• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

برگزاری هشتاد و هشتمین جلسه شورای اداری

  • کد خبر : 18128
  • 19 بهمن 1398 - 16:21
برگزاری هشتاد و هشتمین جلسه شورای اداری

ممنوعیت صدور مجوز‌های تجاری، ساخت مسکن برای بومیان، اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان نخبه بومی، طلب ۵۱۰ میلیارد ریالی آب و برق، رفع ۸۰ درصدی مشکل آبگرفتگی معابر و اعطای اسناد غرفه‌های تجاری از مهمترین خبر‌های شورای اداری کیش بود.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کیش، امام جمعه کیش با تبریک یوم الله ۲۲ بهمن و همچنین لزوم حضور گسترده مردم درانتخابات مجلس شورای اسلامی، در این جلسه با تشریح نقش محوری امام خمینی (ره) به عنوان مهمترین عامل در پیروئزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از صفات بارز امام خمینی قائد بودن ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده قائد بودن را به معنای پیشگام بودن و در خط مقدم بودن بیان کرد و افزود: امام خمینی (ره)  همواره خود آغاز گر سخنرانی ها، افشاگری ها، اعلامیه ها و حتی شهید دادن در راه ارمان های اسلام بود و رهبر معظم انقلاب هم هم اکنون در مسیر معمارکبیر انقلاب گام نهاده و ملت ایران را به سمت قله های پیشرفت و سعادت هدایت می کنند.

وی تاکید کرد: این ویژگی بارز امام و رهبری باید سرحوله کار مدیران قرار گیرد تا با کاری جهادی مشکلات کشور برطرف و مسیر توسعه هموار شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در جلسه با بیان مسیر سخت دست یابی کشورمان به افتخارات مختلف و تقدیم بیش از ۲۳۰ هزار شهید گفت: برای کیش و سرعت در توسعه آن برنامه ای سه ساله را طرح ریزی کرده ایم که باید به آنها دست پیدا کنیم.

غلامحسین مظفری با بیان اینکه ۱۵۴ پروژه متعدد کیش دوباره فعال شده اند از اهدای سند به صاحبان غرفه های مراکز تجاری کیش خبر داد و گفت: یکی از موارد مغفول مانده در کیش استفاده سرمایه گذاران و شرکت های کیش از ظرفیت های برپایی نمایشگاه های در کیش است که باید از انها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی تاکید کرد در جزیره ۳۳ مکان مختلف فرسوده و به حال خود رها شده که باید با برنامه ریزی تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری کیش و لزوم حضور دانشگا های مختلف برای بهره مندی از ظرفیت های مختلف آن گفت: درصدد هستیم برای دانش آموزان  نخبه بومی کیش که تمکن مالی ندارند با اعطای بورس تحصیلی به آنها، زمینه ادامه تحصیلشان را در دانشگاه های کیش فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اعطای هرگونه مجوز ساخت و ساز تجاری در جزیره ممنوع شده است و باید فضا را در اختیار فعالیت های گردشگری و فرهنگی قرار دهیم افزود: طرح های مختلفی برای خانه دار شدن کارکنان، شاغلان در کیش و به ویژه بومیان جزیره داریم  و برای بومیانی هم که مشکل مسکن دارند باید برنامه ریزی جدی شود.

مظفری اشاره ای هم به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در جزیره کرد و گفت: در بودجه سال آینده باید برنامه ریزی شود تا با تسهیلات ویژه این افراد توانمد شوند.

در ادامه این جلسه رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با تشریح ابعاد مختلف ویروس کرونا  از برنامه ریزی و اجرای طرح های شناسایی و پیشگیری از این ویروس در مبادی ورودی  جزیره خبر داد.

پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تشریح ۳۳ برنامه در حال اجرا در جزیره در خصوص دهه مبارک فجر به موضوع دیگری هم پرداخت و گفت: شرکت آب و برق کیش بیش از ۵۹۰ میلیارد ریال طلب از شرکت ها و نهادهای مختلف جزیره دارد که برای بهسازی وضعیت خود نیازمند جدی تسویه حساب توسط ارگان ای بدهکار است.

مقدس زاده مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره هم با تشریح فعالیت های متعدد برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی گفت: تا نیمه اسفند امسال با پیشرفت طرح های در دست اجرا بیش از ۸۰ درصد مشکل آبگرفتگی های خیابان ها و معابر کیش  حل می شود.

در ادامه این جلسه ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، شرف بافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش  و بالاخره علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه ها به تشریح آخرین عملکرد خود در حوزه فراهم سازی امکانات برای برگزاری نوروز ۹۹ پرداختند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18128
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.