• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

قیمت زمین عامل اصلی افزایش قیمت مسکن در کیش نیست

  • کد خبر : 19205
  • 04 تیر 1399 - 2:57
قیمت زمین عامل اصلی افزایش قیمت مسکن در کیش نیست

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد، افزایش قیمت زمین در کیش را عامل اصلی افزایش قیمت مسکن در جزیره ندانست و گفت: افزایش قیمت سراسری مسکن در کشور نیز روی قیمت مسکن در جزیره نیز تاثیر گذاشته است.

به گزارش کیشوند نیوز، معراج نادری فصیح با اشاره به این که سازمان منطقه آزاد بنای ارتزاق از محل زمین را ندارد به ایرنا گفت: سازمان به عنوان متولی جزیره‌ای که گردشگر محور است، ملزم به فراهم کردن شرایطی است که برای سرمایه‌گذاری جذاب باشد و پایین آوردن قیمت زمین راه ایجاد چنین جذابیتی نیست. بلکه علم اقتصاد نشان می‌دهد در افزایش قیمت مسکن، افزایش قیمت زمین و مصالح و مواد اولیه مانند فولاد و…..یکی از عوامل است و تورم و میزان عرضه و تقاضای حاکم،‌ فشار نقدینگی به مراتب تاثیر بیشتری در این رابطه دارند. همان عواملی که باعث افزایش قیمت مسکن در تهران،‌ اصفهان،‌ همدان و سایر شهرها می‌شود در کیش هم تاثیرگذار است.

او با اشاره به فاصله معنادار قیمت زمین و آپارتمان در جزیره کیش اظهار داشت: در حالی که قیمت زمین از متری ۲ میلیون شروع می‌شود و تا ۴-۵ میلیون می‌رسد اما شاهدیم که قیمت آپارتمان در همین محدوده از ۱۳ میلیون تا ۴۰ و حتی ۵۰ میلیون در نوسان است.

نادری این تفاوت قیمتی را ناشی از نقش واسطه‌ها دانست و اضافه کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران زمین‌ها را از واسطه‌ها می‌خرند. قطعا دلال‌ها در رونق هر بازاری موثرند اما اگر خوب تنظیم نشوند، می‌توانند اثر مخرب داشته باشند.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد در ادامه، حاشیه سود سرمایه‌گذاری در جزیره را بالا دانست و افزود: به علت افزایش قیمت‌هایی که در حوزه مسکن ایجاد می‌شود،‌ سرمایه‌گذار سود بالایی کسب می‌کند بنابراین دلیلی بر انتقال سرمایه‌اش به کشور دیگری مثل ترکیه وجود ندارد مگر این که این اتفاق به دلایل دیگری از جمله اخذ اقامت رخ دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19205
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.