• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

اگر می‌خواهید کسب وکاری راه بیاندازید یا آن را ارتقا دهید این مطلب را بخوانید

  • کد خبر : 19405
  • 03 مرداد 1399 - 6:15
اگر می‌خواهید کسب وکاری راه بیاندازید یا آن را ارتقا دهید این مطلب را بخوانید

مدیر صندوق کارآفرینی امید در جزیره کیش گفت: از سال ۹۲ تا کنون حدود ۵ میلیارد تومان وام برای کسب و کارهای کیشوندان داده‌ایم.

محمد اژدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کیشوندنیوز به تشریح فعالیت صندوق کارآفرینی امید در جزیره کیش پرداخت و گفت: این صندوق با هدف حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک با در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت که دارای تنفس می‌باشد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید همان صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع) است که از ادغام صندوق قرض‌الحسنه اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان در صندوق حمایت از فرصت‌های شعلی در سال ۸۵  ایجاد شد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید در جزیره کیش ادامه داد: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در سال ۹۳ صندوق مهر امام رضا(ع) به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام و به فعالیت خود ادامه داد.

وی در رابطه با وام‌های ارائه شده توسط این صندوق گفت: تسهیلات صندوق در چند بخش ارائه می‌شود که از جمله آنها شامل وام‌های مشاغل خانگی، وام خود اشتغالی و وام کارفرمایی است.

اژدری ادامه داد: وام مشاغل خانگی برای زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و کسانی که مدرک تحصیلی یا آموزشی دارند و می‌خواهند کسب و کاری را راه بیاندازد، داده می‌شود، سقف وام ۱۰ میلیون تومان و با کارمزد ۴درصد دوره تنفس سه ماهه است. افراد با دریافت این وام می‌توانند در خانه اشتغالزایی کنند.

وی افزود: وام‌های خود اشتغالی تا سقف ۳۰ میلیون تومان است، کارمزدآن هم ۴ درصد است و چهار ماه دوره تنفس دارد، برای کسی که بخواهد یک فعالیت اقتصادی را آغاز کند با تأیید صندوق این وام پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق امید اظهار داشت: وام کارفرمایی برای افرادی است که  دارای کسب و کاری هستند می‌خواهند بخش جدیدی به کار خود اضافه کنند، این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴درصد و با ۶ ماه دوره تنفس است.

وی عنوان کرد: یکسری وام‌ها هم بر اساس تفاهمنامه‌ای که با برخی سازمان‌ها انعقاد می‌کنیم پرداخت می‌شود. آن سازمان مبلغی در صندوق می‌گذارد و ما هم مبلغی می‌گذاریم و طبق تفاهم‌نامه وام با درصد پایین به پرسنل داده می‌شود.

اژدری گفت: وام‌هایی هم در قالب توسعه اشتغال روستایی و عشایری پرداخت می‌شود که الان خیلی فعال می‌باشد و تاکنون موفق بوده است.

وی از ارائه تسهیلات در قالب استفاده از دستگاه کارتخوان نیز عنوان کرد: دستگاه‌های کارتخوان به‌صورت سیار و ثابت داریم که اگر شخصی با این دستگاه‌ها کار کند و معدل آن به حد معینی برسد، می‌تواند تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴درصد دریاف کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید از طرح های سپرده‌گذاری “امید” و “همیار” به‌‌عنوان دو طرح دیگر در این صندوق یاد کرد و گفت: کارمزد این طرح‌ها ۴ درصد است، تسهیلات طرح امید تا سقف ۵۰ میلیون تومان استف سپرده‌گذاری حداقل بمدت ۶ ماه لازم است و بعد از ۶ ماه ۱۵۰ درصد مبلغ سپرده به‌صورت ۱۸ماهه پرداخت می‌شود، سپرده را می‌توان به‌عنوان ۵۰درصد ضمانت هم قبول کرد.

وی با عنوان این نکته که توقع یکسری حمایت‌ها را داریم، افزود: از سال ۹۲ در جزیره کیش حدود ۵ میلیارد تومان وام از این صندوق به کیشوندان پرداخت شده است، توانستیم تعداد ۹۸ وام ازدواج به میزان ۴۳۴ میلیون تومان بدهیم، شرایط دریافت وام ازدواج از طریق صندوق کارآفرینی امید بسیار راحت‌تر از بانک‌ها است.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19405
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام وقتتون بخیر همششششش دورغ محضه وام دادن اگه وام بدن به امثال ما جیبشون خالی میشه