ درصد سرمایه اولیه این بورس، به سرمایه گذاران خارجی داده شده و سرمایه گذاران داخلی می‌توانند در مابقی سرمایه مشارکت داشته باشند.

وی از ایجاد سایتی برای در اختیار عموم قرار دادن اطلاعات کافی درباره ویژگی‌ها و مشخصات بورس بین الملل کیش خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این سایت، این است که شرکت‌های دارای صلاحیت حضور در بورس بین الملل که شناسایی نشده اند، بتوانند درخواست خود را ارائه دهند و انحصاری در این موضوع ایجاد نشود.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه در اواخر سال ۹۷ هیأت وزیران به پیشنهاد شورای عالی بورس، آیین نامه تاسیس و راه اندازی بورس‌ها را در مناطق آزاد تجاری و صنعتی به استناد ماده ۲۹ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تصویب کرد افزود: اقدامات اولیه برای راه اندازی بورس به عنوان نخستین بورس بین الملل در منطقه آزاد کیش آغاز شد.

آقای جمالی به اقدامات اجرایی و تهیه مدارک و مستندات و نیز طرح عملیاتی برای تاسیس بورس بین الملل کیش اشاره کرد و گفت: با انتخاب مشاور، اقدامات اولیه برای تاسیس بورس انجام و در یک ماه گذشته موافقت اولیه سازمان بورس اوراق بهادار اخذ شد.

وی ترکیب سهامداران بورس بین الملل کیش را موضوع مهمی دانست و افزود: برای ترکیب سهامداران، کارگروه فرعی در ذیل کمیته راهبری بورس بین الملل کیش، تشکیل شد که این کمیته اقدام به شناسایی سهامداران باالقوه داخلی و خارجی کرد.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تا اواخر مهر امسال، فرایند شناسایی سهامداران داخلی و خارجی به اتمام می‌رسد و بسته کامل اقدامات انجام شده به شورای عالی بورس ارائه می‌شود.

آقای جمالی ابراز امیدواری کرد شورای عالی بورس، مانند بورس املاک و مستغلات که در زمان محدودی این بورس‌ها را تصویب کرد و اکنون عملیاتی شده، بورس بین الملل کیش را نیز تصویب کند تا اقدامات اجرایی آن در اوایل آبان آغاز شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی برای مشارکت در بورس بین الملل کیش، تقاضا داده اند گفت: حدود ۴۰ شرکت درخواست داده اند که در حال غربال کردن این شرکت‌ها بر اساس معیار‌های کمیته راهبری و کارگروه فرعی برای شناسایی سهامداران هستیم.

آقای جمالی افزود: سهامدارانی که در ترکیب سهامداران داخلی و خارجی قرار می‌گیرند باید صلاحیت مالی و فنی را از نظر سابقه کار در این حوزه و توان مالی را داشته باشند.

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه بورس بین الملل کیش، فرصت ارزنده و مناسب برای بازار سرمایه کشور است افزود: ما از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کنیم.

وی گفت: بر اساس آیین نامه مصوب هیات وزیران، تصمیم گیری نهایی درباره ترکیب سهامداران داخلی و خارجی، بر عهده شورای عالی بورس است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19860
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.