• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افزایش ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با یک اقدام جهادی در کیش

  • کد خبر : 19169
  • 27 خرداد 1399 - 17:59
افزایش ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری با یک اقدام جهادی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با یک اقدام جهادی موفق شدیم فیبر نوری را از ۵ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر در کیش افزایش دهیم.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل منطقه آزاد کیش، با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، سردار محسن ساسانی معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور و اعضای این شورا صبح سه شنبه ۲۷ خرداد در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

غلامحسین مظفری از افزایش ۱۰۰ کیلومتری فیبر نوری در کیش خبر داد و گفت: این اقدام جهادی ضمن این که مورد توجه محمدجواد جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور قرار گرفت می توان این منطقه را به عنوان پایلوت عملیاتی برای انجام اقدامات مهم در کشور معرفی کرد.  

مظفری شورای پدافند غیرعامل را از اساسی ترین موضوعات منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: این جلسه می تواند آغازگر حرکتی به منظور ایجاد آرامش و آسایش برای عموم مردم جزیره کیش باشد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که در سنوات گذشته در جزیره کیش صورت گرفته است گفت: به دلیل اهمیت طرح جامع پدافند غیر عامل کیش، پیگیری های ویژه ای در خصوص: ساختارهای مورد نیاز، تجهیزات، آموزش ها و برگزاری رزمایش و مانور در این منطقه انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ضرورت برقراری امنیت در کیش را یکی از اصلی ترین موضوعات پدافند غیرعامل عنوان کرد و اظهار داشت: با انجام پروژه های عملیاتی ۳۰ هزار میلیارد تومانی، علاوه بر فراهم نمودن زیرساخت ها باید در شرایط خاص نیز جایگزین هایی را در نظر گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: برخی از فعالیت هایی که در جزیره کیش به هر دلیل متوقف شده بود از نو فعال کردیم و پروژه ترمینال فرودگاه کیش با یک وقفه سه ساله دوباره راه اندازی شد و با تامین منابع و سفارش بیش از ۹۰ درصد تجهیزات، این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده تا ۲۲ بهمن به بهره برداری خواهد رسید.

غلامحسین مظفری خاطر نشان کرد: قرارداد لایروبی اسکله  ۳۵ هزار تنی و استحصال یک زمین ۶۰هکتاری در جزیره کیش و همچنین تصفیه خانه جزیره با برآورد دوره ۲۵ ساله از ظرفیت هایی تعریف شده در این منطقه است.

مظفری استقرار دانشگاه های برتر در مرکز نوآوری کیش را یکی از ظرفیت های کم نظیر در کشور عنوان کرد و افزود: در راستای ارائه خدمات نفت و گاز به شرکت های متقاضی در دنیا، چهار کشور”سوئد، نروژ، آمریکا و ایران” به این دانش و تکنولوژی دست یافتند، به همین منظور برای ارتقای علمی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه؛ شرکت های دانش بنیان در تیر ماه سال جاری با حضور رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

در ادامه این جلسه سردار محسن ساسانی معاون زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت از زیرساختی، طرح پایدار سازی سامانه ها، سیستم های اداره امور در سطح جزیره، طرح حفاظت از مردم، طرح پاسخ به حوادث و شرایط اضطراری را به عنوان ۵ طرح عملیاتی در این حوزه بر شمرد و گفت: باید آمادگی مقابله با سرعت بازگشت به حالت اولیه داشته باشیم که حادثه ما را دچار پیامدهای آبشاری و زنجیره ای نکند.

محسن ساسانی ارتقای آمادگی برای مقابله با حادثه های طبیعی و غیر طبیعی را ۵ گام اساسی” سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین، رزمایش و مانور” عنوان کرد و گفت: برای این که تمام این واحد ها به صورت هماهنگ در کنار هم کار کنند ضمن تجهیز و فراگیری آموزش های مورد نیاز تمرین، رزمایش و مانور به صورت نوبه ای باید انجام شود تا ارتقای آمادگی ها به حد مطلوب برسد.

گفتنی است در نخستین شورای پدافند غیرعامل منطقه آزاد کیش توسعه زیر ساخت های شهری برای دوره ۲۵ ساله با اطمینان ساماندهی و سازماندهی، انرژی، آب و برق کیش، تهدیدات سایبری، عوامل بازدارندگی و ساماندهی نخاله های شهری از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19169
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.