• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

خانه‌های خالی کیش معاف از مالیات/ ثبت شرکت در کیش دلیل معافیت از مالیات نیست

  • کد خبر : 17633
  • 03 دی 1398 - 1:59
خانه‌های خالی کیش معاف از مالیات/ ثبت شرکت در کیش دلیل معافیت از مالیات نیست

مدیر امور مالیاتی منطقه آزاد کیش گفت: دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه، در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر امکان پذیر نیست و کیش هم جزو این قانون است.

به گزارش کیشوند نیوز، حمید رضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد و اقدامات اداره مالیات کیش گفت: حسابرسی مالیاتی مودیان همچنان در حال رسیدگی است و تا پایان مهرماه امکان بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قابل بخشش مالیاتی اعمال شد و خوشبختانه مودیان محترم در جزیره کیش استقبال خوبی از این فرصت کردند.
 
وی افزود: بخشودگی جرایم همچنان با شرایط خاص و تخصصی برای آن دسته مودیان که اقدام به پرداخت مالیات‌های قطعی شده می‌کنند فراهم و اعمال می‌شود.
 
رئیس اداره مالیات کیش بیان داشت: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به منویات ایشان در سال حمایت از تولید داخلی و ملی نگاه ویژه و حمایتی به تولید کنندگان داشته‌ایم و اقدامات قابل ملاحظه‌ای نسبت به تولید کنندگان در جزیره کیش داشته‌ایم، به نحوی که تولیدکنندگان دغدغه‌ای بجز تولید نداشته باشند.
 
وی با اشاره به دیدگاه هوشمندانه مقام معظم رهبری و فرمایشات معظم له در سال‌های اول انقلاب که فرموده بودند جدا سازی نفت از اقتصاد می‌تواند ناجی اقتصاد ملی باشد، اظهارداشت: وصول مالیات از مشمولین به صورت کامل و قاطع برابر قانون انجام می‌شود.
 
وی در رابطه با دریافت مالیات بر ارزش افزود، عنوان کرد: کلیه فعالان در منطقه آزاد در صورت داشتن مجوز فعالیت اقتصادی و فعال و مقیم بودن در جزیره کیش معاف هستند و هیچ‌گونه مالیات بر ارزش افزوده از آنها دریافت نمی‌شود، البته لایحه‌ای اخیراً تقدیم مجلس شده که پس از طی مراحل قانونی و با در نظر گرفتن اهداف چشم انداز با رویکرد توجه ویژه به مناطق آزاد مصوب و اجرایی می‌شود.
 
منتظری در رابطه دریافت مالیات از خانه‌های خالی از سکنه که و پیشنهاد وزیر راه و شهر سازی در جهت راه اندازی سامانه ملی املاک اسکان تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: برابر ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم الحاقی ۳۱/۴/۹۴ به صراحت واحدهای مسکونی واقع در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر که در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و به استناد ماده ۵۴ مکرر املاکی که به عنوان خانه خالی شناسایی و محسوب می‌شود از سال دوم مشمول مالیات بر اجاره املاک خواهند بود.
 
وی افزود: از آنجایی که جزیره کیش حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت ساکن دارد، بنابراین جزیره کیش به صورت اتوماتیک از اینگونه مالیات معاف و در حال حاضر مشمول این قانون نیست.
 
رئیس اداره مالیات کیش گفت: بیشترین مالیات‌های وصولی ما از فعالیت‌های مودیان در خارج از جزیره بوده است.
 
وی در رابطه با پرداخت درصدی از عوارض ارزش افزوده دریافتی گفت: کیش وندان مرزداران واقعی در این جزیره و در میانه آب‌های نیلگون خلیج فارس هستند برحسب وظیفه بابت استفاده و بهره مندی کیش وندان از خدمات رفاهی و امکانات شهری از قبل دریافت عوارض ارزش افزود حدود ۳ درصد از مبالغ دریافتی را طی ۲ سال گذشته در اختیار شرکت آب عمران و خدمات شهری که در حکم شهرداری کیش است قرار دادیم.
 
منتظری ضمن تشکر از قانونمندی مودیان مالیاتی کیش بابت تعامل و انجام به موقع تکالیف گفت: هرچقدر شفافیت‌ها بیشتر باشد آینه صداقت اقتصادی منطقه آزاد کیش بیش از پیش نمایان خواهد شد سعی و تلاش ما هم ایجاد شفافیت و رسیدگی دقیق و حسابرسی قانونی و دقیق پرونده مودیان بوده در همین راستا مودیان محترم با انجام صحیح تکالیف از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی بهرمند می‌شوند.
 
وی افزود: شفافیت‌ها در این منطقه بسیار قابل توجه و قابل دفاع است و ما به عنوان دیده بان اقتصادی کشور بر این شفافیت‌ها تاکید داریم وی گفت امروز باید مودیان محترم مالیاتی بدانند در صورت انجام دقیق و صحیح تکالیف برابر معافیت ماده ۱۳ قانون از چه معافیت‌های می‌توانند برخوردار باشند.
 
هر شرکتی در کیش ثبت شود مشمول ماده ۱۳ معافیت مالیاتی نمی‌شود
 
رئیس اداره مالیات کیش در ادامه به خبرنگار خبرگزاری مهر گفت: متأسفانه تصور برخی بر اینست که در منطقه آزاد کیش هر شخص شرکتی به ثبت برساند مشمول ماده ۱۳ معافیت مالیاتی خواهد شد ولی اینگونه نیست و هر شرکتی که در جزیره کیش به ثبت رسیده در هر نقطه از ایران فعالیت داشته باشد در رصد مالیاتی کشور قرار خواهد داشت و بر اساس سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی کلیه مودیان شناسایی و رصد و مشمول مالیات می‌شوند.
 
وی افزود معافیت در مناطق آزاد منوط به دریافت مجوز از سازمان منطقه آزاد کیش، فعالیت در خود منطقه آزاد فعالیت در راستای مجوز صادر شده و نهایتاً انجام تکالیف مالیاتی از قبیل ارائه اظهار نامه مالیاتی و پلمپ دفاتر است.
 
منتظری در رابطه با مصادیق جرم مالیاتی برابر ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم گفت اگر مشخص شود فردی خلاف اظهارنامه ارائه شده درآمدهایی داشته و اقدام به اختفای درآمد و کتمان درآمد حاصله در سرزمین اصلی نموده باشند مرتکب جرم درجه ۶ قانون مجازات اسلامی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17633
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.