• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

امام جمعه کیش: دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاسی کاری نکند و سیاست را بشناسد

  • کد خبر : 1896
  • 12 آذر 1395 - 19:03

امام جمعه کیش گفت: دانشجو باید دنیای امروز خود را به خوبی بشناسد و برای این شناخت باید هم دشمن شناس قوی و هم دوست شناس خوبی باشد.

به گزارش خبرگزاری کیشوندنیوز وبه نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نمازجمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی شهادت امام حسن عسگری(ع) را به پیروان امامت و ولایت تسلیت و آغاز امامت ولایت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) را به همه مسلمانان تبریک گفت.
خطیب جمعه کیش به فرا رسیدن ۱۶ آذر ماه روز دانشجو اشاره کرد و افزود : این روز بسیار ارزشمند است و دانشگاه ها بدانند که بخش قابل توجه نگاه مردم به دانشگاه ها است و در بخش اجرایی کشور را باید پوشش دهند.
وی تصریح کرد : نگاه به دانشگاه زمانی می تواند محصول خوبی داشته باشد که دانشجویان به چند نکته مهم توجه داشته باشند.
حجت الاسلام علیدادی گفت: دانشجو باید در رشته خود متخصص شود و مدرک خود را زحمت و تلاش و مطالعه زیاد بدست آورد .
وی با بیان اینکه دانشجو باید دنیای امروز خود را به خوبی بشناسد اظهار کرد : برای این شناخت باید هم دشمن شناس قوی و هم دوست شناس خوبی باشد.
امام جمعه کیش گفت: دانشجو باید سیاسی به معنی واقعی کلمه باشد و سیاسی کاری نکند اما سیاست را بشناسد.
خطیب جمعه کیش به فلسفه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: استکباری که دیروز دانشجویان را شهید کرد امروز در صحنه های مختلف علیه پیشرفت این کشور تلاش می کند ، دشمن سعی دارد تا توسعه جمهوری اسلامی را متوقف کند تا در میدان های مختلف با ضعف و سستی روبرو شود.
حجت الاسلام علیدادی خاطر نشان کرد : دانشجویان باید رسالت امروز و آینده خود را بدانند و دانشگاهی که رسالت خود را به خوبی بشناسد و متخصص در حوزه های مختلف باشد ، دانشگاهی است که کشور را ار تفاء می بخشد و مرکز علمی است که مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود.
امام جمعه کیش یکی دیگر از مناسبت ها در هفته جاری را معرفی عراق به عنوان آغاز گر جنگ تحمیلی بیان کرد و گفت: بعد از تحمل سالها جنگ ، کشور تهدید شد و در راه دفاع از میهن اسلامی و مرزها جوانان زیادی را از دست دادیم ، در بسیاری از عملیات ها دشمن را به عقب رانیدم و به دنیا ثابت کردیم که برحق هستیم و عراق کشوری متجاوز است.
به گزارش ایرنا ، وی گفت: این معرفی دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی بود که مجامع بین المللی عراق را متجاوز اعلام کردند اما این تصمیم و اعلام خیلی دیر انجام شد .
خطیب جمعه کیش اظهار کرد : همان مساله امروز در سوریه و عراق و در جبهه مقاومت اتفاق می افتد و پیروزی در جبهه مقاومت رقم خواهد خورد .
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از سخنان خود تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ را یکی از قوانین مترقی و بی نظیر در دنیای امروز عنوان کرد .
حجت الاسلام علیدادی به روز جهانی معلولان و بیمه اشاره کرد و گفت: هر کسی وظیفه دارد تا نسبت به همنوعان خود به هر اندازه که می تواند کمک کند.
وی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد بیمه ها تمام هزینه ها را پوشش دهند .
امام جمعه کیش در ادامه از تلاشهای دولت در بخش بهداشت که کارهای ارزشمندی انجام شده است تقدیر کرد.
امام جمعه کیش به دیدگاه قران در مورد هوا و هوس اشاره کرد و گفت: این دو سبب سرپیچی انسان از فرمان خداوند و خروج از دین می شود.
وی تصریح کرد : هواپرستی سبب کفر ورزی و بی ایمانی می شود و کسانی که به دنبال امور مادی و نفسانی هستند قیامت را منکر می شوند اگر چه به ظاهر مسلمان هستند اما در عالم واقع مسلمان نیستند .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1896
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.