• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش با گروه خدمات بازار سرمایه “سهم آشنا”

  • کد خبر : 18780
  • 04 اردیبهشت 1399 - 16:58
تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش با گروه خدمات بازار سرمایه “سهم آشنا”

با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا یکی از مجموعه های فعال در حوزه بازار سرمایه در سطح کشور؛ تامین مالی چندین هزار تومانی، برای کمک به سرمایه گذاران در منطقه آزاد کیش را آغاز کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش با گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا عصر چهارشنبه با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و علی مقدس زاده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش،  مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا  در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد. 

 بر اساس این تفاهمنامه، گروه خدمات بازار سرمایه ، در زمینه های تخصصی تامین مالی، انتشار اوراق بهادار، استفاده از ظرفیتهای تامین مالی، ارائه خدمات مشاور مالی به سرمایه گذاران، متقاضیان و کیشوندان، و آشنایی با بازار سرمایه با منطقه آزاد همکاری و خدمات لازم را ارائه خواهد.

شهریار شهمیری مدیرعامل شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا نیز در این مراسم با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه گام بلندی در توسعه و بهره مندی همه فعالان اقتصادی از خدمات بازار سرمایه است؛ گفت: این شرکت در سه محور اصلی در ارائه خدمات تخصیص تامین مالی، مشاوره تامین مالی و مشاوره سرمایه گذاری فعالیت می کند.

ناصر آخوندی، معاون توسعه مدیریت کیش نیز  با بیان اینکه با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اواخر سال ۹۸ تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه در دستور کار این سازمان قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه تامین مالی از بازار سرمایه پیشتاز است،افزود: اتصال بخش خصوصی جزیره کیش به بازار سرمایه از جمله اهداف عالیه سازمان است، البته در این خصوص گام های اولیه برداشته شده ولی در مقایسه با بورس های دنیا خیلی فاصله داریم.

آخوندی تاکید کرد: جزیره کیش با دارا بودن ۳۴۰ کارخانه که سود آوری قابل توجهی دارند، می تواند با پذیرش در بازار سرمایه نسبت به تامین مالی مناسب و اجرای طرحهای مختلف اقدام کند.

برنامه ریزی برای عبور از رکود فعلی و جهش اقتصادی در دوران پسا کرونا

غلامحسین مظفری در جریان امضای تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال”جهش تولید”از سوی رهبرمعظم  انقلاب افزود: گرچه به علت شیوع بیماری کرونا رکودی غیر قابل پیش بینی را تحمل می کنیم اما این دوران به بازشناسی و بهره وری ازفرصتها کمک کرده لذا با شناخت بیشتر این فرصتها می توانیم ار بحران فعلی عبور کنیم و با استفاده از توانمندی های بازار سرمایه،  شاهد جهش اقتصادی در کیش باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حجم پروژه های بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی جزیره کیش با تجربه و توانایی که درحوزه سرمایه گذاری دارد می تواند با بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی و استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه بازار سرمایه شاهد رشد و بالندگی باشد.

 مظفری تامین منابع مالی را در رونق کسب و کار و اجرای طرحهای مختلف امری مهم توصیف کرد و افرود: در شرایطی که برای استفاده از منابع مالی خارجی با محدویتهای جدی مواجه هستیم، باید برای استفاده از منابع داخلی و سرمایه های سرگردان داخلی برنامه ریزی کنیم و در این زمینه بازار سرمایه، فرصتی استثنایی است .

وی با اشاره به تدابیر و برنامه ریزی های انجام شده در قالب پسا کرونا در جزیره کیش اظهار داشت: در این زمینه علاوه بر بهره مندی از منابع موجود کشور، از بازار سرمایه نیز برای تقویت بخش تولید و سرمایه گذاری در جزیره کیش استفاده خواهیم کرد.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای پیشبرد پروژه ترمینال فرودگاه بین المللی کیش از منابع اوراق صکوک استفاده شد،خاطر نشان کرد: در سال جاری با پیش بینی هایی که صورت گرفته است قصد داریم برای حمایت از سرمایه گذاران و انجام پروژه های زیر ساختی در جزیره کیش از بازار سرمایه استفاده کنیم.

مدیریت یکپارچه بخش خصوصی و دولتی برای جهش تولید

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود، با اشاره به نقش، اهمیت و تخصص بخش خصوصی؛  بهره وری از مدیریت یکپارچه بخش خصوصی و دولتی را از جمله سیاستگذارهای منطقه آزاد کیش و  راهکارهای موثر عبور از بحران فعلی و تحرک در بخشهای مختلف برشمرد.

 مظفری با تاکید بر ضرورت تقویت سیستم های مشاوره ای در سیاستگذاریهای جهش تولید افزود: سازمان منطقه آزاد کیش به این نتیجه رسیده است باید مشاوری قوی برای ورود به بازار سرمایه و بهره وری از سرمایه های سرگردان در کشور باشد. 

-مدیرعامل منطقه آزاد کیش از امضای تفاهمنامه با گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا به عنوان گام آغازین برای ورود بازار سرمایه به کیش یاد و  اظهار امیدواری کرد که این تفاهمنامه هرچه سریعتر  عملی شود و بخش خصوصی و توانمند جزیره بطور جدی خود را برای ورود به این بازار آماده کند.

 غلامحسین مظفری از  انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، تاسیس صندوق زمین و مسکن،  و صندوق نیکوکاری کیش هریک با سرمایه ۱۰۰۰میلیارد تومان به عنوان برنامه های در دست اقدام منطقه آزاد کیش برای تامین نیازهای ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و رشد و توسعه جزیره نام برد. 

وی گفت: صندوق زمین و مسکن یکی از ابزارهای تامین مالی مناسب برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ساخت و ساز است که در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

 او گفت: صندوق هایی با درآمد ثابت که به جذب منابع ریز کیشوندان با تضمین سود قابل توجه اقدام خواهد کرد، ابزاری مناسب برای افزایش بازدهی دارایی مردم است که پس از تجمیع می تواند ارقام بزرگی را به پروژه های کیش تزریق کند./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18780
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.