• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پارک علم و فن آوری در کیش راه‌اندازی خواهد شد

  • کد خبر : 178
  • 12 مهر 1394 - 23:25
پارک علم و فن آوری در کیش راه‌اندازی خواهد شد

رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی پارک علم و فن آوری در آینده‌ای نزدیک در پردیس بین الملل کیش خبر داد. محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در نشستی با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر ادامه همکاری های دوسویه دانشگاه تهران و منطقه آزاد کیش به توسعه فعالیت‌های بین المللی و برگزاری دوره‌های مشترک این […]

رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی پارک علم و فن آوری در آینده‌ای نزدیک در پردیس بین الملل کیش خبر داد.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در نشستی با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تاکید بر ادامه همکاری های دوسویه دانشگاه تهران و منطقه آزاد کیش به توسعه فعالیت‌های بین المللی و برگزاری دوره‌های مشترک این دانشگاه اشاره کرد و گفت : راه اندازی پارک علم و فن آوری در کیش یک دروازه بزرگ بین المللی بین دانشگاه و جامعه است و آینده روشنی را در کیش رقم خواهد زد و فعالیت های منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی در خصوص افزایش رشته های مرتبط با حوزه انرژی در کیش گفت: دانشگاه تهران با چندین موسسه در زمینه انرژی همکاری می کند که رشته های مرتبط با این حوزه در واحد پردیس بین الملل کیش افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس دانشگاه تهران پیش بینی ها برای جذب دانشجو در این دانشگاه را ۵ هزار دانشجو اعلام کرد وافزود:افزایش پذیرش دانشجوی خارجی و افزایش کیفیت آموزشی و پژوهشی از مهم ترین اهداف این دانشگاه در جزیره کیش است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بازارهای خوب منطقه آسیای میانه، عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جذب دانشجو گفت: می‌توان از این ظرفیت ها برای فعال تر کردن بخش گردشگری علمی و جذب هر چه بیشتر دانشجو در کیش استفاده کرد.
علی اصغر مونسان با اشاره به ظرفیت های کیش در بخش برگزاری همایش های بین المللی گفت: سالن خلیخ فارس مرکز همایش های بین المللی با ظرفیت هفتصد و پنجاه نفر و سالن های جانبی هر کدام با ظرفیت یکصد و بیست نفر و همچنین فضاهای مناسب برای تشکیل کارگروه ها ی علمی ظرفیت مناسبی را برای برگزاری همایش های علمی داخلی و خارجی در کیش ایجاد کرده است.
وی همچنین نیاز نداشتن مسافران به روادید برای ورود به جزیره کیش، ورود و خروج نامحدود ارز، ثبت مالکیت صد در صدی شرکت های خارجی، معافیت ۲۰ ساله مالیاتی و گمرکی را از مهم ترین ظرفیت های کیش در بخش جذب شرکت های خارجی، داخلی و توریسم علمی برشمرد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد با اشاره به حمایت های دولت از شرکت های دانش بنیان افزود:ظرفیت های بالایی در زمینه انرژی و محیط زیست درمنطقه وجود دارد و کیش می تواند بستر مناسبی برای همکاریهای علمی وصنعتی در کشور باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=178
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.