• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نشست هم اندیشی شرکت های تولیدی محصولات آرایشی بهداشتی با رئیس سازمان غذا و دارو

  • کد خبر : 19216
  • 05 تیر 1399 - 2:21
نشست هم اندیشی شرکت های تولیدی محصولات آرایشی بهداشتی با رئیس سازمان غذا و دارو

شانه ساز شرکت های آرایشی بهداشتی که در کیش قرار دارند را توانمند دانست و اظهار نمود : پتانسیل بالا شرکت های دانش بنیان ، آرایشی بهداشتی و دارویی در کیش باعث شده که دیدگاهها نسبت به این شرکت ها تغییر کند .

به گزارش کیشوندنیوز ، عصر روز سه شنبه ۳ تیر جلسه هم اندیشی شرکت های تولیدی محصولات آرایشی بهداشتی با رئیس سازمان غذاودارو در سالن رازی مرکز همایشهای بین المللی خلیج فارس برگزار شد .
در این نشست محمدرضا شانه ساز جزیره کیش را دارای پتانسیل بالا در حوزه تولید محصولات سلامت محور دانست و از حمایت دولت خبر داد و گفت : با توجه به شعار سال ( جهش تولید ) ، دولت اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد و از همه مجریان دولتی خواسته که تولید را رسالت اصلی خود قرار دهند و موانع پیش رو تولید کنندگان را برطرف کنند .
امروز کشور در اوج تحریم ها قرار گرفته که با کمک تولیدکنندگان است می شود تحریم ها را شکست داد .
معاون وزیر بهداشت گفت : در سال ۹۷ ، ۳/۲ میلیارد دلار واردات دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم و ارز تقسیسی سال ۹۸ رقمی حدود ۳/۶میلیارد دلار بود که با سیاست های وزیر بهداشت و حمایت جدی از تولید ما حدود ۳ میلیارد دلار در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مصرف ارز داشتیم .
وی بیان کرد : ما در سال۹۸ تنها ۴۰٪ ارز تقسیسی را به واردات تجهیزات و داروهایی که در کشور تولید نمی شد و یا کمبود آنرا داشتیم اختصاص دادیم ولی این نسبت در سال ۹۷ عکس بود بیشتر واردات را داشتیم و تولید کمتر بود .
اتفاق خوب دیگری که در سال ۹۸ رقم خورد رشد صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در بورس بود که باعث شد سال را با سربلندی پشت سر بگذاریم . ‌
شانه ساز شرکت های آرایشی بهداشتی که در کیش قرار دارند را توانمند دانست و اظهار نمود : پتانسیل بالا شرکت های دانش بنیان ، آرایشی بهداشتی و دارویی در کیش باعث شده که دیدگاهها را تغییر دهد و دلگرمی بخش باشد چرا که بیشتر شرکت های دانش بنیان در کیش توانسته اند در تولید محصولات شبیه سازی شده صادرات به کشورهای اروپایی داشته ، بعضی از واردکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی اکنون خود تولیدکننده شده اند و شرکت های دارویی بخش مهمی از نیاز کشور به دارو را برطرف کنند .

معاون وزیر بهداشت گفت : بر اساس آمار و اطلاعات گمرکی که از سال های گذشته به دست آمده است ، بیشترین سهم کالاهای صادراتی ، محصولات سلامت محور (آرایشی ، بهداشتی) است که نشان می دهد مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش در این مسیر با هدف مشخص و درست قرار گرفته اند ، به این صورت که اگر بخواهیم ارزش افزوده بیشتری در کشور از محل صادرات ایجاد کنیم هدف گذاری باید روی محصولاتی باشد که ارزآوری بیشتری برای کشور داشته باشد .
دکتر شانه ساز محصولات سلامت محور را دارای اهمیت استراتژیک دانست و بیان کرد :بحثی دیگری که دارای اهمیت می باشد مسئله استراتژیکی محصولات بهداشتی است.
البته نه از این بُعد که اگر نتوانیم تولید کنیم کشور به چالش کشیده می شود ، که اگر بعد از انقلاب در حوزه داروسازی ، زیرساختهای تولید دارویی ایجاد نشده بود حتما از این ناحیه ضربات سختی را اکنون متحمل می شدیم ، بلکه توان صادرات در حوزه بهداشتی در شرایطی که اروپا و آمریکا در چالش غذایی و دارویی قرار دارد برای ما مسئله مهم می باشد .
وی بعد از تولید ، سلامت و کیفیت مواد را نکته مهم دانست که باعث شده سازمان های غذایی و دارویی بسیاری توسعه پیدا کنند و در این مسیر سرمایه گذاری جدی داشته باشند .

محمد رضا شانه ساز موضوع کیفیت را نکته ای قابل توجه در زمینه صادرات دانست که اگر این نکته رعایت شود توان صادرات بیشتری داریم و در مقابل دیگر کشورها نمی توانند محصولات بی کیفیت خود را به ما صادر کنند .
وی در پایان به رونمایی شناسه کالا اشاره کرد و گفت : اگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، از سامانه شناسه کالا رونمایی می کند ، برای حفاظت تولیدکننده در کنار سلامت مصرف کننده و بحث اقتصادی تولید کننده است که باید به آن توجه داشت .

مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست بیان کرد : سازمان منطقه آزاد سرمایه ، سرمایه گذاران را سرمایه ملی می داند و تمام تلاش رو می کنیم در حداقل زمان بیشترین بهره برداری را کنیم و سازمان به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خود را موظف می داند که از تولید کنندگان و فعالین اقتصادی حمایت کند .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19216
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.