• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نفوذ “بانکی ها” در کیش / مرتضی بانک کِی بازنشسته می‌شود؟

  • کد خبر : 18980
  • 30 اردیبهشت 1399 - 0:18
نفوذ “بانکی ها” در کیش / مرتضی بانک کِی بازنشسته می‌شود؟

خبرگزاری فارس در گزارشی به بررسی وضعیت مناطق آزاد پرداخت که در بخشی از این گزارش دو انتصاب‌ جدید از بستگان مرتضی بانک در این منطقه آزاد را رونمایی کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، در گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده، وضعیت مناطق آزاد قشم و کیش مورد بررسی قرار داده شده که در بخشی از این گزارش دو انتصاب‌ جدید از بستگان مرتضی بانک در کیش را رونمایی می کند.

این خبرگزاری انتصاب ژن های خوب را نشان دهنده نگاه به مناطق آزاد به عنوان یک حیاط خلوت می داند و می نویسد:

“شاید این جمله را بارها شنیده باشیم که مناطق آزاد حیاط خلوت دولت‌ها هستند، جمله‌ای که شاید خیلی هم بی‌راه نباشد. ایالتی اداره شدن و تک بعدی بودن قدرت اجرایی در مناطق آزاد هرچند مزایایی دارد اما، تبدیل شدن به حیات خلوط دولت‌ها را نیز به همراه دارد.

گرچه با انتقال دبیرخانه مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و دارایی انتظار می‌رفت نظارت بر این مناطق بیشتر شود، اما صرفا به نزول یک پله‌ای جایگاه این دبیرخانه و دور شدن آن از نهاد ریاست جمهوری منجر شد.

انتصاب و سپردن مسئولیت به ژن‌های خوب‌ از جمله «سعیده مهرعلیزاده» و «محمدرضا عارف» و… در چند ماهه اخیر در کیش بعد از انتقال دبیرخانه به وزارت اقتصاد صورت گرفته است. آقای بانک شاید تنها کسی باشد که از این انتقال مسرور است.

عضویت «اصغر بانک» در هیئت مدیره هواپیمایی کیش و انتصاب «مهدی نجاری» یکی از بستگان نزدیکش به ‌عنوان مدیرعامل شرکت تله کیش از جمله فعالیت‌های آقای «بانک» به عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی کشور در این منطقه است.

جای سوال است «مرتضی بانک» با ۶۵ سال سن و حدود ۴۰ سال سابقه اجرایی چگونه باید بازنشسته شود و دست از مناطق آزاد بکشد؟”

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18980
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آقای بانک و همکاران ایشان در دبیرخانه مناطق آزاد از زمین های موجود در منطقه آزاد چابهار هم نگذشته اند و مصوبه ای به نفع خود گذرانده اند که از سهمیه زمین در منطقه آزاد چابهار بهره مند شوند.

  2. ممنون از خبر خوبتون از سایت خبری ماهم دیدن کنیدhttp://safireaflak.ir/