• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گردهمایی طلاسازان ایران وجهان درجزیره کیش

  • کد خبر : 1943
  • 14 آذر 1395 - 19:04

محمود بندرچی با اشاره به مساحت ۵ هزار مترمربعی فضای این نمایشگاه از حضور بالغ بر۸۰ شرکت ایرانی و خارجی در دومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز،بزرگ‌ترین رویداد طلایی کشور در روزهای پایانی هفته جاری در جزیره مرجانی کیش برپا می‌شود.

به گزارش بانک مردم، دومین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صنایع وابسته روزهای ۱۸ تا ۲۱ آذرماه امسال در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

مدیر عامل شرکت رستاک پادویژن، مجری برگزاری نمایشگاه در این‌باره اظهار داشت: در ۴ روز برگزاری نمایشگاه، سازندگان طلا و جواهر ایران و ۱۵ شرکت از کشورهای تایلند، ایتالیا، روسیه، ترکیه، لهستان و هند گردهم می‌آیند تا آخرین دستاوردها، تجربیات و طرح‌های خود را به نمایش گذاشته و زمینه همکاری‌های مشترک،‌ تجارت و تبادل تجربیات را فراهم آورند.

محمود بندرچی با اشاره به مساحت ۵ هزار مترمربعی فضای این نمایشگاه از حضور بالغ بر۸۰ شرکت ایرانی و خارجی در دومین نمایشگاه طلا و جواهر کیش خبر داد.

بندرچی انتخاب منطقه آزاد کیش را از مزیت‌های برگزاری این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: پتانسیل بالای کیش برای ایجاد منطقه تخصصی صادرات طلا و جواهر و انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک در این صنعت، چشم‌انداز روشنی را برای این صنف و صنعت و فعالان آن پیش‌رو قرار می‌دهد چراکه معافیت‌های مالیاتی ۲۵ ساله و ثبت صد درصدی شرکت به نام سرمایه‌گذار خارجی و … ازجمله امتیازات مهم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

مدیر عامل شرکت رستاک پادویژن هدف اصلی برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای طلا و جواهر در منطقه آزاد کیش را زمینه‌سازی برای تبدیل این جزیره به پایلوت منطقه جهت تولید و صادرات طلا با ایجاد کارگاه‌ها و کارخانجات مختلف و سپس مبدل کردن آن به «قلب طلا و جواهر» منطقه دانست.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره این نمایشگاه در آبان‌ماه ۱۳۹۴، رشد کمی و کیفی دوره دوم را نسبت به سال گذشته چشمگیر دانست و اضافه کرد: در نمایشگاه حاضر میزبان شرکت‌کنندگانی از گمرک، شورای عالی مناطق آزاد، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و تنی چند از نمایندگان مجلس خواهیم بود. بندرچی همچنین از حضور رؤسای صنف طلا و جواهر استان‌های مختلف کشور، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دست‌اندرکاران باسابقه و توانمند صنعت طلا و جواهر در افتتاحیه نمایشگاه خبر داد.

به‌گفته وی در حاشیه این نمایشگاه، ۲ همایش «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌روی توسعه صنعت طلا و جواهر ایران» به‌صورت پرسش و پاسخ با حضور مدیران دولتی و صنفی و همایش «بررسی پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش» با مشارکت منطقه آزاد تجاری کیش برگزار خواهد شد.

بندرچی، ‌ایجاد فضای مناسب تجاری میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی، معرفی جدیدترین تکنولوژی‌ها، ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات صنعت طلا، معرفی آخرین روش‌های‌های تولید طلا و جواهر، ارائه الگوهای تأمین مالی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و تبادل اطلاعات و ارتقای هماهنگی و همکاری میان دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت را از جمله اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر برشمرد.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صنایع وابسته از ۱۸ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵ در مرکز دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صنایع وابسته نیز از  ۱۲ تا ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۴ با حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی در کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1943
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.