• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

دو موج «بارشی» در راه «هرمزگان»

  • کد خبر : 18671
  • 24 فروردین 1399 - 20:18
دو موج «بارشی» در راه «هرمزگان»

آسمان هرمزگان از آخر وقت امروز یک‌شنبه تا پایان هفته بارانی است.

به گزارش کیشوندنیوز، کیانوش عارفی معاون فنی سازمان هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: طی امروز یکشنبه ۲۴ فروردین، برای استان افزایش و گذر ابر و برروی مناطق دریایی، وزش بادهای جنوب شرقی پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: توصیه می‌شود تردد شناورها به ویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط صورت پذیرد.

معاون هواشناسی هرمزگان ادامه داد: از اواخر وقت امشب و طی روز دوشنبه ۲۵ فروردین، تحت تاثیر سامانه بارشی از مناطق غربی استان و جزایر کیش و لاوان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ آغاز خواهد شد و به تدریج تا ساعات بعد از ظهر و شب سایر نقاط استان را نیز در برخواهد گرفت.

عارفی عنوان کرد: عمده بارش‌های این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان پیش بینی می‌شود که ضمن افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد، احتمال آب گرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در  مناطق یادشده دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به حجم بیشتر بارش طی روز دوشنبه در استان‌های همجوار توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی به ویژه در مناطق غربی و شمالی استان خودداری و با توجه به بروز صاعقه از صعود به مناطق مرتفع نیز اجتناب شود.

عارفی اضافه کرد: روز سه شنبه بارش چندانی در سطح استان نخواهیم داشت اما سامانه ی بارشی دیگری طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان نفوذ و فعالیت خواهد کرد.

معاون هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: از نظر دمایی در این مدت کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه پیش بینی می‌شود و در صورت تغییراحتمالی در الگوهای هواشناسی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18671
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.