• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

اختلاف نظرهای فنی، علت تأخیر بهسازی سالن اسکواش

  • کد خبر : 17722
  • 11 دی 1398 - 0:08
اختلاف نظرهای فنی، علت تأخیر بهسازی سالن اسکواش

سرپرست مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: قرار بود کل مجموعه ورزشی المپیک بهسازی شود و مقرر شد در ابتدا سالن اسکواش آغاز شود، ولی یکسری اختلاف نظرهای فنی مهندسی به‌وجود آمد و کار خوابید.

اسکواش رشته اول ورزش جزیره کیش محسوب می‌شود که طی این دو سال به‌دلیل نبود سالن تمرینی، این رشته ورزشی در جزیره حذف شده و ورزشکاران این رشته که بعضاً از ملی پوشان کشور هستند شرایط سختی را می‌گذرانند و باید در شهرهای دیگر تمرینات خود را دنبال کنند و یا به‌دنبال ورزش دیگری باشند.

بدین منظور محمدتقی امیری خراسانی سرپرست مؤسسه ورزش و تفریحات سالم کیش در رابطه با آخرین وضعیت سالن اسکواش جزیره عنوان کرد: چند سال قبل قرار بود بهسازی در کل مجموعه ورزشی المپیک شروع شود، بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته شد و مقرر شد در ابتدا بهسازی سالن اسکواش آغاز شود.

وی افزود: بهسازی سالن اسکواش را شروع کردند ولی یکسری اختلاف نظرهای فنی مهندسی که به‌وجود آمد و متأسفانه کار خوابید، مسئولان مربوطه در سازمان منطقه آزاد کیش و پیمانکار به‌دنبال این بودند که این اختلاف نظرها را رفع کنند، اما بالاخره هیچ تفاهمی صورت نگرفت و مسأله کش دار شد تا اینکه الان حدود دو سال است که بهسازی سالن اسکواش به طول انجامیده است.

امیری خراسانی که از تیرماه امسال عهده‌دار مسئولیت ورزش کیش شده است، گفت: از اوایل حضورم در ورزش کیش جلسات بسیاری برای رفع این مشکل برگزار کردیم، بهسازی این مجموعه اسماً برعهده موسسه ورزش و تفریحات سالم است ولی در خیلی از وظایف هیچ قدرت اجرایی نداریم.

وی ادامه داد: اگر جایی بود که لازم می‌شد آستین را بالا بزنم و خودم وارد شوم، مثل همین زمین فوتبال ساحلی، این کار را می‌کردم، ولی این موضوع چون درگیر مسیر شکل گرفته گذشته بود، نمی‌شد به آن ورود کرد.

مدیرعامل مؤسسه ورزش کیش گفت: در نهایت با تفاهم طرفین قرارداد، پیمانکار قبلی کنار رفت و در همین چند روزه مناقصه جدید برگزار شد.

وی اظهار داشت: هدف این است که اول بتوان دو کورت بانوان را آماده کرد و بعد به سه کورت آقایان و موارد دیگر پرداخت که بازیکنان حداقل بتوانند در این کورت‌ها تمرینات خود را آغاز کنند.

امیری خراسانی در رابطه با زمان اتمام پروژه عنوان کرد: نظر شخص من این است که اگر پیمانکار از اول بهمن‌ماه مشخص شود و پای کار بیاید، مرحله اول دو ماهه و تا قبل از عید به اتمام برسد.

تلاش برای میزبانی کیش در مسابقات جهانی فوتبال ساحلی

وی در رابطه با مذاکرات صورت گرفته با فدراسیون فوتبال جهت برگزاری مسابقات جهانی فوتبال ساحلی در جزیره کیش گفت: برای برگزاری مسابقات جهانی فوتبال ساحلی نیاز به استاندارد و تأییده‌های جهانی هست، در حال حاضر خود زمین فوتبال ساحلی استداندار لازم را دارد اما بحث جایگاه تماشاچیان و رختکن تیم‌ها باید تکمیل شود.

این مقام مسؤول در ورزش کیش افزود: قرار است تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال امضا شود، بهمن‌ماه ناظران فدارسیون فوتبال آسیا نیز به کیش بیایند، در صورت تأیید اولیه و طرح اشکالات، ما آنها را برطرف کنیم و دوباره یک ماه بعد می‌آیند و تا اواخر خرداد ماه سال آتی میزبان مسابقات را اعلام می‌کنند.

وی برای ساخت ورزشگاه استاندارد در کیش دو نقشه راه را عنوان کرد و گفت: می‌توان سایت فوتبال ساحلی را در پلاژ آقایان احداث کرد و یا اینکه ورزشگاه اصلی را در منطقه میرمهنا احداث کنیم.

امیری خراسانی ادامه داد: برای این کار باید کارشناسان معاونت عمرانی سازمان موارد را بررسی و اعلام کنند، به‌دنبال این هستیم که از بخش خصوصی برای ساخت ورزشگاه استفاده کنیم.

انتصاب مسئولان در هیئت‌های ورزشی به‌منظور جذب اسپانسر است

وی در ادامه به پرسشی در رابطه با نحوه انتصاب برخی افراد با منصب‌های دولتی یا نظامی در رأس هیئت‌های ورزشی جواب داد و گفت: : با شرایط خاصی که الان داریم اینگونه افراد می‌توانند کمک کننده باشند که دلایل خاصی برای آن وجود دارد، یکی از موارد موجود این است که روسای هیئت‌ها بتوانند با سیاست‌های سازمان همگام باشند.

امیری خراسانی اظهار داشت: سعی ما بر این است که بتوانیم از امکانات دولتی برای فعالیت‌های ورزشی کمک بیاورند، همچنین آنها افرادی را می‌شناسند که در حال انجام فعالیت اقتصادی هستند و بتوانند از آنها به‌عنوان اسپانسر در این رشته‌های ورزشی استفاده کنند.

وی گفت: طی روزهای آتی نیز دو الی سه نفر دیگر هم به همین صورت عهده دار ریاست هیئت‌های ورزشی می‌شوند.

این مسؤول ورزشی در رابطه با سپردن مسئولیت هیئت‌ها به فعالان اقتصادی اظهار داشت: باید این را در نظر گرفت که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و علیرغم میل باطنی، بعضی از این افراد نمی‌توانند به نحو احسن کمک کنند، اما فعالان اقتصادی که در حال حاضر در هیئت‌های ورزشی کیش عهده‌دار مسئولیت هستند دارند سنگ تمام می‌گذارند.

وی در پایان عنوان کرد: البته ناگفته نماند همه این کمک‌ها تنها بخشی از هزینه‌های جاری ورزش کیش را تأمین می‌کند و درصد  اعظم هزینه‌ها از طرف خود موسسه است.

گزارش: مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17722
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.